Den store OUL-tråden!

charmiiss

Gift med forumet
Aprillykke 2017
Siden vi nå er kommet så langt at mange har vært på OUL eller det er like rundt hjørnet, så hadde det vel vært koselig med en sånn tråd.

Skriv litt om din opplevelse, var det første UL? Hvilket kjønn får dere? Fikk dere ny termindato? Var den lille blyg eller show-off i magen? Alt dere vil :D Klistre også gjerne inn bilde :)

Gleder meg til å lese ❤️
 
Vi har en datter fra før. Når vi var på oul med den magen så fikk vi vite at det var gutt. Termin ble flyttet noen dager frem og hun kom ytterligere noen dager etter det. Hun snurra rundt men vi fikk noen fine bilder med hjem.

I dag sa hun at det var ingen tvil om at det er gutt i magen, så da satser vi på det nå da :p termin ble flyttet noen dager frem. Han styra litt inni der men lå dumt til ift bilder. Fikk bilder av noen føtter bare! Haha :)
 
IMG_8082.JPG OUL 27/10. Ultralyd nr 4. Jente :) Satt frem 3 dager til 31/3.
 
Ble satt tilbake 1 dag, så her stemte mine tanker rundt termin veldig bra. Har PCOS og ca fraværende sykluser, så måtte regne meg fra når vi hadde sex i riktig tidsperiode..

Å vise seg frem fra sin beste side var ikke noe problem.. han viste med letthet frem både tiss og pung, så det var ingen tvil om kjønnet her.
Men han ligger med ryggen ut og med nesa ned i morkaka (akkurat som i uke 13), så det ble ingen bilder.. :/ Kjenner at det er litt leit, menmen.. man får ikke gjort noe med det.
 
Vi hadde en helt fantastisk OUL-opplevelse! Jeg var så nervøs at jeg skalv, men jordmor var så utrolig rolig og god, så til slutt kunne jeg sikkert sovnet på benken ❤ :D Dette var sjette UL, men uten tvil den mest spennende! Ble satt fram 6 dager i forhold til EL-termin, så termin ble da 4.4.

Den lille viste gladelig frem hvilket kjønn det var i magen, og det viste seg å være gutt :D Han lå med hodet bak morkaka, så det var vanskelig å få noe bilde, men fikk et hvor han titter fram fra bak morkaka :p ❤ Fikk ellers bilder av fot, øre, hånd og litt forskjellig :p

7dc9b03673b524c7679e7cbf99ba6c2b
 
Hadde 2. UL i går, og for en fantastisk følelse det var å se den lille guttebassen der inne. Han viste seg stolt frem og sprellet med både armer og bein. Sist vi så han var han 1 cm, så nå ble alt så mye mer virkelig. Som vi gleder oss til å hilse på denne kjekkingen i april! :)
 
Skal på OUL til onsdag...og gruer meg så... Vet ikke helt hvorfor... Har bare en "rar/annerledes" følelse da alt kjentes annerledes første svangerskap.
 
Skal på OUL til onsdag...og gruer meg så... Vet ikke helt hvorfor... Har bare en "rar/annerledes" følelse da alt kjentes annerledes første svangerskap.
Huff, så kjedelig følelse å ha. Håper du får en positiv opplevelse neste uke! Har det skjedd noe som gjør at du er urolig, eller er det "bare" følelsen? Jeg var også nervøs, men alt var bra her :)
 
Huff, så kjedelig følelse å ha. Håper du får en positiv opplevelse neste uke! Har det skjedd noe som gjør at du er urolig, eller er det "bare" følelsen? Jeg var også nervøs, men alt var bra her :)


I utgangspunktet har det ikke skjedd noe konkret, men svangerskapet i seg selv har vært/er så voldsomt hvis man kan kalle det det...Sist hadde jeg hyperemesis og "kun" det. Denne gangen er det hyperemesis, tidlige blødninger, kronisk migrene og utmattelse, kløe, armer/ben som visner med mer.... pluss at det muligens var to fostre i starten der jeg mistet et (tidlig). Alt dette er jo normale symptomer egentlig, men heftig når de er der samtidig...
 
OUL er alltid en fantastisk opplevelse. Vår lille skatt var veldig aktiv og det var vanskelig å få til skikkelige mål. Dette er første gang vi ikke skulle vite kjønn, noe som var skikkelig vanskelig i timene før UL og også underveis i undersøkelsen. Har verdens skjønneste gynekolog da som alltid gjør det "lille ekstra", så hun tilbydde meg å komme innom for å sjekke kjønn senere hvis vi ombestemte oss. Fikk masse bilder og betaler aldri noenting. Dette var UL nr 3 i dette svangerskapet, hun fulgte meg også opp ifm et svangerskap som ikke gikk bra i vår.

Alt så tipp topp ut med lille luringen vår, ble satt frem to dager ift menstermin. Er utrolig nysgjerrig på hvem som gjemmer seg inni der, har prøvd å sammenlikne med jenta og gutten vår sine UL bilder, men alle er like ;) "Bare" 5 mnd igjen før fasiten kommer ❤️
 
Hadde en fin ultralyd undersøkelse, alt så bra ut med den lille. Men må tilbake til ultralyd for å se om morkaken har flyttet seg i uke 32. Ultralyd ble flyttet fra 09. april til 15. april og jeg fikk vite at jeg har en liten jente i magen :Heartpink
 
Oul var sååå moro! Etter to spontanaborter var det virkelig gøy å se en aktiv liten gutt i magen :Heartblue Vi sleit litt med å finne ut termindatoen da lille ikke ville flytte på seg i magen.. Men etter noen gå-runder på gulvet fikk vi endelig målt hodet hans, og terminen ble 10. April:) Tenker det blir en veldig spennende påske for oss!
 
OUL på mandag og jeg måtte dessverre dra alene, siden vi er midt i flytting og pappan allerede har starte i ny jobb på ny plass.
Men, det gikk utrolig fint! Jordmor var verdens søteste og jeg følte meg helt trygg.
Idet jeg legger meg ned og hun begynner å se med proben, så spør hun om vi har vært på noe tidlig ultralyd. Joda, forteller jeg, vi var i uke 13/14 og der var alt tipptopp og legen sa at han så en gutt i magen min, men at vi tar det med en klype salt til vi har vært her hos deg, fortalte jeg. Ja, det var det bra dere gjorde, for her ligger det helt klart en jente, sier jordmoren! Haka mi datt på gulvet og jeg begynte å storle. Vi så flere ganger og fikk fritt innsyk mellom bena i vinkel nedenfra, ingen antydning til noe guttestell.
Har jo hatt en voldsomt sterk jentefølelse hele svangerskapet og det samme har alle rundt oss. Så ting falt på plass i hodet og det var veldig deilig :)

Ellers var alt tipptopp, har morkaken foran som forklarer hvorfor jeg tiltross for en veldig aktiv baby, ikke kjenner sånn kjempemasse enda. Utrolig fin opplevelse på ultralyd på St.Olav :) Ble satt tilbake 3 dager, ny termin er 15.04. :)
 

Vedlegg

  • 15027831_10157813734255381_785317495464291713_n.jpg
    15027831_10157813734255381_785317495464291713_n.jpg
    55,8 KB · Visninger: 26
Det var en morsom opplevelse :D Vi fikk se en nydelig liten baby, som prøvde å gjøre det den kunne for å gjøre jobben til jordmor vanskelig. Først lå den med hodet opp og føttene trykket ned mot blæra mi, men når jordmor skulle måle hodet snurra baby helt rundt og la seg slik at det var nesten umulig å få målt. Når vi endelig hadde fått gjort målene og undersøkelsene, og sett masse sprell og aktivitet spurte jordmor om vi "skulle se mellom beina på han da"? Både jeg og mannen tenkte at det var sikkert gutt siden hun hadde sagt "han" flere ganger, men hun visste ikke, og hun prøvde virkelig hardt å finne det ut. Men baby la begge hendene over, la seg med ryggen ut og hadde navlestreng i veien, så det kom ikke på tale å få se hvilket kjønn det var :D Hun dyttet og trykket på magen flere ganger, både når hun prøvde å se kjønn, og når hun skulle ta mål. En skikkelig umulius vi får <3

Jeg hadde trodd at jeg ønsket å vite det, men jeg føler en slags ekstra glede og spenning over å ikke vite. Det er akkurat som om det akkurat ble mye gøyere å være gravid :D Mannen er ikke helt glad for det, han er så nysgjerrig, men ny UL er uaktuelt siden vi så at babyen var perfekt og det er laaaangt å reise til nærmeste private som ikke har 6mnd+ i ventetid :D <3
Terminen er samme som menstermin: 12.04.17 :)

Jordmor var forresten helt fantastisk, så det ble en veldig god opplevelse :D
 
Vi hadde en veldig koselig OUL-opplevelse. På forhånd var vi veldig nervøse til tross for at jeg allerede hadde kjent liv i noen dager. Vi hadde også hatt to TUL på forhånd, i uke 10 og 13, der alt så fint ut. Timen vår var litt forsinket og nervene bare tok seg opp mens vi ventet, men endelig ble det vår tur og vi møtte ei koselig jordmor og en turnuslege. De tok seg god tid og alle vitale organer ble sjekket dobbelt siden både jordmor og legen var der. Terminen ble flyttet tilbake med en dag. Babyen lå med føttene over hodet mesteparten av tiden til stor latter av alle. Kanskje det er en liten akrobat vi får? :D

Mannen spurte om han kunne prøve å se kjønnet og utbrøt "er det ei jente??" da vi fikk se mellom beina. Jordmora var helt sikker på kjønn, til stor overraskelse fra oss som trodde vi kom til å få en gutt :rolleyes:
 
I utgangspunktet har det ikke skjedd noe konkret, men svangerskapet i seg selv har vært/er så voldsomt hvis man kan kalle det det...Sist hadde jeg hyperemesis og "kun" det. Denne gangen er det hyperemesis, tidlige blødninger, kronisk migrene og utmattelse, kløe, armer/ben som visner med mer.... pluss at det muligens var to fostre i starten der jeg mistet et (tidlig). Alt dette er jo normale symptomer egentlig, men heftig når de er der samtidig...
Krysser fingre og tær for at både du og baby har det bra og får det bedre!
 
Back
Topp