Den vekta....deprimerende

Er 23+5 og har gått opp 0,8 kg siden mai. Men har en del kg ekstra på kroppen så er ikke så bekymret. Var på ul for 1 uke siden og babyen følger kurven sin:D

Enig med Ingrid der. Det er altfor mye fokus på vekt! Det viktigste er å spise sunnt og kjenne på kroppen når man er sulten. Og ikke bekymre seg for at man går opp i vekt når det faktisk er det vi skal!

Enig med de to over. Jeg har gått opp 4 kg og bekymrer meg for å ha gått opp for lite. SF målene var for små og jordmor vil ha meg på kontroll oftere. Må gå til hu minst hver 4 uke og har ikke hu tid så tar hu meg heller inn før.

Bekymrer meg selv for vekta og synes den plutselig skøyt opp men nå har jeg merket at det varier litt fra dag til dag grunnet hevelser. Har litt ekstra og ta av så fikk beskjed om at normal vektøkning under svangerskapet med min BMI er rundt 6 kg så prøver og holde meg der men som du skøyt den plutselig i været.:happy:

Men det er stooor forskjell på å veie litt for mye og være normalvektig da :-) uansett skal vi være stolte av kroppene våre. De er jo så fine!

Syns det er litt dumt å klage over å ha gått opp i vekt. Skjønner det hadde dere gått opp over 20 kg rundt halvveis, men 6 er da ikke mye. Jeg har lagt på meg 8 kg, men det er jo meningen at vi skal legge på oss!
Helt sant. Jeg glemmer meg litt ut av og til. Prøver å bli flinkere til å tenke som deg:)

Syns det er litt dumt å klage over å ha gått opp i vekt. Skjønner det hadde dere gått opp over 20 kg rundt halvveis, men 6 er da ikke mye. Jeg har lagt på meg 8 kg, men det er jo meningen at vi skal legge på oss!
Nei det er ikke mye men jeg har litt problemer med kropp og vekt. Bekymringen min er egentlig mest i forhold til de andre graviditetene og at jeg nå vokser så mye og ligger over gjennomsnittet på sf mål. Jeg kjenner og merker hvor fort jeg legger på meg og hvordan magen vokser. Hjelper ikke at alle kommentere hvor stor jeg er heller. Men skal prøve å slappe av og vente hva de sier på neste kontroll.

Med begge gutta lå jeg laaaangt over normalen på sf-målet hele veien, lå over hele det grønne feltet! Hadde digre mager. De var 3215 og 3305 når de var født og jeg la på meg 7 og 8 kg. Nå ligger sf-målet såvidt over gjennomsnittet og har allerede lagt på meg 8-9 kg. Høyt sf-mål/stor mage henger ikke sammen med vektoppgang :) Jeg legger lett på meg til tross for sunt kosthold og syns det er tungt å bikke over kg for kg, men fra januar av kan jeg kose meg med mange lange gåturer med barnevogn så da regner jeg med kg flyr av igjen etterhvert. Få også mange kommentarer om at det ikke er lenge igjen osv allerede, men jeg flirer bare av det.

Nei det er ikke mye men jeg har litt problemer med kropp og vekt. Bekymringen min er egentlig mest i forhold til de andre graviditetene og at jeg nå vokser så mye og ligger over gjennomsnittet på sf mål. Jeg kjenner og merker hvor fort jeg legger på meg og hvordan magen vokser. Hjelper ikke at alle kommentere hvor stor jeg er heller. Men skal prøve å slappe av og vente hva de sier på neste kontroll.

Syns du skal snakke med legen/jordmor om det. Du la ut et bilde tidligere og jeg reagerte ikke på at du så stor ut ;-) vet det er mange som sliter med hvordan man ser ut, men gravide kvinner er noe av det peneste man ser, så prøv å se sånn på det isteden :-)

Enig i at å gå opp 6-8 kg til nå ikke er mye. Jeg har gått opp både 30 kg og 16 kg i de to forrige svangerskapene, å vet at det er slik kroppen min reagerer på graviditet. Å det at jeg har gått opp 8 kg til nå i uke 22 er jeg helt avslappet med :) Jeg spiser vanlig så er ikke noe å gjøre med uansett.

Back
Topp