Vi har flere «avdelinger» å fortelle det til, så tenkte å gjøre det litt forskjellig.
Planene jeg har hittil forutsetter at samboer er heelt enig i at vi bør dra på privat UL i uke 51 (Altså uke 12). Og at vi greier å holde det hemmelig så lenge..
Jeg skal møte en venninnegjeng rett før jul, så da tenker jeg litt å bare plumpe ut med det. For de spør alltid hvordan det går med bryllupsplanleggingen (vi skal egentlig gifte oss 4. aug neste år, tror nok det blir utsatt litt..) Og det er en fin innledning til nyheten. Tenker å si at jeg har en god og en dårlig nyhet. Den dårlige er at bryllupet blir utsatt, den gode er at grunnen er at jeg er gravid.
Mamma har to små mormorunger allerede, men vet hun gleder seg vilt til å høre at mitt første bidrag til mormorflokken kommer. Vi pleier å være til mamma lille julaften og julaften, så jeg tror nok de får høre det lille julaften. Fungerer litt dårlig med tradisjonen spekemat, røkelaks og eggerøre i år.. Her er jeg litt usikker på om jeg skal si det, eller gi henne et kort med innlegg av UL-bildet og der det står noe sånt som «Hei Mormor! Jeg har nettopp vært på min første fotografering, er jeg ikke fin? Mamma sier at bursdagen min skal bli ca 3. juli, og at jeg værsågod får holde meg her til den tid. Gleder meg til å treffe deg!» Tenker at reaksjonen bør være kraftig nok til at alle andre i huset også hører det ganske fort;)
Det blir pappas første barnebarn, og lillesøster har vært klar i flere år til å bli tante. Her tenker jeg litt på å stikke innom på julaften og levere en ekstragave til pappa som må åpnes mens vi (og alle søsken) er der. Der er det en kopp med skriften «Bestefar» og UL-bilde.
Svigerfamilien er jeg litt usikker på. Samboer vurderer å feire julaften sammen med sin familie, siden han innser at det nok er siste året det vil skje. Så kanskje jeg bare pakker inn en babybody til samboer som ekstragave, siden de alltid åpner en og en pakke, og deretter må vise den fram til alle. Jeg tenker at det kan være litt gøy da, at han bare viser fram en liten body som det står « I <3 dad» på. Det bør jo kunne starte en samtale det..