Guiden er oppdatert med Kapittel 2.
Jeg tenkte jeg skulle lage en enkel liten oversikt til dere. Dere lurer jo på så mye rart, så da skal jeg svare(iallefall forsøke) på noen spørsmål.
Klokken ble brått mange igjen. Så kapittel 3 kommer senere...
Jeg tenkte jeg skulle lage en enkel liten oversikt til dere. Dere lurer jo på så mye rart, så da skal jeg svare(iallefall forsøke) på noen spørsmål.
- Hvordan det hele starter...
- Det første man trenger for å bli gravid er sæd. Det finnes flere måter å skaffe dette på. Den mest vanlige er selvsagt direkte fra en mann, enten ved ett såkalt "One Night Stand" eller ved "Fast Følge", det mindre vanlige alternativet er å henvende seg til en sædbank. Dette er en bank hvor man kan gjøre direkte uttakt av sæd mot en gitt sum med penger. Jeg liker å kalle dette prinsippet "SPERM4MONEY".
- "One Night Stand": For denne metoden er det vanligste å ta seg en tur på byen, drikke seg sørpe dritings, ta med deg en mann som du egentlig ikke vet navnet på og som ser sånn noenlunde kjekk ut bak ølbrillene. Med denne mannen må du har dårlig sex som du angrer fælt på. Denne metoden har fordeler og bakdeler. Fordelen er at du kan bli gravid uten å ha en slitsom mann som stjeler dyna di hver eneste natt, bakdelen er at du antageligvis har sex med en du i edru tilstand aldri ville hatt sex med.
- "Fast Følge": Dette er den vanligste metoden for å bli gravid. Man har en mann boende hjemme hos seg, som man har noenlunde regelmessig sex med. Altså, du gir ham sex når du vil ha noe husarbeid gjort eller når han har vært flink. Den store fordelen her er at du har noen som gir deg en hjelpende hånd og en god klem når du sliter med "gravid-symptomer"(dette kommer vi til senere..). Bakdelen med en slik mann er da at han stjeler dyna di hver eneste natt, fiser når dere ser på TV sammen, raper under middagen, legger aldri ned dolokket etter seg og ikke minst: HAN TISSER PÅ DORINGEN... Men han kan også være barnevakten for barnet ditt etter fødselen...
- "SPERM4MONEY": Dette er kanskje en undervurdert metode. Den koster penger, men du slipper å involvere deg med en mann. Det viktige her er bare å velge de riktige genene. I Norge er det desverre kun sykehus som kan drive en sædbank og det er meget strengt, men man kan veldig enkelt bestille over nettet fra andre land, selv om det innebærer en større risiko for dårlig produkt eller sykdommer. Her er en spermbank: Man Not Included.
- "One Night Stand": For denne metoden er det vanligste å ta seg en tur på byen, drikke seg sørpe dritings, ta med deg en mann som du egentlig ikke vet navnet på og som ser sånn noenlunde kjekk ut bak ølbrillene. Med denne mannen må du har dårlig sex som du angrer fælt på. Denne metoden har fordeler og bakdeler. Fordelen er at du kan bli gravid uten å ha en slitsom mann som stjeler dyna di hver eneste natt, bakdelen er at du antageligvis har sex med en du i edru tilstand aldri ville hatt sex med.
- Hvordan vet man at man er gravid? Det finnes en hel del symptomer på graviditet, og det finnes tester for å bekrefte symptomene.
- Symptomer: Endel kvinner blir kvalme under første del av svangerskapet. Dette blir ofte kalt morgenkvalme, men man kan være det hele døgnet. Og kvalmen fører ofte til en god del oppkast, det er derfor ikke uvanlig at man går ned noen kilo under første del av svangerskapet(Dette har jeg valgt å kalle "LittMatNed-MasseMatOpp"), denne kvalmen går som regel over etter 2 - 12 uker. Det er også veldig vanlig at man får ømme pupper, og har man såkalt "Fast Følge" så kan det fort skje at partneren din også får ømme pupper, da er han sympati-gravid. Puppene blir ofte også både fastere og større under svangerskapet, dette til mange menns kortvarige glede, for å være snill kan man når man er ferdig med barn gjøre gleden mere langvarig hos mannen med å anskaffe silikonpupper på mannens VISA kort.
- Tester: Når du er i tvil på om du er gravid, kan du veldig enkelt stikke en tur ned på apoteket, punge ut en liten hundrings for en "graviditets test", stikke hjem, tisse på testen, vaske hendene, vente noen få nærvepirrende minutter og vips så får du svaret. Er det 2 streker er du gravid, er det bare 1 strek så får du ha bedre lykke neste gang:)
- Symptomer: Endel kvinner blir kvalme under første del av svangerskapet. Dette blir ofte kalt morgenkvalme, men man kan være det hele døgnet. Og kvalmen fører ofte til en god del oppkast, det er derfor ikke uvanlig at man går ned noen kilo under første del av svangerskapet(Dette har jeg valgt å kalle "LittMatNed-MasseMatOpp"), denne kvalmen går som regel over etter 2 - 12 uker. Det er også veldig vanlig at man får ømme pupper, og har man såkalt "Fast Følge" så kan det fort skje at partneren din også får ømme pupper, da er han sympati-gravid. Puppene blir ofte også både fastere og større under svangerskapet, dette til mange menns kortvarige glede, for å være snill kan man når man er ferdig med barn gjøre gleden mere langvarig hos mannen med å anskaffe silikonpupper på mannens VISA kort.
- Det første man trenger for å bli gravid er sæd. Det finnes flere måter å skaffe dette på. Den mest vanlige er selvsagt direkte fra en mann, enten ved ett såkalt "One Night Stand" eller ved "Fast Følge", det mindre vanlige alternativet er å henvende seg til en sædbank. Dette er en bank hvor man kan gjøre direkte uttakt av sæd mot en gitt sum med penger. Jeg liker å kalle dette prinsippet "SPERM4MONEY".
- SVANGERSKAPET...
Her er det virkelig mye spennende å ta for seg... Jeg vet nesten ikke helt hvor jeg skal starte engang. Men jeg tror vi starter med det dårlige nyhetene også fortsetter vi med de gode nyheten, slik at dere ikke mister mot og humør til kapittel 3.- PLAGENE (*Bakgrunnsmusikk: Haisommer Themesong..*)
Det finnes et helt hav av plager og for gravide jenter: VIRKELIGE KJIPE ting som kan skje med kroppen i løpet av svangerskapet. Men så å si alle har sine finurlige løsninger og hekseråd.- Bekkenløsning
Vi begynner med noe som kanskje er den absolutt værste plagen, og den kan tilogmed sitte igjen etter man er ferdig med svangerskapet hvis man er skikkelig uheldig. Denne plagen er IKKE noe moro og IKKE til å spøke med. Den består av moderate til svært sterke smerter i bekkenet som stråler videre ned i føttene og opp i ryggen. Av erfaring synes jeg synd på alle som blir rammet av bekkenløsning, som i verste fall kan sette deg i rullestol resten av svangerskapet. Men det dfinnes ting du kan gjøre for å ikke provosere frem med enn nødvendig. Her er noen regler du kan følge:
1. La mannen din gjøre husarbeidet.
2. La mannen din vaske vinduene.
3. Ikke stå oppreist for lenge om gangen.
4. Ikke Løft tungt.
5. Hvil ofte, gjerne foran pc'en på babyverden.
6. Mangler du såkalt "Fast Følge"? Spørr familie og venner om hjelp.
Det finnes endel ting som KAN hjelpe deg med bli kvitt endel av smertene. Her en noen tips:
1. Fysioterapi
2. Soneterapi
3. Akkupunktur
4. Kiropraktor
5. Diverse heksråd finnes også.
6. Spørr legen din om råd, de fleste tilbud til gravide med bekkenløsning dekkes av Trygdekontoret. - STREKKMERKER
Alle kvinners store skrekk kan det virke som... Jeg personlig driter egentlig i dem, for man blir da før eller siden rynkete i huden uansett. Men nå er madammen i ett såkalt "Fast Følge" med meg, så jeg er jo nødt til å drite i det. Men jeg hadde ikke kommet til å tenkt på uansett hvis jeg hadde vært "Fri og Frank" og møtt ei med strekkmerker på en "One Night Stand". Men for dere gravide som likevel får spader av strekkemerker her er noen råd iallefall:
1. Bruk en hampvott i dusjen for å øke blodsirkulasjonen.
2. Smøre deg inn med en fet og god krem gjerne flere ganger daglig, anbefaler Locobase Repair.
3. Det sies også at kremer med Vitamin E og mandelolje skal hjelpe mot strekkmerker på magen
4. Ikke smør kun magen, for tro det eller ei, de kan også dukke opp på pupper og hofter... - HEMOROIDER
Jeg kaller dette ganske enkelt for: "Kløe i rævva", men disse kan også bli ganske å ubehagelige og vonde samt at de kan begynne å blø litt. Og de kan faktisk bli veldig store, for gi dere ett bilde: På størrelse med en PingPong Ball.. og da er de fylt med blod. Blir det for jævlig så kan du få hjelp av lege og evt. operere de bort, men det gir ikke ett garantert resultat for at du er kvitt dem resten av livet. Og hvis du lurer på hva hemoroider egentlig er så er det en åreknute i nærheten av endetarms åpningen. En annen problematikk, som kvinner ofter kommer seg frem til, er at det er flaut, spesielt den tanken på at en mann kan se det når du har sex, og at man da skyr enkelte samleie stillinger og ihvertfall skrur av lyset. Men sannheten er at det ikke er flaut, det er ikke mange dagene siden jeg fikk se en hemoroide og jeg må si at jeg egentlig ikke tenkte over det i det hele tatt, fordi jeg ikke så den før det ble pekt på den. Og denne var ikke noe kjempeliten. Føler du at den er i veien så kan du selvsagt bare dytte den inn....
Men her er iallefall noe som kan hjelpe deg:
1. Trykkmassere hemoroiden i et minutt ca. tre ganger daglig. Dette gjentas hver dag til problemet så og si er borte.
2. Stryk et kålblad med strykejern slik at bladet blir mykt. Så legger du dette på hemoroidene og ligg med dette over natten. Kålblader skal også være gunstige for sår som ikke vil gro skikkelig. ( Jeg leste historien til han som fant ut av dette, det var nemlig en desperat mann med veldig vonde hemoroider som tenkte: "Hmm. jeg må gjøre noe med hemoroidene mine, tror jeg legger noen kålblader i rompa og sover med det over natten..." ??!?!?!? ikke spørr meg..
3. Det finnes også haugevis med hekseråd her. - Hovne føtter
Dette er stort sett bare litt ubehagelig, men det kan fort bli litt trangt i skoene. Men under følger noen kjekke råd:
1. Unngå å spise salt
2. Fotbad med lavendelolje
3. Fotmassasje
4. Når du hviler ut bekkenløsninga på sofaen, legg deg med føttene høyt hevet. - Halsbrann
Dette er skikkelig ubehagelig. Jeg hater det. Men prøv med Nyco, eller siden du er gravid, prøv med LoveHearts, men husk å gi en søt en til en du kjenner. - Kvalme
Kvalme er kvalme. Det er noe dritt, men det hjelper og tygge ren ingefær. Visstnok.
- Bekkenløsning
- GLEDENE!!!!
Det finnes en setning som dekker aboslutt alt her!
Å FÅ BARN ER LIVETS STORE GAVE, DET ER INGENTING SOM ER MER HERLIG, OG STRAKS DET LILLE UNDERET SOM ER I MAGEN KOMMER TIL VERDEN ER ALLE PLAGENE GLEMT.
- PLAGENE (*Bakgrunnsmusikk: Haisommer Themesong..*)
Klokken ble brått mange igjen. Så kapittel 3 kommer senere...