Denne amminga...

Babyglede

Elsker forumet
Er eg einaste som ser ut til å måtte gi opp heile forsøket?
Er i utgangspunktet ekstremt lite gla i å vise fram pupper, men hadde bestemt meg for å prøve... Men så pågående som jordmødrene var på sjukehuset, blei heile amminga veldig ukomfortabelt. Spesielt sida eg ikkje hadde melk dei første 3-4 dagane. Då blei dei jo berre endå meir pågåande. Har prøvd etter eg kom heim, men har ikkje akkurat gått bra. Lite melk, så må gi flaske utenom til kvart måltid uansett. Jacob søv mykje bedre når han kun får flaske, så føler heile amminga berre blir ukomfortabelt for oss begge.

Men føler jo at alle andre ammer, og at ein dermed blir "dårlig mamma" fordi ein ikkje får det til...

Dagens sukk...

Er i utgangspunktet ekstremt lite gla i å vise fram pupper, men hadde bestemt meg for å prøve... Men så pågående som jordmødrene var på sjukehuset, blei heile amminga veldig ukomfortabelt. Spesielt sida eg ikkje hadde melk dei første 3-4 dagane. Då blei dei jo berre endå meir pågåande. Har prøvd etter eg kom heim, men har ikkje akkurat gått bra. Lite melk, så må gi flaske utenom til kvart måltid uansett. Jacob søv mykje bedre når han kun får flaske, så føler heile amminga berre blir ukomfortabelt for oss begge.

Men føler jo at alle andre ammer, og at ein dermed blir "dårlig mamma" fordi ein ikkje får det til...

Dagens sukk...
Det er et valg du må ta :)
Føler du at du ikke vil amme så syntes jeg ikke du skal gjøre det! Det er ditt valg og det er du som skal føle deg vell!
Drit i hva alle andre sier :) du som er sjefen :D

Den gyldne regel er at D ikkje skal vere negativt å amme :) trivest ikkje du elr mini med D, så ikkje stress med det heller.. Man er ingen dårlig mor om man ikkje ammer.. Viktigaste er jo å vite at man har prøvd :)

Stolt 4 barns Mor <3

Dagens sukk...

Neineinei!! Du er en like god mamma med eller uten puppene fri ;)
Jeg måtte gi opp ammingen pga lite melk , det var veldig sårt for meg. Vet ikke helt hvorfor for jeg synes jo selvfølgelig det er edre at M er mett og fornøyd!
Hun spiser fremdeles ofte men forstår jo nå hvorfor jeg ikke har nok melk, hun spiser 10 (!) ganger hvert døgn, mellom 80 og 125 hver gang. :P ble en travel og ensom hverdag når vi bare satt inne og ammet tidligere, nå kan jeg i alle fall planlegge litt mer ut av hus- ting. :) Prøver å delamme men merker produksjonen går nedover....
Lykke til med nurket!

Vet hvordan du har det! Trodde ammingen skulle gå på skinner. Men Viktoria la ikke på seg de første to ukene, så helsesøster anbefalte mme, for en periode. Men det har fungert så bra og gjort livet vårt så mye lettere! Så vi har fortsatt med det. Hun tar fortsatt brystet (er 4 mnd nå) men det er mest for kos. Får 3-4 flasker á ca 150ml per døgn og er blid og fornøyd (..og sover godt på eget rom)
Møter fortsatt (godt voksne) damer som rynker på nesa, og helsestasjonen virker ikke fornøyd akkurat men vi har funnet vår vei ;-) stå på videre!

Synes du skal følge magefølelsen din jeg og du er slettes ingen dårlig mor hvis du velger å avslutte ammingen. Kanskje kan du få til å amme litt hvis du ønsker?! Jeg råder deg til å ta en telefon til ammehjelpen jeg.... Lykke til!

Ikke bry deg om hva andre sier og mener. Du må velge det som er best for dere:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Av mange årsaker har jeg valgt å stoppe produksjonen! Det er en kjip avgjørelse å ta og man føler at alle rundt har en mening om det og at man må forsvare seg! Men nå når jeg endelig har tatt denne avgjørelsen merker jeg hvor utrolig mye bedre jeg har det med meg selv! Gjør det som er best for deg og din familie!

Har ikke vært aktiv her inne på leeenge.. Men må bare svare deg :)
Je ammer ikke.. Har hatt to flaskebarn fra før og hadde bestemt meg for å prøve denne gangen også.. Di ti andre har aldri fått til sugeteknikken og jeg har hatt lite melk så har måttet gi tilleg helt fra starten av med begge så med første holdt jeg ut med pumping i en mnd:) men andre i to uker..

Nå med tredje begynnte det bra, fikk melk på sykehuset og syns ting gikk ok,men ble veldig sår.. Men når vinskulle hjem hadde mini gått ned mye i vekt og vi måtte begynne med tilleg! Kom hjem og ga litt flaske og ammet endel med skjold for det var så vondt.. Vondtene ble bare verre og verre for hver dag, og å amme forran folk de gjør jeg ikke, er ikke naturlig for meg desverre:/ så de ble til at jeg gav mer og mer flaske og det føltest mye mer komfortabelt fr meg! Når eg ammet var han maks fornøyd 30 min o tårene spruta his meg for var så sår og ikke klarte vi det uten skjold noe je syns er kjempe pes! Så jeg tok et valg etter 1,5 uke. Blir flaskebarn detter her også.. Og jeg LIKER det veldig godt :) har sluttet ånforsvare valget mitt også :)

Du er foresten en siper mamma selv om du velger å ikke amme :) og bare drit å hva folk tenker å sier om det! Din kropp, ditt barn og ditt valg :) de viktigste er at dj er fornøyd og at barnet er fprnøyd :):)

Back
Topp