Den store utstyrsguiden!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Det er mye som må i hus før babyen kommer til verden, men hva er det du virkelig ikke klarer deg uten, og hvordan finne fram i utstyrsjungelen?:dummy1::dummy:

Her er guiden!

Kjærlighet er det absolutt viktigste. Her er ikke puppen viktig da vi aldri fikk det til, og vurderer å ikke forsøke å amme heller med nr 2, da det bare skapte depresjon og frustrasjon for meg og baby med første. Jeg får to tette. Så første er kun 7 mnd nå. Det vi har brukt mye er babynest, og når hun ble litt større begynte vi å bruke sengeslange. Dette må hun ha for å sove i sin seng anbefaler dette ellers anbefaler mange bæresele/bæresjal. Det liker ikke hu frøkna mi, så anbefaler å få baby først og kanskje låne av noen og prøve litt før du bruker masse penger på det vogn må du ha, lurt å kanskje fokusere på sportsdelen og ikke på bagdelen, bagdelen ligger de i bare noen få mnd, og sportsdelen skal de ha helst i flere år stellebord eller stellematte, forskjellige kremer, babyolje, babygym er lurt å ha, men trenger ikke med en gang. Treningsmatte eller lekematte til å trene babyens nakke kanskje lekegrind hvis du vil, vi har brukt vår masse klær, og mitt råd er å kjøpe litt mer en det som står anbefalt, fordi det er vinterbaby vi venter, og man kan også risikere å få gulpebaby. På det meste byttet vi 8 pysjer på ei natt. Det er vanskelig å kjøpe nyfødt klær for noen babyer er små og andre er store. Men jeg anbefaler å kjøpe noen plagg i str 50, selv om mange mener det er tull for mange får for store babyer. Selv var frøkna kun 43 cm så vi trengte både 40, 44, 48 og 50 seng/vugge bør du ha, men ikke noe must i begynnelsen for mange praktiserer samsoving❤️. Babycall er lurt å ha. Kanskje brystpumpe amme-bh-er, ammeinnlegg Paracet til lille febertermometer, mange vil også ha termometer til vann, men det er egentlig bare å kjenne på vannet og kjenne at det er lunkent, så det har ikke vi brukt penger på. Dette var noe, har sikkert glemt masse lykke til ❤️

Babycall har vært uvurderlig.
Setter veldig pris på bæreselen min også.
Men som det skrives lengre oppe, pupp og kjærlighet :D

Vis vedlegget 186305

Mannen lagde :) hu har egen madrass og plass i egen seng som står helt intill vår i samme høyde, gjorde nsttamming så enkelt <3 kan jo ha barnet i senga, men da sover man ille pike bra, syns jeg da ;)

Så fin :)
Det høres jo lurt ut, spesielt siden vår 4åring ofte kommer inn om natten enda. :p

Vil absolutt anbefale bilstol pose, selvlagde eller kjøpte:) i ull eldstemann er desembergutt, og vinteren sparte vi oss masse tid/styr med den posen eks på korte turer i butikk etc..

Jeg har et januarbarn fra før, og bilstolpose var noe jeg aldri vurderte å kjøpe. I bilen er det jo grei temperatur uansett, og de gangene jeg bar ungen ut i bilen eller inn i butikken, hadde jeg bare et tykt hjemmestrikket teppe over ham. Funka som bare det ;)

Pupp og kjærlighet :)
Her var ikke puppen så innmari viktig.. var ikke interessert i det hele tatt faktisk, så her ble det flaske med nummer 1.. Kjærlighet derimot er øverst på lista :)
Av det materielle hadde vi nok ikke klart oss uten sleepyheaden! Den er allerede vasket og klar da det ikke er så lenge siden mini sluttet å bruke den ;) og babycall, bilstol og vogn! :)

Keep it simple sier no jeg. Vogn og bilstol er et must, i tillegg til et par gode saueskinn babyen kan sove på og noen myke tepper man kan pakke inn babyen med. Skal investere i et godt bæresjal(eller2) da jeg har to små til som trenger hendene mine. Ellers er det virkelig ikke noe spesielt man bare må ha utenom litt klær og bleier. Nr 5 dette, så har lært opp gjennom hva man virkelig trenger(som egentlig ikke er mye), og hva som er totalt unødvendig med mindre man arver det gratis. :)

Back
Topp