denna soppen....

x1xsiljis

Glad i forumet
nå prøver vi pån igjen med soppkuren til Alvin, men er redd han kommer til å få vondt i magen sin av den[X(] tror kanskje det var den som gjorde det sist, men nå har plutselig belegge på tunga hans blitt mye værre.. virker nesten som det kom mere ett han fikk litt av den mixturen[&:] i hvertfall, brystvortene mine er røde, vonde og tørre, så må bare få behandla det!
men dere som smører med canesten, hvordan gjør dere det da med brystsalve (les:purelan)? jeg blir i hvertfall sår hvis jeg ikke får brukt den![&:]

by the way, så har jeg plutselig fått skikkelig brystspreng igjen.. hele døgnet!
han gråter jo så mye hele tiden (tror kanskje han har kolikk[X(]) og da får han samtidig så sugebehov, så han legges jo til puppen hele tida.. smokken funker ikke, og nå har jeg alt for mye melk for det er jo ikke melka han vil ha.. han vil bare sovne ved puppen! litt slitsomt, selv om jeg vet det er ett luksus problem ;)

Kjenner meg veldig igjen. Har ikke gitt småen mycostatin siden i forgårs... brystvortene mine og er kjempe tørr og irritert pga salven, ikke rart siden jeg har brukt daktacort salve i en evighet nå.. så har sluttet med den og nå, og smører meg med avent nipplecream... men småen har fortsatt belegg på leppene hver gang han tar pupp... vet søren ikke hva jeg skal gjøre!!! Må bare komme meg til fastlegen på mandag..

fader for noe dritt denna soppen er... ja, du får si ifra hvis du får noen gode råd! det er vel ikke noe vits i å gi kuren til han hvis jeg ikke smører meg, men jeg må jo orke å amme også da![&:]

Jeg har drevet og pumpet meg innimellom når det verker for mye ved amming. nDet har hjulpet meg!

Ej dreiv og tenkte på og pumpe mej å gi slik han slepp all dinna mycostatinen. Men er redd det skal gå så lang tid før eg blir bra igjen at han i mellomtida mister alt av sugeteknikk. Var med lege i dag og spurte om å få diflucan men det fekk eg ikkje. Han sa eg skulle bytte ut canesten med pevaryl.

Hvorfor fikk du ikke?? PS hvordqn gikk det med crp`n

crp på 11 i dag..når vi reiste frå sjukehuset for litt over ei uke sidan var den 5. Har også vert 22 og 15.
Fekk ikkje pga at ammande ikkje skulle ta den sa han, men i legemiddelhandboka står det noko anna. Ei jordmor fortalte dette (har kontakt med ei på fb som eg kjenner): "Diflucan brukes jo direkte på premature som får systemisk sopp, iflg retningslinjer fra Nasjonalt kompetansesenter for amming kan det fint gis til ammende. Fatter ikke at de er redde for diflucan men ikke for febertoppene. Sukk!". Sa også dette:
"Luften kommer snarere fra selve soppen (gjær lager jo gassbobler) enn fra medisinen... " Eg spurte om mycostatinen forverra kolikken.

Diflucan frå norsk legemiddelhandbok:
Graviditet, amming:
Erfaring med bruk hos gravide er begrenset. Det er ikke holdepunkter for at kortvarig bruk medfører noen risiko. Kasuistikker har reist mistanke om fosterskade ved langvarig bruk av høye doser (400mg/dag eller høyere). Dyreforsøk har vist økt forekomst av intrauterin fosterdød og misdannelser.
Overgang til morsmelk er høy. Kan brukes av ammende ved korttidsbehandling (?2 uker).

Aha! Så det er derfor han min sliter sånn med luft i magen!!!

Synes det er skummelt med medisiner og amming uansett egentlig. Jeg får ingen medisiner for mine kroniske sykdommer nå ( astma + reflux sykdom) pga småen.

Back
Topp