Den verste timen i mitt liv

tyr79

Gift med forumet
.

huff så forferdelig.. tror jeg og hadde fått panikk!!
godt at alt endte bra!

Å herregud for et mareritt!! Godt det gikk bra--phu..

ORIGINAL: *LL*

Wææ[&o] Det må ha vært utrolig skremmende ja[:o]
Godt at alt gikk fint!
Hva var det han hadde gjort istedet for å dra på sfo?

Spilt fotball. Også bestemte han seg plutselig for at han ville prøve å være alene hjemme.

Å huff!!
Det er marerittet altså!
[:o]

Så inderlig godt han kom til rette.
Han tenkte nok ikke sånn han i det hele tatt.

Melia ble borte for meg på et senter for ikke lenge siden.
Vi var 10 jenter samlet med barn for å spise lunsj, og hun ble borte mens jeg skrev ned epostadressen min. Det tok kanskje 5 sekunder MAX! Fy fader så redd jeg ble! (Hun var i lekebutikken rett i nærheten, men dog!)

Herregud, så ekkelt!
Godt han kom trygt hjem. [:)]

Herregud tårene presser på her, skjønner virkelig at du var redd ja...huff men godt han kom hjem.

Jeg lurer også på en ting, du sier gutten din har panikkangst - er det noe han har hatt hele livet? Eventuelt om dere vet årsaken?

ORIGINAL: Agrestic1

Herregud tårene presser på her, skjønner virkelig at du var redd ja...huff men godt han kom hjem.

Jeg lurer også på en ting, du sier gutten din har panikkangst - er det noe han har hatt hele livet? Eventuelt om dere vet årsaken?

Han har alltid vært litt småredd/skeptisk til nye og uventede situasjoner. I sommer klarte han å stenge seg selv inne i garasjen. Etter det har han vært veldig plaget. Har vært hos legen med han pga dette og har fått henvisning til Bupa så han skal få hjelp der.

ORIGINAL: alruto

ORIGINAL: tyr79

Han har alltid vært litt småredd/skeptisk til nye og uventede situasjoner. I sommer klarte han å stenge seg selv inne i garasjen. Etter det har han vært veldig plaget. Har vært hos legen med han pga dette og har fått henvisning til Bupa så han skal få hjelp der.

Så bra dere blir henvist til BUP!Min gutt hadde seperasjonsangst og etter behandling hos bup(og fantastisk oppfølgning og forståelse i nærmiljøet,skole,familie osv)er han nå (nesten)helt frisk[:)]Det er veldig viktig(men det vet dere vel) å være veeeldig varsom og forståelsesfull mot ham..lykke til!

Ja vi er klar over det, både vi og skole/SFO. Bruker lang tid på alt som er nytt og skummelt. Alt går på hans premisser så langt det lar seg gjøre. Har svelget en god del frustrasjon i sommer, men man blir vant til det. Syns så synd på han når han får anfalla sine, så blir godt at han får hjelp.

Vi er igjennom det samme her, derfor jeg spør. Syns bare det er så rart at de kan være født med angst, tenker så mye på det, prøver lissom hele tida å finne ut hvorfor, men det har jo igrunn ikke så mye å si. Vi forbereder og har rutiner på alt, og det funker kjempe bra heldigvis. Går lengre og lengre mellom anfalla når han er med oss, men i bhg er det desverre ofte[:(]

Vi er igjennom det samme her, derfor jeg spør. Syns bare det er så rart at de kan være født med angst, tenker så mye på det, prøver lissom hele tida å finne ut hvorfor, men det har jo igrunn ikke så mye å si. Vi forbereder og har rutiner på alt, og det funker kjempe bra heldigvis. Går lengre og lengre mellom anfalla når han er med oss, men i bhg er det desverre ofte[:(]

Eldste min har ADHD. Dette tror jeg er litt av grunnen til at han har sliti tidligere. Han har alltid vært veldig avhengig av rutiner og forberedelser. I barnehagen hadde han ganske mange timer i uka med assistent. Han trengte å alltid ha en voksen i nærheten som "leste" han og visste når han trengte litt ekstra hjelp.

Har gutten din noe ekstrahjelp i barnehagen?

Eldste min har ADHD. Dette tror jeg er litt av grunnen til at han har sliti tidligere. Han har alltid vært veldig avhengig av rutiner og forberedelser. I barnehagen hadde han ganske mange timer i uka med assistent. Han trengte å alltid ha en voksen i nærheten som "leste" han og visste når han trengte litt ekstra hjelp.

PPT er inne i bildet og skl finne ut hva han har behov for, men det er akkurat det bhg ønsker, et ekstra menneske som er der for han hele tida. Forutsigbarhet og rutiner er ALT her, uten det så har vi en hysterisk unge som bare hyler[&o]

Hvor tidlig merka dere at noe ikke var som det burde være?

Så bra at alt gikk fint :-) Klem til deg!

PPT er inne i bildet og skl finne ut hva han har behov for, men det er akkurat det bhg ønsker, et ekstra menneske som er der for han hele tida. Forutsigbarhet og rutiner er ALT her, uten det så har vi en hysterisk unge som bare hyler[&o]

Hvor tidlig merka dere at noe ikke var som det burde være?

ADHDen merka vi tidlig, spesielt etter at han begynte i barnehagen. Angsten hans har kommet mer nå i sommer.

Så bra for dere at PPT er inne i bildet. Håper det ikke tar så lang tid før han får den hjelpa han trenger.

Back
Topp