Linka
Gift med forumet
For noen av oss nærmer det seg fødsel og for andre har reisen mot målet akkurat begynt. Uansett har nok alle tenkte litt på hvordan de skal forholde seg til amming når babyen kommer. Selv ammet jeg ikke i mitt forrige svangerskap. Gutten min fikk ikke nok mat og han ville ikke ta puppen ordentlig. Resultatet var en sulten pjokk og blodutredelser på brystvortene. Prøvde en stund forde, men tårene presset på hver aneste gang han nærmet seg puppen. Vi har lite melk i vår familie så det kom ikke som noe overraskelse.
Denne gangen skal jeg gjøre et forsøk igjen og se om Alexander kanskje vil ha puppen. Føler vel at det er et visst ammepress fra jordmødre og helsesøstre. Liker ikke det for jeg mener at folk må selv få velge hva de syntes er best for sine barn. Greit at morsmelk er billig og bra, men morsmelkerstatning er faktisk bra det også. Min førstefødte fikk i seg råmelka som er den viktigste.
Så.... hva er deres tanker rundt dette med amming??? Er dere redde for ikke og amme grunnet jordmødre og andres blikk???
Klem
Denne gangen skal jeg gjøre et forsøk igjen og se om Alexander kanskje vil ha puppen. Føler vel at det er et visst ammepress fra jordmødre og helsesøstre. Liker ikke det for jeg mener at folk må selv få velge hva de syntes er best for sine barn. Greit at morsmelk er billig og bra, men morsmelkerstatning er faktisk bra det også. Min førstefødte fikk i seg råmelka som er den viktigste.
Så.... hva er deres tanker rundt dette med amming??? Er dere redde for ikke og amme grunnet jordmødre og andres blikk???
Klem