Her deler pappan permen sin i to, endel uker første vinteren, og så blir resten enten gradert en dag i uka fra bhg-start, eller noen uker neste vinter igjen. Han kan ikke ta 12 uker sammenhengende pga firmaet han driver. Vi er av de familiene hvor far ikke hadde tatt noen uker dersom man kunne fordele alle perm-ukene sjøl, det passer egentlig skikkelig dårlig... Men han kommer antakelig til å tilbringe mer tid med barnet i de første åra enn mange andre pappaer (mye fleksibilitet og korte dager, ferie), så tilknytningsbiten og ansvarliggjøringsdelen er jeg ikke bekymra for en plass. Vi sparer, lever billig og tåler over et halvt år i ulønna perm på meg, men mange familier har ikke den muligheten. Det er synd for familien og ikke minst barnet, at de tolv ukene bare forsvinner om ikke far kan ta dem. En viss grad av styring kreves tydeligvis for at noen menn skal ta sin del, og jeg er VELDIG for holdningsendringer i arbeidslivet sånn at det er like automatisk ok at far tar perm som at mor gjør det, men ellers synes jeg det burde være familienes valg. Hver familie er forskjellig og har forskjellige behov...