Denne amminga :(

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Trenger bare å få letta på trykket.
Jeg vil ikke gi opp, men føles ut som om jeg gjør det snart. :(

Har slitt med overproduksjon fra graviditeten av, så er ikke melkemengden det går på.
Men lillemor er så vant med den store spruten som kommer på første refleks, at hun suger aldri lenger enn 5 min.
For da kommer ettermelken, og da tror hun rett og slett brystet mitt er tomt, så hun suger ikke mer.
Med andre ord, så får hun kun i seg formelk, som igjen gir veldig mye luftplager.

Leser på nettet, og alle forbaskade sider sier at når det er sånn som jeg har det, skal du bare la den lille drikke så lenge de vil hver gang, og så vil overproduksjonen stabilisere seg.
Men her får den aldri gjort det, fordi hun drikker jo aldri lenge nok :(

Har vært i kontakt med ammehjelpen femti ganger, og helsestasjon og prøvd ut masse råd.
Pumpa meg tom så hun måtte jobbe for å drikke ettermelken, men da sulter hun seg bare, og spiser ingenting. Og det tærer på ett mammahjerte og vite at babyen kanskje er sulten, men skjønner ikke at hun bare må jobbe for det. :(
Gitt samme bryst to ganger på rad så det ikke har fått fylt seg opp - da spiser hun heller ikke.

Begynner å bli temmelig rådvill, og lei av å bekymre meg for om hun noen gang blir mett. Sånn ståa er nå spiser hun annenhver time, tredjehver på natta.

Vil bare at hun skal lære seg å drikke og kose seg på puppen, men ser jo dårlig ut. :(

BAAAH, dagens utblåsning.

Legger hun på seg da?

Ja, hun har både hatt ekstrem vektøkning som er vanlig, og gått ned i en periode, som også er vanlig til overproduksjon. Er heller egentlig ikke bekymret for vekta nå - har sluttet å veie, og heller prøver å følge med på huden og allmenntilstanden.

Men å ha en baby som har så mye luftsmerter er ganske trist det og. Hun hyler mens hun fiser, og kan også begynne å hyle under amming fordi hun får luftsmerter akutt når magen fylles opp så fort, og presser på tarmene. (Ifølge ammehjelp er det det som skjer)

Vil jo bare at hun skal kose seg.

Ja, hun har både hatt ekstrem vektøkning som er vanlig, og gått ned i en periode, som også er vanlig til overproduksjon. Er heller egentlig ikke bekymret for vekta nå - har sluttet å veie, og heller prøver å følge med på huden og allmenntilstanden.

Men å ha en baby som har så mye luftsmerter er ganske trist det og. Hun hyler mens hun fiser, og kan også begynne å hyle under amming fordi hun får luftsmerter akutt når magen fylles opp så fort, og presser på tarmene. (Ifølge ammehjelp er det det som skjer)

Vil jo bare at hun skal kose seg.
Jeg ammer ikke, men snuppelille her har sliti med luft i magen til tider siden fødsel. Prøv miniform, den er kjempe fin :) Eller også sukkervann/fenikkelte/kamillete :) Forferdelig for oss mammaer og se på babyen vår med luftsmerter, stakkars små :(

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg ammer ikke, men snuppelille her har sliti med luft i magen til tider siden fødsel. Prøv miniform, den er kjempe fin :) Eller også sukkervann/fenikkelte/kamillete :) Forferdelig for oss mammaer og se på babyen vår med luftsmerter, stakkars små :(

Prøvd fennikel og sukker. Er på.dag fire med minifom, men vet ikke hva jeg syns. Gir du det på natta og, for det har ikke jeg gjort?

Her og er det luftsmerter. Prøver massasje, pedaltråkk og masse rugg og gnu for å hjelpe til. Mammahjertet brister ofte, men tenker at det går heldigvis over og håper dagen kommer fort.
Vi står det nok ut!

Jeg har hatt det slik som deg megaoverproduksjon av melk :P
Nå er lillemor 3,5 mnd og den verste skrikingen er gått over, og det har stabilisert seg. Før lå hun kanskje 30 min på puppen. Nå ligger hun i maks 5 minutter. Ikke vet jeg hva hun tar til seg, men føles som hun tømmer brystet bra! Tror hun suger mye mer effektivt nå enn før :-)
Om morgenen og ettermiddagen har hun masse luft og bæsj som skal ut, og da hjelper det veldig med smokk/fingre. Hun får et veldig sugebehov når hun skal presse ut noe :p Om ikke noe er i munnen da griner hun.
Føler du at det går ut over hverdagen deres og hennes? Eller er det bare til visse timer på dagen slik som her?

Jeg har hatt det slik som deg megaoverproduksjon av melk :p
Nå er lillemor 3,5 mnd og den verste skrikingen er gått over, og det har stabilisert seg. Før lå hun kanskje 30 min på puppen. Nå ligger hun i maks 5 minutter. Ikke vet jeg hva hun tar til seg, men føles som hun tømmer brystet bra! Tror hun suger mye mer effektivt nå enn før :)
Om morgenen og ettermiddagen har hun masse luft og bæsj som skal ut, og da hjelper det veldig med smokk/fingre. Hun får et veldig sugebehov når hun skal presse ut noe :p Om ikke noe er i munnen da griner hun.
Føler du at det går ut over hverdagen deres og hennes? Eller er det bare til visse timer på dagen slik som her?
Hun ligger jo maks fem minutter her nå, og tror hun drikker greit på de fem minuttene. (Hun har aldri drukket mer enn fem minutter), men hun får jo ikke noe ettermelk i seg i det hele tatt. Med en gang stråla stopper, så stopper hu. Og tror hun fortsatt er litt sulten, for nå er vi nede i 1,5 til 2 timer før hun skal ha mat igjen. Og skal ha ofte på natta og. De sier jo at den ettermelka er så god og mettende. Prøvd å håndmelke i teskje, og gitt en del og da tar hun det til seg, og venter litt lenger til neste mat. Er jo snart 4 mnd, så nå er jeg litt trøtt, hehe. Savner å sove sammenhengende i mer enn fire timer. Har vel hatt 6 timer en gang på 4 mnd.

Hun spytter ut smokken og gråter når hun skal presse her i gården. Vil ikke ha noe i munn, bare hyler for å få ut prumpen. Og hun hyler mens hun prumper og etterpå, ikke i forkant egentlig, så virker som om selve det å presse den ut er det som gjør vondt. :S
Det går nok litt utover hverdagen nå ja. Synes hun har vært litt bedre idag, dag 4 på minifom, så får krysse fingre!

Her har vi også hatt mye luftsmerter selv om jeg ikke ammer, men vi har hatt problemer med og gi den lille melk fra flaske. Vi fikk tips fra helsestasjonen og prøve noe som heter Probiotika som du får kjøpt på helsekosten. Den har fungert veldig bra her, 1 halv teskje morgen og kveld! Hjelper både på luft og avføring:) Men tar et par dager før den fungerer:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Prøvd fennikel og sukker. Er på.dag fire med minifom, men vet ikke hva jeg syns. Gir du det på natta og, for det har ikke jeg gjort?
Jeg ga det til hun på natta og ja :) Men nå får hun det ikke lenger, etter jeg skiftet mme og flasker + at hun sover hele natta :) Også har hun nesten ikke luftsmerter lenger, gitt seg mer og mer ettersom hun er blitt eldre ;)

Her har vi også hatt mye luftsmerter selv om jeg ikke ammer, men vi har hatt problemer med og gi den lille melk fra flaske. Vi fikk tips fra helsestasjonen og prøve noe som heter Probiotika som du får kjøpt på helsekosten. Den har fungert veldig bra her, 1 halv teskje morgen og kveld! Hjelper både på luft og avføring:) Men tar et par dager før den fungerer:)

Fra helsestasjon? Leste på mattilsynet sine sider nå og der står det jo at det er forbud mot probiotika til barn under ett år pga langtidsbivirkninger. :/

Jeg ga det til hun på natta og ja :) Men nå får hun det ikke lenger, etter jeg skiftet mme og flasker + at hun sover hele natta :) Også har hun nesten ikke luftsmerter lenger, gitt seg mer og mer ettersom hun er blitt eldre ;)

Oki da får jeg kanskje gi på natta og da. Dog hun var veldig fin igår kveld. :) får vel kanskje bare slå meg til ro med at hun aldri kommer til å drikke ettermelk. Men så lenge hun går opp :)

Ja, fikk beskjed fra helsestasjonen! Fikk til og med et skriv om det også! Men rart de ikke sa noe om det på helsekosten der jeg kjøpte det også, men på det glasset jeg har så står det alder 0-5 år. :/

Huff det hørtes jo ikke bra ut! Da vet jeg ikke bedre råd annet enn at da snuppa var mindre ammet jeg gjerne to ganger fra samme bryst slik at hun skulle få i seg fløtemelken på slutten:-) Ellers midt oppi all fortvilelse har jeg alltid hatt i bakhodet at dette bare er for en liten periode :-)

Ja det kan stemme, litt enklere når hun akkurat har våknet for da er hun ikke så utålmodig men vil gjerne ligge og kose litt før hun skal leke og se på hva som skjer i verden :-)
Jeg ammer som oftest etter dupper for da synes jeg hun er flinkest å ta til seg!:P

Back
Topp