Den store, skumle dagen... (nok en kjedelig tråd fra meg)

~Blikk~

Elsker forumet
I går fikk jeg en telefon fra sykehuset om at jeg hadde time med jordmor kl 8 i dag. Åh-hjelpes! Jeg skalv sikkert resten av dagen, for jeg ble helt satt ut og redd. Har hørt alt for mange skumle historier om folk som ikke får den hjelpen de trenger (har vel til tider vært en av dem jeg også).
Jeg hadde prøvd å skrive ned litt tanker, men jeg knakk sammen allerede på gangen før jeg skulle inn. Stakkars dama! Heldigvis var hun veldig flink til å la meg ha de følelsene jeg har og vi skal fortsette å ha samtaler videre, vi skal lage en fødselsplan så godt det lar seg gjøre og de som jobber på sykehuset skal være klar over min situasjon. Mye mulig det blir planlagt ks, det var hun veldig åpen for og hvis jeg vil ha det blir ikke det noe problem, men jeg er veldig usikker på hva jeg vil og er superredd for å velge "feil"... Phu, jeg er så glad jeg er innenfor og har klart å åpne opp om det jeg føler! 

Akkurat sånn hadde jeg det også,så all sympati til deg og gode tanker!! :) 
Jeg hadde allerede fått innvilget ks før samtale,men det visste ikke jeg så da overlege spurte hvorfor jeg ønsket ks brøt jeg sammen i tårer mens jeg prøvde å fortelle hvorfor.. Da la han hånden på beinet mitt og sa jeg kunne bare slappe av for det var allerede innvilget og fikk beskjed om at jeg skulle få nyte svangerskapet uten å være bekymret for at sykehuset motarbeider ønsket mitt. Jeg har fått all hjelp jeg trenger og er så evig takknemlig for at jeg blir tatt på alvor denne gang! :) :) 

Har du fått muligheten til å kunne planlegge fin egen fødsel denne gang eller er du veldig usikker på hva du selv ønsker?? Ønsker du vaginal fødsel har du mulighet til å planlegge den også dersom det gjør at du føler at du får ha kontrollen og ting går på dine premisser.

Åsa80 skrev:
Jeg har nok gått glipp av noe..... Men hva er galt?

Har fødselsangst og traumatisk fødsel bak meg. Var veldig glad for at jormora faktisk kalte det fødselsangst for jeg syns det er vanskelig å avgjøre selv hvor ille jeg har det, men da vet jeg at det er så ille og ikke bare noe jeg "gjemmer" meg bak i tankene mine.

Anik skrev:
Så flott at du følte du fikk sagt det du ville, og at de tar det på alvor! : )

Fikk du bare beskjed en dag før? Åii hadde blitt rimelig skjelven selv, tok det lang tid fra henvisning?

Går å venter på denne skumle dagen selv:/ Legen sendte for halvannen uke siden...

De hadde sendt ut brev, men vi er midt mellom 3 adresser nå så det hadde gått i returVar igrunn glad jeg ikke fikk vite det før, for da slapp jeg å grue meg og tenke så mye i lange tider. Fikk en skikkelig knekk i går, men det gikk greit.
Legen min sendte henvisningen 30. april, så jeg syns det gikk veldig fort. 
Hun jeg kom til tok det veldig på alvor, men det skjønner jeg godt utifra henvisningen fra legen, hun var forberedt for å si det sånn, hehe. Jeg fikk lese henvisningen i dag og den forklarte mye så jeg slapp å fortelle alt for mye, på en måte...

closetta skrev:
Jeg hadde allerede fått innvilget ks før samtale,men det visste ikke jeg så da overlege spurte hvorfor jeg ønsket ks brøt jeg sammen i tårer mens jeg prøvde å fortelle hvorfor.. Da la han hånden på beinet mitt og sa jeg kunne bare slappe av for det var allerede innvilget og fikk beskjed om at jeg skulle få nyte svangerskapet uten å være bekymret for at sykehuset motarbeider ønsket mitt. Jeg har fått all hjelp jeg trenger og er så evig takknemlig for at jeg blir tatt på alvor denne gang! :) :) 

Har du fått muligheten til å kunne planlegge fin egen fødsel denne gang eller er du veldig usikker på hva du selv ønsker?? Ønsker du vaginal fødsel har du mulighet til å planlegge den også dersom det gjør at du føler at du får ha kontrollen og ting går på dine premisser.

Husker godt historien din og at du hadde fått innvilget på forhånd, det syns jeg var utrolig godt å lese, for det motbeviser en del av historiene som går rundt... Jeg var så redd for å bare få en kald skulder, men det møtte jeg jo virkelig ikke. (gjorde det sist!)

Ja, jeg har mulighet til å planlegge min egen fødsel, men jeg aner virkelig ikke hva jeg vil... Egentlig føler jeg nok det er tryggest med ks, men samtidig vil jeg så gjerne få oppleve en fin og "normal" fødsel... Uansett skal jeg ikke gjennom det jeg var gjennom sist, det var mye som kunne vært gjort for at jeg skulle hatt en bedre opplevelse den gangen mente jm.

closetta skrev:

Husker godt historien din og at du hadde fått innvilget på forhånd, det syns jeg var utrolig godt å lese, for det motbeviser en del av historiene som går rundt... Jeg var så redd for å bare få en kald skulder, men det møtte jeg jo virkelig ikke. (gjorde det sist!)

Ja, jeg har mulighet til å planlegge min egen fødsel, men jeg aner virkelig ikke hva jeg vil... Egentlig føler jeg nok det er tryggest med ks, men samtidig vil jeg så gjerne få oppleve en fin og "normal" fødsel... Uansett skal jeg ikke gjennom det jeg var gjennom sist, det var mye som kunne vært gjort for at jeg skulle hatt en bedre opplevelse den gangen mente jm.

Så deilig at du møtte ei hyggelig jordmor! :) Det har så ufattelig mye å si! Det finnes så mange måter og planlegge en fødsel på og du vil helt sikkert få kjempe god hjelp av jordmor/lege etterhvert :) :) Jeg har hørt solskinnshistorier der den gravide har bestemt hvordan hele fødselsforløpet skal forgå,og hva som blir gjort vis ikke det går som planen..Plan innen termin/overtid osv. 
Får du flere samtaler underveis slik at du har en viss kontakt hele tiden i forhold til plan,tanker osv?

Jeg skal inn om 2 mnd`er og da får jeg dato for ks :D Og resten av planleggingen for at det denne gang skal bli en hyggelig opplevelse og en fin barsel. Og skulle det skje noe før termin ordner de operasjonsbord med en gang jeg ringer inn. Jeg skal ha kontakt med overlege hele tiden og det føltes veldig naturlig for meg.

Håper du finner utav hva du ønsker og at du får masse god hjelp :) :)

closetta: Jeg skal på ny samtale om under en mnd allerede, så de vil følg meg tett virker det som. Skal bli godt kjent med både jordmødre og leger så alle vet at hvis jeg ringer eller dukker opp skal de høre på meg.
Vi skal få satt opp en plan jeg kan være fornøyd med slik at jeg kan nyte svangerskapet. Jeg spurte også om de kunne få tak i journalen min fra sist, men det kunne de ikke, men hvis jeg ordnet det ville de gjerne lese den, men den var egentlig helt uviktig for dette handlet om mine følelser rundt det hele. Syns det var så godt sagt og betryggende å høre!
Jeg har trua på at dette skal bli en fin opplevelse, hvis ikke har jeg blitt lurt i dag, hehe.

Du har nok ikke blitt lurt ;)
Men stå på alle dine krav!! Vet du om ditt sykehus har en ``traumeteam`` på sv.pol? Det har de på mitt sykehus,med jordmødre og annet personell som skal hjelpe den gravide igjennom det som er et problem. Jeg skal ikke benytte meg av tilbudet,men det høres ut som et flott tilbud :)
Det blir spennende å kanskje få høre om en mndes tid om planen din!? Dersom du deler den ;)

closetta skrev:
Du har nok ikke blitt lurt ;)
Men stå på alle dine krav!! Vet du om ditt sykehus har en ``traumeteam`` på sv.pol? Det har de på mitt sykehus,med jordmødre og annet personell som skal hjelpe den gravide igjennom det som er et problem. Jeg skal ikke benytte meg av tilbudet,men det høres ut som et flott tilbud :)
Det blir spennende å kanskje få høre om en mndes tid om planen din!? Dersom du deler den ;)

Aner ikke om de har det, men hun jeg snakket med sa de var 5 stk der som hadde den jobben hun har, men vet igrunn alt for lite. Håper den neste samtalen gjør meg litt mer kjent der så jeg vet hva de tilbyr. 
Tror ikke jeg klarer å ha en klar plan om en mnd, men det hadde vært veldig fint om det var i boks da. Kommer sikkert til å dele den:)

Back
Topp