Denna laksen!

Stjerna

Betatt av forumet
Januarhula 2014
Sensommerbarna 2016
Dagens spørsmål: vil du fortsette å spise laks etter alt som står i media om dagen?
Her i hus har vi boikotta laksen for lengst! Ikke bare pga miljøgiftstoffer men alt de ødelegger i naturen!
Ikke pokker om mine barn får oppdrett fisk! Er heldig som har en mann som er en ivrig hobby fisker :)

Jeg må innrømme at jeg plukket av laksen på baguetten jeg kjøpte meg idag... Turte liksom ikke annet.. Veldig skuffende da, laks er jo så himla godt..

Jeg vet faktisk ikke helt hva jeg mener om det.. På en side så sluker jeg mye av sånne ting som helsebedrevitere sier kan være skadelig for bebis i magen. På den andre siden så er jeg ikke kjent for å være hysterisk på noen som helst måte. Ikke spise laks lenger?? Den er litt drøy altså... Må få litt mer info først tror jeg... Og spiser fiskeboller og kjøtt til middag resten av uka :cool01

Mer info ang giftstoffene?
Jeg er så trass av meg at jeg ikke har spist laks på maaaange år pga alt de ødelegger av natur og andre dyr.
Ser de holder på å teste ut lukkede merder, da vil vi få ned giftstoffer, og antibiotika bruken i foret(håper jeg). Blir utrolig spennende å se hvordan verden reagerer når de bytter ut fiskemel med dyremel.. Mister nok en god del kunder da.

Jeg spiser laks!

venter på lillebror/søster 25.01.14

har ikke fått med meg det jeg :S ikke spist laks disse siste ukene heller da

Mer info ang giftstoffene?
Jeg er så trass av meg at jeg ikke har spist laks på maaaange år pga alt de ødelegger av natur og andre dyr.
Ser de holder på å teste ut lukkede merder, da vil vi få ned giftstoffer, og antibiotika bruken i foret(håper jeg). Blir utrolig spennende å se hvordan verden reagerer når de bytter ut fiskemel med dyremel.. Mister nok en god del kunder da.
Det brukes IKKE antibiotika i for!!!! Det gjør det derimot i kjøtt produksjon som ikke er økologisk!!

Den har sunket fra 15.000 kg til 600 kg det stemmer. Men hvordan blir det da når laksen får dyremel? Dette er dyr som får antibiotika, regner ikke med at næringa tar seg råd til økologiske dyr?

Hvor i huleste har du lest dette? Jeg sitter med forskning av laks og resten av sjømat hver eneste dag (også fiske og fangst delen) og har da aldri hørt noe om dette!? Jeg trur de fleste ikke aner hvor mye forskning som går med i denne næringen ifht kjøtt næringen - humane slakte metoder ned til fingerspissene. Laksenæringen er en av Norges største næringer og kan fø rimelig mange mennesker og vann - jo vet du hva det er det mer enn nok av i dette landet!!!

Kjære deg!! Dette er en blogg ledet av motstandere?? Hva mer kan man forvente? Og Photoshop kan jeg også:P

Ja og som jeg sa lengre opp jeg har boikotta laksen for lengst pga hva de gjør med naturen rundt!!
Så jeg er vel en liten motstander selv.
De ødelegger for vill laks og sjøørreten. Dette er et trist syn!!
Dette med at disse giftstoffene KAN være farlig, gjør vel at fler kanskje får vite sannheten om næringa. Staten (Mattilsynet) er kjøpt og betalt!

Hissig i dag cecbak ;)

Ja og som jeg sa lengre opp jeg har boikotta laksen for lengst pga hva de gjør med naturen rundt!!
Så jeg er vel en liten motstander selv.
De ødelegger for vill laks og sjøørreten. Dette er et trist syn!!
Dette med at disse giftstoffene KAN være farlig, gjør vel at fler kanskje får vite sannheten om næringa. Staten (Mattilsynet) er kjøpt og betalt!
Alle er motstandere av noe - sånn er det alltid. Men man skal være himla forsiktige med å uttale seg om saker man ikke vet 100% - FoU institusjoner har mange gode rapporter som er mer bevis enn en sorry "hjemmesnekret" blogg. Regner med regjeringen er kjøpt og betalt også da? Same shit hvilket parti?? :P

La oss bare legge saken "død". Vi ser nok på nyheter med 2 vidt forskjellig syn. La oss være enige om å være uenige :p

Back
Topp