Den vekta....deprimerende

stormage

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Jeg er ganske liten og har ikke lagt på meg i den andre svangerskapene mer enn 3-4 kg. Var på kontroll for for 2 uker siden og hadde gått opp 3,3. Går på vekta nå ikveld så var det plutselig 6 kilo over...holdt på å få sjokk . 3 kg på 2 uker. Jeg spiser jo ikke så mye til å legge på meg . Forstår ingenting. Vet det ikke er så mye men mye for meg. Folk kommentere jo at jeg har stor mage for bare 23 uker og jeg kjenner magen vokse og vokse. Den er like stor nesten som da jeg var 38 uker med de andre. Gruer meg veldig til neste kontroll.....

Du er IKKE alene ...
Uke 24 å nesten 11 opp til tross for at jeg er nøye med kostholdet ... !

6 kilo på 23 uker, er ikke det ganske normalt da? 3-4 kilo er ikke SUNT å gå opp, det er bare babyen det, fostervann, morkake, blod, puppene, det er meninga vi skal opp vesentlig mer.

Jeg har motsatt følelse, snart 22 uker og bare en eneste liten kilo opp, jeg må kjempe meg oppover og håper inderlig jeg klarer et par kilo til før kontroill....

Jeg har hittil gått opp 6 kilo, men hadde altfor mye å ta av fra før av... :-/ Kommer til å veie over hundre om det fortsetter i dette tempoet, og det er ikke moro. :eek: Gikk ned en god del før jeg ble gravid, men la på meg litt og nå får jeg ikke trent på samme måte pga bekkenet. :mad:
Er 21 uker I morgen.

Jeg var i normalvekt før svangerskapet og var nå +3.5kg på uke 22. Syns magen er større enn hva kiloene tilsier jeg har lagt på meg, men glad for at jeg i det minste har hatt en vektøkning med alt som skjer med kroppen nå! :)

Har gått opp 3.5 kg sist jeg veide meg, da var jeg 19 uker. Regner med jeg har gått opp en kg til siden det. 6 kg i uke 23 bør ikke være unormalt nei, 3-4 kg i slutten av sv skapet er jo usunt...

Jeg har gått opp 6-7 kg og er i uke 20, er normalvektig i utgangspunktet, er gravid med tvillinger da. Har fått beskjed om at det ikke er mye i det hele tatt..!

Jeg er i uke 24 og har lagt på meg i overkant av 7 kg. Vet at det egentlig ikke er så mye, men var i følge bmi overvektig (bmi 27) før jeg ble gravid så med det tatt i betraktning tror jeg at det er litt mye.
Har time hos JM neste uke og vet at hun er litt streng på vekta, så håper at hun er snill med meg ;)

Seks kilo er ikke mye altså, men om du veide deg om kvelden er det jo ikke sikkert det stemmer helt? Jeg veier i hvert fall mer på kvelden enn på morgenen. Spesielt nå som jeg drikker veldig mye på ettermiddag/kveld.

Jeg er 24 uker på torsdag og har gått opp ca 6 kilo siden jeg ble gravid.
Tror det er ganske normalt. Men tror jeg kommer til å gå over 12 kilo før svangerskapet er over da :)

Har gått opp 8 av de 10 kg jeg gikk ned i starten på svangerskapet jeg, var ca 15 kg over idealvekta før jeg ble gravid da, så hadde litt å gå på i utgangspunktet. Føler vekta har gått litt vel raskt opp i det siste, men jm er fornøyd så da er det greit. Er nå frem til rundt uke 30 de fleste øker vekta mest sier hun, så flater det ut igjen mot slutten.

Det er ikke bra å legge på seg for lite, spesielt om man er liten fra før. Kroppen må da tære på reservene sine for å gi babyen den næringen den trenger. Er slitsomt nok i seg selv å være gravid, og for ikke å snakke om barseltida, om ikke kroppen skal være nødt til å bruke opp alle reserver også :)

Jeg har gått opp 9 kg siden startvekten og er i uke 23.. så synes ikke 6 kg hørtes mye ut :p jeg har også spist sundt.. men spiser nok litt for mye sjokolade til tider :p min mor gikk opp 25 kg da ho gikk med meg, men var tilbake til startvekta 3 mnd etter jeg ble født :) så er nok veldig individuellt det der med vekt ;) jeg har ikke blitt så mye tykkere igrunn, annet enn at hoftene er blitt bredere. var normalvektig før jeg ble gravid, og har gått mange lange turer hele tiden og vært i mer aktivitet enn jeg var før jeg ble gravid, så noe av det kan være muskler også :) Var veldig bekymret først jeg og da jeg gikk fra 74 kg, til nå 83 kg, (er 1.80 høy), men nå så har jeg liksom godtatt det, og tenker at kroppen vet hva kroppen skal gjøre, og om det er å legge på seg noen ekstra kilo, så får det bare være :)

Vei deg om morgenen og ikke om kvelden :) jeg veide meg i går morges og hadde 3,3kg i pluss, så veide jeg meg før jeg la meg bare for å se hvor mye mer jeg veier på kvelden. Da var jeg 1,5kg tyngre enn om morgenen..

Enig med de andre at 6kg ikke høres mye ut hvis du er liten fra før, så hvis det femdeleS er 6kg om morgenen så tror jeg ingen lege eller jordmor vil reagere på oppgangen. Men jeg forstår deg godt. Ingen svangerskap er like. Jeg spiste mindre sist svangerskap enn ved dette og da føyk jeg opp i vekt. Rare greier.

Uke 21 her og har gått ned 2 kilo. Formen er ræva så regner med kiloene kommer når kvalmen er borte :)

Uke 21 og -10 kg her. Men nå er jeg overvektig så skader ikke meg å gå ned litt. Håper å holde meg under 100 hele veien :)

22+2 og opp ???. Hadde gått opp 3 kg I uke 13, og mistenker minst en fordobling. Skal til lege beste uke, så da får vi se. Syns dette er veldig vanskelig. Vet forresten at dette er enn normalt, er bare jeg som har evt rart forhold til vekt og kropp.

Back
Topp