Den verste julegaven noen sinne..

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Den verste julegaven vi noen sinne har hatt i hus er et kasseapparat for å leke butikk, og til alt overmål var det jeg selv som kjøpte det til Felix. Begge ungene ble helt gale da de så det, og de faktisk sloss hver gang de vil leke med det.emoticon Det er sikkert ikke noe uvanlig i at søsken sloss, men mine to bruker å leke så fint sammen, og bruker være veldig gode med hverandre. De fikk et lekekjøkken til jul som de fint kan dele og kose seg sammen med selv om det er nytt, men straks de ser kasseapparatet så blir de rabiate. 

Besteforeldrene insisterer på at jeg må kjøpe et likedan et til lillesøster i morgen, så de har hvert sitt. Jeg er nesten mest fristet til å pakke bort hele tingen. Kanskje dere har noen bedre forslag? Hvordan få motvillige søsken til å leke sammen? Felix vil selvfølgelig ikke leke alene på rommet med det, og når lillesøster sover er det også lite interessant. Hver gang hun rører det derimot, så er krigen i gang igjen.emoticon
 
Kjedelig når det blir sånn, ikke godt å si hva man kan gjøre med det....

Men ettersom han ikke vil ordne med det alene, som når hun sover, virker det jo som han synes det er litt gøy at de kjemper om det....

Du kan jo si at du setter det bort om de ikke leker fint sammen med det, og så kan dere jo heller ta det frem senere.....?



 
Uff, nei, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. I dag roet de seg litt heldigvis. Jeg tror ikke egentlig han liker at de sloss om det, han er vanligvis veldig fredelig. Lillesøster er litt hissigere når det kommer til hva hun vil ha... Begge skal alltid leke med det den andre leker med, og begge følger etter når den andre går for å finn på noe nytt. Vanligvis går det helt fint. Det er typisk at han skal leke med det når hun vil det, problemet starter nok med at hun ikke vil slippe ham til. Hun blir rasende når han rører, dytter ham vekk og brøler i sinne. Han blir sint fordi det faktisk er hans leke, og tar igjen heller enn å vente på at jeg skal fjerne henne. Så plutselig er begge blitt så rasende at de vil sloss.emoticon 

Jeg kan kanskje si at siden hun bråker slik om det, så tar vi det fram bare når hun sover. Mulig det er lettere å bare kjøpe et til henne også, jeg får tenke på det til neste gang jeg skal på kjøpesenteret.
 


Sukkertopp skrev:
Uff, nei, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. I dag roet de seg litt heldigvis. Jeg tror ikke egentlig han liker at de sloss om det, han er vanligvis veldig fredelig. Lillesøster er litt hissigere når det kommer til hva hun vil ha... Begge skal alltid leke med det den andre leker med, og begge følger etter når den andre går for å finn på noe nytt. Vanligvis går det helt fint. Det er typisk at han skal leke med det når hun vil det, problemet starter nok med at hun ikke vil slippe ham til. Hun blir rasende når han rører, dytter ham vekk og brøler i sinne. Han blir sint fordi det faktisk er hans leke, og tar igjen heller enn å vente på at jeg skal fjerne henne. Så plutselig er begge blitt så rasende at de vil sloss.emoticon 

Jeg kan kanskje si at siden hun bråker slik om det, så tar vi det fram bare når hun sover. Mulig det er lettere å bare kjøpe et til henne også, jeg får tenke på det til neste gang jeg skal på kjøpesenteret.


Aha, så det er hun som starter det, tøff liten jente :)

Ikke godt å si hvordan det skal løses da, hun er jo såpass liten at hun ikke skjønner selv om dere forklarer at det er hans leke og begge må få leke med den....
 
Hehe, ja hun er veldig tøff. Jeg har sett henne vinne kampen om lekene med 4-åringer. Hun ser så uskyldig ut, er verdens roligste og blideste baby, men hun har vilje av stål når det kommer til leker. Hun forstår selvfølgelig ingenting av hvem som eier hva. I tillegg til å være baby ennå, så mistenker vi at hun ikke hører noe særlig heller. Mulig hun ikke forstår et eneste ord, og det er ikke mulig å forklare noe. :S
 
Back
Topp