Den store nyheten!

Melody

Forelsket i forumet
Hvordan valgte dere å dele den store nyheten,
eller hvilket
planer har dere som ikkje har delt den med familie og venner enda ?emoticon

Med vår første så valgte vi å gi foreldra våres sånne "magiske" kopper som det stod Bestemor/bestefar/mormor på når de helte varm drikke på emoticon
Til søsken og nærmeste venner sendte eg en mms med bilde av en stork med teksten " storken har vert på besøk", hehe emoticon

Men denne gangen aner eg ikkje ...

Jeg har tenkt å scrappe julekort til våre nærmeste å gi dem det i "julegave" til å åpne på julaften...:)
Med mindre magen begynner å vise seg fram før den tid, noe jeg ikke håper på.

Det samme tenkte jeg. Å kjøpe babysokker og scrappe kort med "Graulerer, du skal bli -storesøster/bror, bestemor, bestefar, tante, onkel-" på. Tenkte jeg skulle levere kortene i romjula, slik at det ikke faller på julaften.

Først så tenkte me å sei det til nærmeste familie rundt juletider.. Men er berre 10-11 veker på veg da, og syns det er litt tidleg! Vil gjere ventetida for gutten vår på 5, så kort som muleg.. Derfor har me bestemt oss for å vente til etter jul! Syns det blir litt feil av oss å fortelle det til familien før me seier noe til han! :-)

Vi har flere «avdelinger» å fortelle det til, så tenkte å gjøre det litt forskjellig.

Planene jeg har hittil forutsetter at samboer er heelt enig i at vi bør dra på privat UL i uke 51 (Altså uke 12). Og at vi greier å holde det hemmelig så lenge..

Jeg skal møte en venninnegjeng rett før jul, så da tenker jeg litt å bare plumpe ut med det. For de spør alltid hvordan det går med bryllupsplanleggingen (vi skal egentlig gifte oss 4. aug neste år, tror nok det blir utsatt litt..) Og det er en fin innledning til nyheten. Tenker å si at jeg har en god og en dårlig nyhet. Den dårlige er at bryllupet blir utsatt, den gode er at grunnen er at jeg er gravid.

Mamma har to små mormorunger allerede, men vet hun gleder seg vilt til å høre at mitt første bidrag til mormorflokken kommer. Vi pleier å være til mamma lille julaften og julaften, så jeg tror nok de får høre det lille julaften. Fungerer litt dårlig med tradisjonen spekemat, røkelaks og eggerøre i år.. Her er jeg litt usikker på om jeg skal si det, eller gi henne et kort med innlegg av UL-bildet og der det står noe sånt som «Hei Mormor! Jeg har nettopp vært på min første fotografering, er jeg ikke fin? Mamma sier at bursdagen min skal bli ca 3. juli, og at jeg værsågod får holde meg her til den tid. Gleder meg til å treffe deg!» Tenker at reaksjonen bør være kraftig nok til at alle andre i huset også hører det ganske fort;)

Det blir pappas første barnebarn, og lillesøster har vært klar i flere år til å bli tante. Her tenker jeg litt på å stikke innom på julaften og levere en ekstragave til pappa som må åpnes mens vi (og alle søsken) er der. Der er det en kopp med skriften «Bestefar» og UL-bilde.

Svigerfamilien er jeg litt usikker på. Samboer vurderer å feire julaften sammen med sin familie, siden han innser at det nok er siste året det vil skje. Så kanskje jeg bare pakker inn en babybody til samboer som ekstragave, siden de alltid åpner en og en pakke, og deretter må vise den fram til alle. Jeg tenker at det kan være litt gøy da, at han bare viser fram en liten body som det står « I <3 dad» på. Det bør jo kunne starte en samtale det..

hehe. det var jo masse kreative forslag :)

Bare så dumt at jeg ikke klarte å holde meg lenge nok :P hehe

Vi skal bestille genser til snuppa hvor det står Jeg skal bli storesøster, også ett hjerte under, også skal hun ha den på , også skal vi se hvor fort de legger merke til det :-D

Med første sendte vi en mms med bilde av en bakebolle inne i stekovnen. Alle de under 40 tok den med en gang, foreldrene våre var ikke like raske.

denne gangen har det gått litt utenfor vår kontroll. sendte mms med testen til søstra mi og mamma, og mamma sa det til småbrødrene mine, mannen sin og pappa. litt heftig, for vi var (og er fremdeles ikke) klar for at alle skal vite det. Når tida er inne sender vi et bilde til resten med bilde av jenta vår som leker med ei dukke, med teksten "Jeg øver meg til jeg skal bli storesøster"

Første gangen bare plumpa samboeren min ut med det. Andre gangen hadde sønnen våres på seg body som det sto jeg skal bli storebror på(som kun svigefar skjønte, svigemor trudde det var arveklær :P ) (mistet dessverre noen uker etterpå).
Denne gangene vurderer jeg å skrive inn på kalenderen de og pappa får til jul av sønnen min at M blir storebror på termindatoen.

Mulig jeg skriver et kort til lille-snupp som hun kan få lese på juleaften??? Hun er bare 4,5 år da, men greier fin å stave seg gejnnom et par setninger..... Så får vi se hvor lang tid det tar før svigers skjønner hva hun leser???
Sist fikk de kopper i julegave med farmor/farfar, mormor/morfar på......
(Har ei julisnuppe fra før også)

Bella_ skrev:
Vi skal bestille genser til snuppa hvor det står Jeg skal bli storesøster, også ett hjerte under, også skal hun ha den på , også skal vi se hvor fort de legger merke til det :-D

Hvor bestiller du det?? Vi tenkte på å gjøre det samme med en body! :)

her var det mange gode forslag, virke så koselig å fortelle det på julaften, men eg har egentlig så lyst å vente litt lenger.. Valges kvale;)

her var det mange gode forslag, virke så koselig å fortelle det på julaften, men eg har egentlig så lyst å vente litt lenger.. Valges kvale;)

Vi tenkte  å kjøpe en "Storebror-genser" til tøffingen vår,
kler han opp i den en dag vi har familien på besøk :)

Men er da en liten stund til det blir offentlig her enda :o)

Back
Topp