Den store utstyrstråden

Julismil

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
FebbisBebbis2021 ❄️
Etter inspirasjon fra andre termingruoper starter jeg denne tråden i håp om at vi kan dele tips om produkter, tilbud og kampanjer, erfaringer og eventuelt innkjøpslister med hverandre. Er litt av en jungel å navigere seg i! Jeg kan jo begynne med vår liste:)

Innkjøp før fødsel:

Seng

Klær (kjøper inn litt etterhvert, har en liste på telefonen som oppdateres fortløpende for å holde oversikt)

Vogn (bestilt Britax smile 2, med bag- og sportsdel)

Soveplass til stua (sikler på Stokke sleepi mini)

Bilstol + evt. base (bestilt Recaro Privia med base)

Stellebord

Stokke tripptrappstol med newbornsete

Ammepute (et veldig disponert for stiv nakke/skuldre og påfølgende hodepine, ser for meg at en ammepute vil avhjelpe)

Babycall

Babynest (håper jeg får sydd en selv)

Dyne til seng og vugge (evt. vogn, usikker på om det trengs i sommerhalvåret, eller om pledd holder? På de kalde dagene tar jeg evt bare dyna som hører til vuggen)

Bæresele som kan benyttes fra fødsel (Tenker Ergobaby adapt)

Nødvendig stelleutstyr (sink, badeolje, vaskekluter, gasskluter, termometer, badehåndkle, stellematte, bleier osvosv)

Avvente for å se behov:

Vippestol
Babygym
Lekegrind

Vi er førstegangs og aner jo egentlig ikke hva vi kommer til å trenge, men dette er hva vi ser for oss at vi ønsker å ha klart i hus til prinsessa melder sin ankomst. Butikkene er åpne også etter fødsel, men jeg liker (elsker...) å ha ting i orden og på stell i forkant.

Hvordan ser din liste ut? Har du lure tips eller erfaringer å komme med? Tips om tilbud eller kampanjer? Fyr løs!

Har en del fra første barnet vårt. Men har gitt bort en del også. Men er en liten liste med hva vi trenger.

Innkjøp før fødsel:

Vogn (blir nok stokke trailz)

Bilstol med base (har ikke bestemt oss for hvilken bilstol det blir)

Babynest

Gravid/ammepute (vurderer å kjøpe bbhugeme sliter med bekkenløsning og finner ingen god måte å ligge i sengen)

Seng (har litt lyst på chicco next2me, men har en korg vi kan bruke så har ikke helt bestemt meg for om det blir nytt eller brukt)

Vi skal ikke vite kjønnet så vi kommer nok til å kjøpe litt kjønnsnøytrale klær, ellers så venter vi til etter fødsel med å kjøpe klær. [emoji1]

Vogn - skal kjøpe brukt emmaljunga vogn hos søsteren min.
Bilstol - skal kjøpe brukt acta graco med base hos ei veninne. Har også fått en acta graco hos en kollega av mannen. Men den er så gammel at jeg skal klippe beltene på den å levere den på gjennvinning. Men passer meg ypperlig å ha to baser siden vi har to biler.
Seng - blir å kjøpe seng og madrass ny etterhvert. Må også kjøpe ny dyne og sengklær.
Soveplass i stua - får se hva det blir etterhvert.
Vippestol - skal kjøpe en brukt baby bjørn.
Klær har jeg strikket myyyye. Blir å kjøpe noen få bodyer og strømpebukser og så se det ann i forhold til hva vi får i gaver og slikt. Vet at søsteren min og mamma har tatt helt av når det kommer til å kjøpe til lillemor

Dette er det jeg har på listen min. Ikke så mye som er kjøpt inn enda :-)

Vogn- Babyjogger city elite
Regntrekk/myggnetting vogn
Seng
Vogge til stuen (får låne)
Bilstol
Bilstolpose
Babynest
Stelleveska
Vippestol
Badestol til badekaret
Brystpumpe
newbornseat til tripp trappstolen

Så alt man trenger til stelleområdet da. Kluter, oljer, salver, ammeinnlegg osv. Veldig usikker på hva jeg trenger av sånt småplukk :-)

Vi er så heldige at et sett med besteforeldre er veldig glade i å handle. Så nå har de faktisk kjøpt dyne til både vogna og senga til oss. MEN, de har kjøpt dun og på merkelappen er det krysset av på at det er den nest varmeste som finnes. Er ikke det litt vel varmt i juli? :wacky:

Dette er det jeg har på listen min. Ikke så mye som er kjøpt inn enda :-)

Vogn- Babyjogger city elite
Regntrekk/myggnetting vogn
Seng
Vogge til stuen (får låne)
Bilstol
Bilstolpose
Babynest
Stelleveska
Vippestol
Badestol til badekaret
Brystpumpe
newbornseat til tripp trappstolen

Så alt man trenger til stelleområdet da. Kluter, oljer, salver, ammeinnlegg osv. Veldig usikker på hva jeg trenger av sånt småplukk :-)

Tilbud på babyjogger i morgen på barnas hus [emoji6]

Kjøpte denne deilige vognposen på tilbud hos Tinkafu.no. 500,- satt ned fra 2000,- :) Den er i lammeull med en innerdyne i ull som kan tas ut, så blir det vår/høstpose. Vi har allerede en Easygrow Hood til storebror, men har savnet å ha to stk så vi slipper dra den frem og tilbake mellom barnehagen og hjemme. Så storebror får innvie denne nye også, og så tar lille jenta over når hun kommer og har behov for pose [emoji4]
c94be19d899e3c003a0e5a4e9a478872.jpg
26e1f681a0e9289454832a5f529b32cc.jpg

Back
Topp