den vekta, den vekta........

lillebolla

Betatt av forumet
syteinnlegg...

bahh.. alt er så annerledes dette svangerskapet.. føler meg som en elefant istedet for gravid..
Har allerede gått opp en del kg, men jordmor å lege sier det ikke er galt, og at jeg ikke skal tenke på vekten, men jeg greier alikevell ikke å være helt fortrolig med dette her.. huff.. skal jo glede seg over å være gravid å få struttende mage jo, å ikke bekymre seg over vekta.. men etter litt komplekser i barndommen, så er det ikke så enkelt å legge vekk de tankene.. :sick009

Dere som har gått OPP i vekt, har dere gått opp mye nå jenter? (hvis dere vil dele)

Kjenner til bekymringene om vekt. Jeg sliter med det samme men har vært så heldig at jeg foreløpig ikke har gått opp noe, men gått ned 3kg. Er livredd for å gå opp mer enn nødvendig.
Selv om jeg ikke har gått opp noe føles jeg meg bare stor i forhold til hvordan jeg er til vanlig. Magen har liksom vokst over hele, så det er ikke veldig tydelig babykul..

Termin 09.februar med første frøet:)

Vel, jeg har gått opp 5 kg, og er 17+3 nå. Ca? Jordmor og en vikar lege eg har vært hos sier jeg er overvektig :D skal leve godt å lenge på den, men bryr meg katten i ka folk mener nå :) jeg er gravid og fin :) du bør ikke tenke på det det nå! Kooos deg mye heller!

• Liker
Reactions: EJ
Skjønner godt hvordan du har det.. Føler jeg har est ut denne gangen :/
Kom meg ikke helt ned etter sist sv.skap, blir jo to tette på oss denne gangen...
Har til nå lagt på meg ca. 5kg og er 15 uker på søndag :p

Vel, jeg har gått opp 5 kg, og er 17+3 nå. Ca? Jordmor og en vikar lege eg har vært hos sier jeg er overvektig :D skal leve godt å lenge på den, men bryr meg katten i ka folk mener nå :) jeg er gravid og fin :) du bør ikke tenke på det det nå! Kooos deg mye heller!

Mente de at du var overvektig fordi du hadde gåt opp 5 kg? Eller overvektig generelt? :-S

Ikke bekymre deg så mye over vekta!! Jeg gikk opp 20 (!!) kg da jeg gikk gravid. Nå 7 mnd etter har jeg gått ne de gravidkiloene og det uten amming og trening-bare ve å endre kosthold;-) så selv om du syns du går opp mye nå vil du nok gå ned det meste, alt eller mer etter babyen er født :-)
Hilsen ei på jan13

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

jeg har gått opp 9-10 kg nå, og er 17+1 .. siste svangerskap gikk jeg opp 9 kg totalt.. har ikke noe usunt kosthold, men har vært rolig pga svimmelhet.. jeg er ikke overvektig fra før av, (ikke noe ekstra fett eller noe på kroppen) så kan jo hende det er derfor jordmor å lege ikke reagerer.. jordmor mente jeg så frisk og sunn ut, så derfor var det ikke noe galt.. jaja.. må vell rekne med en ca 20-25 kg denne gangen da sikkert, men da håper jeg de raser av med amming etterpå :)

Ikke stress med vekten, da blir svangerskapet pyton. Vær glad i kroppen din som den er, tenk det vokser jo et lite barn inni der. :) Vekten går av igjen den. :)

Mente de at du var overvektig fordi du hadde gåt opp 5 kg? Eller overvektig generelt? :-S

Nei si det. jeg er ikke feit eller noe, men normal. men ifølge bmi så er jeg nok litt over grensen :) men problemet med bmi er jo at du ikke skal ha former :)

Nei si det. jeg er ikke feit eller noe, men normal. men ifølge bmi så er jeg nok litt over grensen :) men problemet med bmi er jo at du ikke skal ha former :)

Hehe... herregud. Jaja... samboeren min, som er godt trent, er jo overvektig ifølge BMIen. Men det er jo bare tull. BMI er ikke alltid helt riktig.

nei, det mener jeg også. før jeg ble gravid brukte jeg str m, og 38 liksom :P det er jo ikke stort? men eg har enorme daier, selv om jeg var godt trent før alle svangerskaps syntomene begynte, og klarte jeg ikke annet enn å ligge flat :(

Hehe... herregud. Jaja... samboeren min, som er godt trent, er jo overvektig ifølge BMIen. Men det er jo bare tull. BMI er ikke alltid helt riktig.

Helt riktig.. Min er også overvektig iflg bmi. Og det er musklene som veier. Bmi regnes best på overvektige, som trenger et utgangspunkt ytterligere enn vekten.

nei, det mener jeg også. før jeg ble gravid brukte jeg str m, og 38 liksom :p det er jo ikke stort? men eg har enorme daier, selv om jeg var godt trent før alle svangerskaps syntomene begynte, og klarte jeg ikke annet enn å ligge flat :(

Er du gal... det er ikke stort nei. Herregud.

nei, det mener jeg også. før jeg ble gravid brukte jeg str m, og 38 liksom :p det er jo ikke stort? men eg har enorme daier, selv om jeg var godt trent før alle svangerskaps syntomene begynte, og klarte jeg ikke annet enn å ligge flat :(

Det er ikke stort nej... jeg brukte også S,M og 38 før jeg ble gravid :)

Jeg bruker 40 og var akkurat over grensen for overvektig når jeg ble gravid... Kjipt, men det får bare være. Jeg kan ikke slanke meg nå uansett.

Jeg har forresten gått opp nesten 4 kilo tror jeg. Stygt redd for at jeg kommer til å legge på meg masse :(

Jeg bruker 40 og var akkurat over grensen for overvektig når jeg ble gravid... Kjipt, men det får bare være. Jeg kan ikke slanke meg nå uansett.

Jeg har forresten gått opp nesten 4 kilo tror jeg. Stygt redd for at jeg kommer til å legge på meg masse :(

Nei, man skal jo ikke finne på å slanke seg når man går gravid.. 4 kilo er jo ingenting

Jeg tenker at den vekta den får bare følge med.. Jeg er nå 13+3 og har gått opp 2,5 kg. Og masse mer vil det bli. Så lenge man er litt bevisst på kosthold og bevegelse når man er i form og har lyst til det, så tenker jeg at det får gå greit. Jeg er bevisst på at kiloene vil komme, men det er uvant å se at man vokser så raskt, ser jo plutselig tall på vekta man aldri har sett før :P

4,4kg på litt over 17 uker. Mer enn sist.. Men greit nok..

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Jeg har gått opp ca 5 kg, er nå 17+1. De fire første mener jeg bestemt er kun pga null trening og den tanken om at "nå er jeg gravid så det gjør ikke noe at jeg ser oppblåst ut". Dumme meg... Nå har vekta stått stille litt og jeg har starta treningen for fullt igjen også. I tillegg til at jeg er mer bevisst på hva jeg putter i meg :) Nå føler jeg meg hvertfall gravid, og ikke feit som jeg gjorde i starten.

no må jeg indrømme at jeg har begynte å slite. tror jeg må komme meg til lege å få en plan på hvor mye og hva jeg bør og skal spise. føler jeg spiser så mye! 3 skiver til frokost, 3 til lunsj, fortsatt sulten og pleier å spise MYE middag :/ tror ikke den treningen min hjelper lengre snart..

Back
Topp