Den store vogn debatten!

OnlyMe♡

Andre møte med forumet
Da vil jeg veldig gjerne høre hva folk har tenkt å kjøpe av merke vogn,og om dere skal ha duo eller kombi vogn?

Er det noe jeg ikke blir klok på så er det detta! Jeg selv har satt mitt elsk på simo duo vogn,men blir mer og mer forvirra og splitta jo mer jeg snakker med forkjellige butikker og venner/med og uten barn,som kommer med sin mening Er jo selvsakt både fordeler og ulemper med både duo og kombi. 

Så nå er jeg spent på å høre hva dere har for mening om de to forskjellige vognene!

uansett; holder meg langt unna sånne billige merker på nettet. knekker noe, eller blir øelagt, får du ikke tak i slitedeler.

Av kjente merker: ikke simo kombi. Det er virkelig den tyngste og mest uhamslige vognen du kan få. Legg heller en liten bag i duo bagen om du absolutt skal ha mykbag.

Så langt har jeg ikke kommet - har jo ikke kjøpt inn en eneste ting enda. Denne gangen venter jeg lenge, mye lenger enn med forrige. Jeg regner med å kjøpe ny vogn, men har en som funger fint:) den jeg har en emmaljunga edge duo, og er egentlig super fornøyd. Det er bare vi som kunne tatt bedre vare på den, så hadde den vært så god som ny:p hvis vi skal kjøpe ny vogn, kjøper vi nok bare en bagvogn, oog bytter når ungen er større. hvilken vogn det blir vet jeg ikke:)

mamma*88 skrev:
uansett; holder meg langt unna sånne billige merker på nettet. knekker noe, eller blir øelagt, får du ikke tak i slitedeler.

Av kjente merker: ikke simo kombi. Det er virkelig den tyngste og mest uhamslige vognen du kan få. Legg heller en liten bag i duo bagen om du absolutt skal ha mykbag.

Det er jo ikke mykbag på simo kombi ;)

Skal definitivt ha TFK buggster twist! Har bare sett på den, så aner ikke forskjellen på kombi el duo og alt det der.. Haha:) Spiller ingen rolle, for jeg har lagt min elsk på tfk'n:) Såå fin, og såå lett å trille. Kan jo trille hele vogna med lillefingern jo! Også er det håndbrems og låsbart fremhjul, hvis ønskelig. Har bare hørt god ord om den:) Men hva vet jeg.. Er jo grønn på alt som er egentlig.. ;)

Vi har en emmaljunga edge duo fra før som vi er veldig fornøyde med. Stor og romslig vogn som triller og triller ;)
Vi har nå bestemt oss for å ha en nr to vogn, søskenvogn. Her falt valget på Mountain Buggy +One. Har bare lest erfaringer på nettet og testet den ut på en butikk, så kan jo ikke si om jeg blir fornøyd med den enda =) Men det lover godt!

Har hatt emmaljunga Edge duo til to barn før. Superfornøyd med den. Den er solgt og nå vurderer jeg om vi skal få for samme en gang til eller evnt vurdere en Tfk buggster kanskje. Liker ikke at Tfken ikke gir mulighet for å ha babyen mot meg... Skal i allefall ha en vogn med skikkelig bag, med god størrelse. Her er både Tfk og emmaljunga gode!

Jeg har to vogner. En Simo Duo og en Emmaljunga Scooter.

Simoen er en tung vogn å løfte på, men med riktig lufttrykk i dekkene er den god og trille på :) Anbefales ikke hvis du må løfte mye ut og inn av bilen og opp og ned masse trapper. Men den er en kjempegod og fin turvogn som har vært mye brukt. Brukte den i barnehagen som en sovevogn da sønnen min var mindre.

Så var det Scooteren da. En fantastisk flott vogn! Lett og håndtere, ikke tung med tanke på løfting ut og inn fra bilen. Bare elsker den vogna! Denne har ikke lufthjul, men tror det heller er laget av en litt hard type skumgummi. God og trille, men føler det rister litt mer for barnet i den. Den vogna skal jo ikke brukes før barnet er hvertfall 6 måneder, og best hvis barnet sitter selv. Ryggen kan ikke legges helt ned. Kjøpte den da sønnen min var rundt 5-6 måneder

Elissa85 skrev:

mamma*88 skrev:

Det er jo ikke mykbag på simo kombi ;)

ja, er vel en mellomting. den er jo ikke helt en hardbag heller. litt lettere og mindre enn duo. regner med det er det som er medningen når man kjøper kombi? men fryktelig rungt å drasse på sittedelen og bagen opp bakker og alt. Og sittedelen blir jo "brukt"

Vi var innom Tyskland i ferien og impulsshoppet en Emmaljunga Nitro. Vi hadde Teutonia Spirit S3 til de to første og følte at vanlige 4hjulinger ble veldig tunge å trille. Men vi ville ha 4 hjul denne gangen siden det er litt stødigere. Så da håper jeg bare vi blir fornøyde :) trille jo stort sett på asfalt uansett.

Jeg har kjøpt Simo kombi vogn brukt. Grunnet til at jeg valgte den er at den hadde luftfylte dekk, godt med demping, noe som passer her som jeg bor, blant dårlige veier, og kommer til å trille mye på grusveier. Det jeg synes var praktisk med den var at det var med en ende del så man kunne bruke liggedelen som bag, ved å koble på den enden som var med. Noe som må være praktisk når man skal bruke vognpose på vinteren, og når ungen blir større. Fikk med enn del tilleggsutstyr så kom rimelig ut av det. 

Vi hadd basson duo vogn me førstemainn å e godt fornøyd :) Vogna e skikkelig god å trill, d e vikti for mæ :) Har brukt dein vogna på begge ongan å kjæms t å bruk dein gangen her å

Eg elsker emmaljunga city crossen min. men må selge den og kjøpe søsken vogn siden nr 2 bare er 17 mnd når kornet kommer.

Jeg skal ha emmaljunga edge duo. Var ikke fornøyd i hele tatt sist. Da var økonomien veldig dårlig og vi hadde en gammel simovogn. Økonomien er noe bedre nå, men jeg skal likevel kjøpe brukt (2010 mod eller nyere) ettersom det er ufattelig mye å spare på det, uten at det går ut over kvaliteten. Derfor har jeg begynt å titte på finn allerede, men kommer nok ikke til å kjøpe noe før vi har vært på ultralyd og funnet ut kjønnet.. Greit å kunne slå til på et godt tilbud uten å måtte tenke over om fargen kommer til å passe

TePa skrev:
Vi var innom Tyskland i ferien og impulsshoppet en Emmaljunga Nitro. Vi hadde Teutonia Spirit S3 til de to første og følte at vanlige 4hjulinger ble veldig tunge å trille. Men vi ville ha 4 hjul denne gangen siden det er litt stødigere. Så da håper jeg bare vi blir fornøyde :) trille jo stort sett på asfalt uansett.

samme tenkte vi. har emmaljunga ozone da. nesten make som nitroen, bare sittedelen er andreledes. det de menger er ergonimosk riktig liggestillng

Jeg går for Simo Duo denne gangen, Da jeg vil ha en vogn som er stor og god. Stabil og tåler mye vær og vind. Om den er tung å løfte gjør ikke meg noe da jeg ikke har planer om å løfte så mye på den.

Hadde Simo Kombi med forrige. Knallgod vogn. Så har egentlig ingen ulemper å si med den. Omtrent samme vekta som Duo. Løfta den uten problemer ut og inn i baggasjerommet på bilen.

redchilli skrev:
Emmaljunga edge duo vogn:)

Back
Topp