Denne er alltid morsom..

Tror vi holder oss til bleier ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Nei fysj.....har kommet såpass langt i utviklinga på disse åra, at her ble det brukt, og kommer til å bruke vanlige bleier:P

Ha ha. Visste det skulle komme sånne reaksjoner,derfor det alltid er morsomt :p
Vi brukte det fra han var 3 til 7 mnd. Så kutta vi ut pga det så ut som han fikk utslett av de. Vanligvis er det mye bedre sånn sett med tøybleier,men noen reagerer på det microfleece stoffet som var i våre bleier,og det gjorde tydeligvis han.
Begynte igjen da han var litt over et år for da reagerte han på papirbleier plutselig.
Nå har han bare bleie på natta og nå er papir greit igjen.

Det er ikke så ekkelt som folk skal ha det til. Ikke vanskelig heller. Bleiene er like som de engangs,bruker borrelås til å lukke.
Man legger tynt rispapir inni sånn at man bare tar ut det med bæsjen. Egentlig bare å vippe bleia rundt så detter det i do. Er det ikke bæsj kan papiret vaskes med bleia.

Visste ikke det med papiret! Høres ikke så dumt ut, men tror nok det blir engangs her og...

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

Vi ville det med førstemann, men det passet oss ikke, dessverre.. Fikk ikke bleiene til å sitte ordentlig etc.. Så det ble med tanken..

Min bestevenninne brukte/bruker det med begge sine og har kun brukt papir når de har vært på ferie of sånne tilfeller.

Prøvde med første, men byttet raskt til vanlige bleier. I teorien er jeg veldig begeistret for tøybleier, men i praksis så liker jeg vanlige bleier bedre..

Har hørt flere som sliter med passformen. JEg var veldig fornøyd med våre. MEn noen har trykknapper til å feste med og regulere rundt livet og da blir det jo ikke så veldig fleksibelt. Tenkte også å prøve noen av en annen type denne gangen. De oppdaget jeg da junior her hadde slutta med bleier.
I og med at vi har fårr brukt de så mye, og forhåpentligvis får brukt det til neste også, så sparer vi jo en del penger også. Vi har jo for lengst spart inn det tøybleien kosta.
Det jeg syns er litt dumt i forhold til vanlige bleier er at de tar litt mer plass. Kan ikke ta med så mang bleier ut liksom, da må man ha stor stelleveske. Meeeen, når har egentlig en unnskyldning fo r å kjøpe ny vke vært dumt? :p
Og de stelleveskene fra Ju ju be er jo helt geniale, så det er ikke noe stort problem egntlig.
og siden de vi hadde er såpass enkle i bruk og ligner så mye på vanlige bleier så var det ikke noe problem å bruke de i bhg heller. Var jo bare for dem å legge de brukte bleiene i bleieposen, ikke så veldig mye vanskeligere enn å legge de i søpla ;)
Men det var noen som tydeligvis ikke hadde skjønt det der med papiret så de bare pakka sammen bleia full av bæsj og sendte med hjem. Flott.. :confused:
Men men, ikke værre enn å si fra så lærte de det.

Her satser vi på tøybleier igjen. Brettebleier og formsydde etterhvert. Men det er jo lov å bruke papir inne imellom! Synes ikke det er så vanskelig med tøybleier, og papirbleier skaper jo enormt mye søppel! Tøybleier ga også mye bedre hud sist. Bomull og ull puster litt bedre enn hva-det-nå-er-bleiene.
Men for all del-ender opp med den "enkle" løsningen med bruk og kast i perioder :)

Her satser vi på tøybleier igjen. Brettebleier og formsydde etterhvert. Men det er jo lov å bruke papir inne imellom! Synes ikke det er så vanskelig med tøybleier, og papirbleier skaper jo enormt mye søppel! Tøybleier ga også mye bedre hud sist. Bomull og ull puster litt bedre enn hva-det-nå-er-bleiene.
Men for all del-ender opp med den "enkle" løsningen med bruk og kast i perioder :)

Ja det var det jeg også syns, at det ble så mye søppel. Ikke at jeg er så miljøvennlig når jeg tørker bleiene i tromlen, men det er bare deilig å slippe den haugen av bleiesøppel. Tor jeg skal prøve brettebleier denne gangen. Prøvde det første gang, men fikk det ikke helt til, så prøver igjen. Der er jo veldig få andre bleier som passer tilnyfødt uansett.

Nope, har mer enn nok klesvask, om det så bare er en ekstra.. Og tanken på å ta med seg drittbleiene hjem for å vaske de?! nei fysj.
Eneste positive er at man sparer en del søppel da..

Nope, har mer enn nok klesvask, om det så bare er en ekstra.. Og tanken på å ta med seg drittbleiene hjem for å vaske de?! nei fysj.
Eneste positive er at man sparer en del søppel da..

He he. Bæsjen forsvinner i do. Og du vasker de sammen med annen 60 grader vask. Evt kan du sette på en skylding med bare bleiene først. Ikke noe stress ;-)
Eneste som var litt stress var når jeg hadde glemt å vaske bleier og ikke hadde noe å sende med i bhg :p

Sent from my LT15i using BV Forum mobile app

He he. Bæsjen forsvinner i do. Og du vasker de sammen med annen 60 grader vask. Evt kan du sette på en skylding med bare bleiene først. Ikke noe stress ;-)
Eneste som var litt stress var når jeg hadde glemt å vaske bleier og ikke hadde noe å sende med i bhg :p

Sent from my LT15i using BV Forum mobile app

Var på treff med ei som brukte de en gang, da var vi i en park, og hu måtte pakke inn bleia og ta den md hjem, siden hu ikke fikk kasta bæsjen noe sted. :pale Vi andr putta den i en pose og kasta i en søppelbøtte nær vi gikk forbi en litt senere.. hehe

Men full respekt til de som vil, gidder, orker assa. :D

Var på treff med ei som brukte de en gang, da var vi i en park, og hu måtte pakke inn bleia og ta den md hjem, siden hu ikke fikk kasta bæsjen noe sted. :pale Vi andr putta den i en pose og kasta i en søppelbøtte nær vi gikk forbi en litt senere.. hehe

Men full respekt til de som vil, gidder, orker assa. :D

Hu kunne jo putta papiret med bæsjen i pose og kasta sammen med bleiene da ;-)
Jeg har alltid med meg en rull med plastposer til hundebæsj i stelleveska hvis jeg har vanlige bleier uansett for de lukter så fælt,og det er jo ikke overalt det fins bleiebøtte liksom. De posene funker også fint til papir med bæsj fra tøybleier. Blir jo det samma ;-)
Men bruker jo papirbleier også,er ikke helt nazi på tøybleier liksom :p

Hu kunne jo putta papiret med bæsjen i pose og kasta sammen med bleiene da ;-)
Jeg har alltid med meg en rull med plastposer til hundebæsj i stelleveska hvis jeg har vanlige bleier uansett for de lukter så fælt,og det er jo ikke overalt det fins bleiebøtte liksom. De posene funker også fint til papir med bæsj fra tøybleier. Blir jo det samma ;-)
Men bruker jo papirbleier også,er ikke helt nazi på tøybleier liksom :p

Ja ikke vet jeg, men hu gjorde nå i hvertfall det. hehe..
Synes og de jeg har sett er veldig tykke og ser klumpete ut på ungen. Men som sagt all ære til de som vil bruke de. Men absolutt ikke noe for meg. :D

Ja,de er tykkere,men som så mye annet så er det vi foreldre som syns det ser så ukomfortabelt ut. Ungene bryr seg ikke ;-)

Back
Topp