Den store navnetråden ;)

Pinkie^pie

Glad i forumet
Tenkte vi kunne lage en egen navnetråd emoticon

Her kan vi lage hvert vårt innlegg, og så kan vi skrive inn fine navn, etter hvert som vi kommer på de. emoticon

Er jo så vanskelig å finne navn, så kanskje denne tråden
kan være til inspirasjon <3

Hvis det blir jente skal hun hete Leah, for det var det Even skulle hete hvis han ble jente. Og jeg synes Even og Leah er så fint sammen. Blir det gutt er jeg ikke helt sikkert. Skal tenke mere på det når jeg vet kjønn.

Navn jeg synes er fine:

Jente:
Linnea
Thea

Gutt:
Max (farfar heter det)
Rasmus (oldefaren til sambo het det)
Elias
Einar

vi har bare ett jente navn klart vi... mest fordi det passer til guttungen sitt navn. men avslører det senere siden jeg ikke vil avsløre meg selv enda.)

Jeg er skikkelig navnenerd, og har samlet navn jeg evt. ville ha på barnet mitt siden tenårene. Begynner å bli endel lapper...
Det som er viktig for meg og oss er at det er et navn som det ikke blir 7 av i hver klasse når poden begynner på skolen, men det skal heller ikke være grobunn for mobbing. Altså at det rimer veldig på noe eller har klare referanser knyttet til seg, det groveste eksemplet er Adolf.

I tillegg skal jeg og partneren like det godt, vi skal bruke begge etternavnene våre så det burde ikke være for langt. Det skal passe både til en baby og til en voksen selvstendig person.
Navnet er viktig, man skal ha det resten av livet, og for meg virker det som om mange tar veldig lett på navnevalget sitt. Kanskje jeg er litt i overkant interessert, men synes det er viktig å reflektere over =) =) = )

jeg tror det er en slik tråd fra før her en plass...

mnmn..
blir det ei jente skal hun hete karen marie, og gutt er vi usikker, men har en tanke på johannes jeg da:)

grunnen til karen marie er at farmoren til samboeren min gikk bort i mars, og hun het karen.
fadder ungen min som døde het marie...

johannes synes jeg bare er fint:)))

Gubben vil ikke diskutere navn før vi vet kjønnet enda, men jeg prøver å prøver :p
men vi vil at det skal være et internasjonalt navn og ikke noe som ligner på kjønnsdeler.
Jente:
Emma
Michelle
Isabell/Isabella
Sofie
syns Rebecca og Jeanette er veldig fine navn, men to av mine beste venninner heter det :p

Gutt:
Benjamin
Sebastian
Jonathan

men vi får se når gubben vil diskutere dette :p

Jentenavn:
Vilde
Elise
Linnea

Guttenavn:
Lukas (for likt storebror Jonas?)

Denne gangen sliter jeg ja... Min eldste bestemte jeg meg for navn på når jeg var 12 tenker jeg... og andre mann var vi enige om en god stund før jeg ble gravid.. Men denne gangen aner jeg ikke..........
Kunne egentlig tenke meg et navn som begynner på A, 3 av fire besteforeldre har mellomnavn som begynnes på A, men de jeg kunne tenke meg har vennindene mine på barna sine...

Så Oda og Vetle har festet seg i hodet mitt, men vi får sette opp liste med navn når jeg har vært på ul...

Off, har egentlig fortrengt navnevalget enn så lenge for vi slet skikkelig sist. Jentenavn er lett, men vi fikk jo gutt. Får vi gutt igjen blir det en navneløs unge;) Misunner de som bare vet hva ungen skal hete. Mini her har nok ett i overkant normalt navn nå for tiden, så misliker i grunn det. Men heller ett normalt navn enn ett skikkelig sært navn som ungen må repitere 8 ganger hver gang h*n møter nye mennesker. Ikke helt fan av den trenden med supersære navn altså.

Hehe. Ser jo at jeg har sport litt av her da:P

Guttenavn
Benjamin
Noa/Noah
Leon

Jentenavn
Natalie/Nathalie
Linnea
Thale
Tuva
Marion
Emilie
Julie

Hvis vi får jente skal hun hete Rebecca :-)

Ikke enkelt dette med navn, men hvis det blir jente er alternativene våre: Malene Isabelle,
Malene Victoria, Victoria Isabelle, Isabelle Malene, Charlotte Isabella

Hvis gutt: Sebastian, Oliver, Gabriel, 

Har tvillinggutter fra før som heter Tobias Christopher og Marcus Alexander

Hatt navnene klar lenge, blir det jente skal hun hete Marikken, blir det derimot gutt blir det Patrick :)

Er foreløpig ikke i nærheten av å tenke på navn, er leeeeenge til.
Men har noen navn som kverner litt av de som ble "forkastet" fra sist runde. Synes guttenavn er myyyye vanskeligere...

Vi tror vi har navnene klare (vil ikke bestemme oss 100 % før vi ser nurket). Men vi har bestemt oss for å holde de hemmelig ;) Det er vanlige, norske navn. Jeg har lest gjennom navntråden og et er foreløpig ingen andre som har skrevet opp disse navnene :)

Her kommer noen navn som jeg synes er veldig fine:

Gutt:
Ola    
Jørgen
Johannes
August    
Kristian
Mats

Jente:  (Mye vanskligere enn guttenavn)
Ella
Mia
Anna
Mari

Sambo vil ha Marius, jeg vil ha Ingrid :) Men vi kan jo ombestemme oss mange ganger enda :p

Her er navnevalget så å si klart, uansett hva som kommer :)

Jeg syntes jentenavn er mye lettere enn guttenavn. Men jeg har noen klare favoritter på guttefronten:

Millian eller Milian
Emilian (Favoritt!!!Vil ha dette,hvis gutt)
Nathaniel

Jente:

Sophia
Amelia
Elliane

Har fler, men kommer ikke på de nå...

Jentenavn er lettere enn guttenavn synes jeg. Matheo er et navn vi begge liker veldig godt :) På jente har vi en del allerede: Mia, Oda, Olivia, Hedda, Elvira, Melinda, Natalie. Pernille synes jeg også er fint. Vi får tenke litt å se litt mer :)

Back
Topp