Den uregjerlige vekta...

kolibri83

Flørter med forumet
Når kan man forvente å være "normal" igjen??? La på meg 22kg under svangerskapet og 13 av de har jeg fortsatt. Ganske frustrerende å ikke ha et plagg som passer i skapet! [:@]
Nå har det bare gått 4 uker og jeg ivrer etter å begynne å trene igjen, men synes 13kg fortsatt høres mye ut å kvitte seg med. Noen som har erfaringer fra før av som kan så litt optimisme hos meg?
Jeg både ammer og gir tillegg til gutten min, så det går vel vekk en del energi i melkeproduksjon også.
 
Jeg la på meg 4 kg i hele svangerskapet (fødte i april) og etter det har jeg gått ned 16. Har ikke gjort noe spesielt, men livet er mer aktivt og det blir mye springing i trapper. Jeg har ikke ammet siden Frida var ca. 1 1/2 mnd. Alt er mulig ser du, du må bare være tålmodig, det er jo bare gått 4 uker siden fødselen.[;)]
 
Apropos trapper og vekt:
 
Bare 4 kg??? Hvordan i all verden fikk du til det Snuppepia??? Huff, bare la på meg og la på meg uansett hva jeg spiste og hvor aktiv jeg var jeg. Men var ganske tynn da jeg ble gravid da... Vil tilbake dit....

Jaja, jeg får vel bare ta tida til hjelp. Hvor går grensa for hva som er å slanke seg i ammeperioden da? Har lest at det ikke er bra fordi avfallsstoffer da går over i mjølka.
 
Jeg har også lagt på meg 22 kg i svangerskapet, selv om jeg har hatt svært liten matlyst i svangerskapet. Har en del vann i kroppen. Jeg lurer på om det tar lengre tid før kiloene slipper taket i deg etter et keisesnitt?
 
Har vann i kroppen, og mage som vokser (over gjennomsnittet men innenfor normalen)
men har ikke lagt på meg noe ennå..
Er ikke sikkert jeg trenger å legge så mye på meg heller, fordi jeg har mye reserver å ta av..
Gikk ned 4-5 kilo og har holdt vekta stabilt der[;)]
 
Ikke helt greit det der nei....
Det sies jo at en går fortere ned under amming![8|]
I første svangerskapet la jeg på meg 13kg,og 10 av de var borte etter tulla var ute.
Hadde da stabil vekt fram til tulla ble 4mnd,ble da sittende en del inne og hadde alt for lett å putte i meg mat/godteri- så gikk opp 7 kg igjen...
Så har ikke noen råd akkurat!
Men med nr 2 her la jeg på meg 16kg,og gikk ned ca 12 kg...Husker ikke helt innen for hvor lang tid det tok. Men er jo greit å bare være fornøyd med seg selv,og helelr ta det sånn på sikt![;)]
Vekt er ikke alt...
 
Jeg vet at vekt ikke er alt, men har slitt med alvorlig anoreksi før og synes dette her er forferdelig vanskelig akkurat nå. [&:]
Vil jo gjerne gjøre det som er riktig for både meg selv og gutten min...... Hadde håpt at mange av mine kilo også var vann, men så heldig var jeg ikke gitt [;)]
 
Det sies at det kan ta inntil 6 måneder før kroppen er tilbake til normalen, men tror det varierer veldig fra person til person.
Har inntrykk av at de som var overvektig fra før går fortere ned, og gjerne mer enn til den vekten de hadde i utgangspunktet?!
Jeg la på meg 9 kg i svangerskapet, og nå har jeg 2,5 kg igjen til normalvekt. Fødte 17 juni..
 
Gode nyheter, Vibecke.. da er det kansje håp for meg også ,da [;)]
 
Heia dere!
De kiloene er fæl ja!!
Eg la på meg 30 ja, [:(]TRETTI kilo. Helt grusomt syntes eg, åsså var gutten min 5 kg da han ble tatt med keisersnitt 3 mai.
Nå er eg tilbake i samme klær!![:)] Men eg plages med litt slapp hud da... ble jo fryktelig strekkt både her og der pga alle kiloene..[&o] Men det er nett som om hele figuren min har endret seg! Før hadde eg helt flat mage, men nå har eg liksom litt handtak på sidene [:'(]. IKKE artig! Brukte en mnd på å få bort de sist 13 kiloene, stoppet liksom opp da en stund.
Skulle jo akkurat til å begynne å trene å stramme oppatt musklene i magen her for 2 uker siden, men da selvfølgelig endte eg pang på akutten å måtte fjerne en eggstokk... grrrrrrrrr!! Så noen som vet hvor lenge til eg kan begynne å trene etter kikkhull operasjon??[:-]
 
hei! Forslag til hvordan man kan gå litt ned i vekt etter fødselen? sliter med det?[;)]
 
Jeg tenkte jeg skulle våge meg av gårde på håndballtrening igjen om en uke, da har det gått neste 7 uker siden fødselen. Noen som synes det er litt tidlig?? Må jo selvfølgelig ta det med ro til å begynne med, har 11kg mer å dra på nå pluss at jeg ikke har trent siden februar.
Blir så misunnelig når jeg leser om dere som har gått fort ned igjen.....
Man kan vel trene selv om noen av stingene fortsatt sitter i? Synes det gror forferdelig sakte der nede. Orker ikke engang tanken på å ha sex igjen enda.
 
Kan man få plager i bekkenet hvis man starter å trene igjen for tidlig???
 
Back
Topp