Den store rape-tråden

Tralala1988

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
Påskeliljene 2022 ❤️
Ja... hvilke rape-teknikker finnes der ute? Vi sleit veldig med å rape vesla vår, og hun sliter veldig med luftsmerter hvis vi ikke får ut luften etter amming. Teknikken i denne videoen funker ganske bra for oss :) https://m.youtube.com/watch?v=uVd5IYKjxNg

Hva funker for dere? Sender babyen din noen signaler som forteller at den må rape underveis i måltidet? Hva med når den er lagt ned etterpå?
 
Babyen «ligger på skulderen min»-raper her, det fungerer og hun raper etter ganske kort tid :)
Hun raper på natta også, men kommer det ikke rap på en stund så gjør det jo ikke det. Og jeg prøver ikke få henne til å rape i evigheter heller, hun er ikke så glad i kald melk .. ;)
Er ikke alltid hun må/vil rape da jeg tror og tenker det er på tide :)
 
Jeg er litt dårlig på den rapinga. Storebror barn ikke en typisk rapebaby, tror jeg da. Kanskje han var det, men at jeg ikke ga han muligheten, stakkar... disse barna mine sovner jo på puppen, og våkner helt til om jeg tar dem opp for å tape, og da må vi igjennom samme prosessen helt på ny, og så blir det jo en sirkel...
 
Takk for tips!! Vi sliter med å få litjmann til å rape skikkelig, og han hsr mye luft i magen! Ender med hikke og gulp når han ikke får opp rap!!
 
Jeg er litt dårlig på den rapinga. Storebror barn ikke en typisk rapebaby, tror jeg da. Kanskje han var det, men at jeg ikke ga han muligheten, stakkar... disse barna mine sovner jo på puppen, og våkner helt til om jeg tar dem opp for å tape, og da må vi igjennom samme prosessen helt på ny, og så blir det jo en sirkel...

Samme her! Synes det er så vanskelig, for jeg vet at det er nærmest umulig å få han til å sovne igjen hvis jeg tar han opp for å rape. Det virker ikke som han har noe problem/vondt heller da.
 
Jenta mi er vanskelig å få til å rape enkelte ganger uansett hvilken teknikk vi prøver.

Har prøvd følgende:

-Koble av underveis i ammingen for rap.
-teknikken de brukte på youtube videoen.
-liggende på magen på fanget
-over skulderen med utstrakt kropp/avslappet.
-vente litt etter amming før vi raper
-bæresjald

Felles for alle disse er ,det funker sann passe enkelte ganger.

Det ender dessverre ofte opp med at luften går igjennom systemet og skaper magevondt:-/

Så andre tips/teknikker er jeg også interresert i og følger teåden;-)
 
Jeg kom tilfeldigvis over denne videoen om «baby language», der de mener at babyens forskjellige lyder har faste betydninger. Blant annet at det er en egen lyd for at babyen trenger å rape. https://m.youtube.com/watch?v=_P4Kjh-GX3c

Dette har i vårt tilfelle vist seg å stemme ganske så bra! Hvis hun kommer med en «eh»-lyd etter jeg har lagt henne ned, og så forsøker å ta henne opp igjen for å rape, så kommer det jammen meg veldig ofte en rap til. :)
 
Takk for tips! Metoden i klippet har funket veldig bra for oss. Spesielt på natten. Jeg kan enkelt gjøre det i senga etter amming mens hun enda sover :hilarious:
 
Jeg kom tilfeldigvis over denne videoen om «baby language», der de mener at babyens forskjellige lyder har faste betydninger. Blant annet at det er en egen lyd for at babyen trenger å rape. https://m.youtube.com/watch?v=_P4Kjh-GX3c

Dette har i vårt tilfelle vist seg å stemme ganske så bra! Hvis hun kommer med en «eh»-lyd etter jeg har lagt henne ned, og så forsøker å ta henne opp igjen for å rape, så kommer det jammen meg veldig ofte en rap til. :)
Herregud, denne videoen var genial?? :D
 
Back
Topp