Den store utstyrsguiden. Hva MÅ man ha? Og hva klarer du deg uten?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Det er mye som må i hus før babyen kommer til verden, men hva er det du virkelig ikke klarer deg uten, og hvordan finne fram i utstyrsjungelen? Her er guiden!

Har du handlet alt klart? Eller er det noe du venter med å handle til du ser om behovet er der?

heh. Sette bæresjal på 'kjekt å ha' og vogn på 'must'? Vet om mange som hadde vært helt uenig :)
Sjal burde i grunnen vært mer et "must" enn vogn, siden det kan brukes på tur, til soving, til amming og ikke minst til å dekke nærhetsbehovet de fleste ferskinger har <3 Samtidig som mor da har armene fri og kan bevege seg mer rundt - og akkurat den problemstillingen er det mange nybakte mødre som sliter emd.

Her snakker jeg om sjal som om jeg har erfaring gitt :knegg: Det jeg dog HAR erfaring med er baby som har et voldsomt nærhetsbehov, og en mor som da ikke hadde hørt om bæring på denne måten før, hvilket førte til at jeg ikke fikk gjort mye store deler av dagen - ei heller kommet meg ut siden hun ikke ville ligge i vogn de første ukene :p

Sjal burde i grunnen vært mer et "must" enn vogn, siden det kan brukes på tur, til soving, til amming og ikke minst til å dekke nærhetsbehovet de fleste ferskinger har <3 Samtidig som mor da har armene fri og kan bevege seg mer rundt - og akkurat den problemstillingen er det mange nybakte mødre som sliter emd.

Her snakker jeg om sjal som om jeg har erfaring gitt :knegg: Det jeg dog HAR erfaring med er baby som har et voldsomt nærhetsbehov, og en mor som da ikke hadde hørt om bæring på denne måten før, hvilket førte til at jeg ikke fikk gjort mye store deler av dagen - ei heller kommet meg ut siden hun ikke ville ligge i vogn de første ukene :p

Jeg har to hunder jeg må på tur med og skjønner nesten ikke hba jeg skal med den vogna. Håper å kunne bære baby mest mulig :)

Jeg har to hunder jeg må på tur med og skjønner nesten ikke hba jeg skal med den vogna. Håper å kunne bære baby mest mulig :)
Jeg har "bare" en hund, men hadde vært så utrolgi deilig å benytte permisjonstiden til å få gått litt i skogen! Og vogn i skogen har jeg erfart at ikke er veldig enkelt :knegg:

Har vært alenemor med 2 barn, nyfødt + 2 år3mndr. For å si det sånn - aldri overlevd uten bæretøy. I tillegg sovna hu kun på magen i seng så da føltes det tryggere å ha henne sovende i sjal/ringslynge. Når jeg da i tillegg fikk til å amme i sjal, så fikk jeg ganske mye mer tilgengelig tid og armer fri enn om jeg ikke hadde fått det til. Så det blir stort pri å få til denne gangen og, for man kan jo bruke syyyyykt mye tid på å bare å sitte å amme ellers. Waste av tid har man ikke tid til som 3.barns mor [emoji23]

Back
Topp