Den store utstyrsguiden. Hva MÅ man ha? Og hva klarer du deg uten?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Det er mye som må i hus før babyen kommer til verden, men hva er det du virkelig ikke klarer deg uten, og hvordan finne fram i utstyrsjungelen? Her er guiden!

Skal du handle alt klart før babyen kommer, eller er det noe du venter med å handle til du ser om behovet er der?

Kjøper inn det meste. Liker å planlegge og ha alt klart. Det vi venter med er bæresele og ellers tror jeg jammen vi har kjøpt/skal kjøpe det meste. Hadde egentlig tenkt å vente å se an med kjøp av brystpumpe, men vi fikk tak i en ganske rimelig på tilbud og endte med å kjøpe det likevel. Kjøper heller ikke babygym, leker eller lekegrind enda. Kjøper ellers det meste som vi kan få bruk for de første ukene.

Jeg må ikke ha bleiebøtte, det er vel det eneste jeg kommer på... vel, trenger heller ikke høystol enda, men etterhvert.

Jeg må ha klær, seng, vogn, babysete, stellematte/bord. Sånne typiske obligatoriske ting man egentlig ikke klarer seg uten.
Jeg må også for øvrig ha gulpekluter og flasker, da jeg får et flaskebarn.

Vi kjøper inn det meste, men dropper bleie bøtte, og så venter vi med brystpumpe og lekegrind ihvertfall, ser heller ann etterhvert.

Har kjøpt/fått det meste av utstyr men velger å ikke gå i innkjøp av bæresele da jeg regner med den ikke er like praktisk på vinterstid :)

Har kjøpt/fått det meste av utstyr men velger å ikke gå i innkjøp av bæresele da jeg regner med den ikke er like praktisk på vinterstid :)
Det kommer jo helt an på ungen, men jeg bar storesøster MASSE innendørs de første månedene. Hun skulle være oppå meg hele tiden, så jeg hadde ikke fått gjort noe som helst ellers.

Back
Topp