Den store navnejungelen...

Kh89

Elsker forumet
...er så aaalt for stor! Jeg blir nesten litt frustrert, jeg. Jeg frykter at jenta vår kommer til å bli ei frøken navnløs :/ Jeg og samboeren min er så uenige om navn, og vet det like godt, så jeg tror vi utsetter med vilje å diskutere det. Bah, det er jo så utrolig mange fine, men klarer ikke helt å finne det fineste. Er redd jeg kommer til å velge feil, og angre etterpå, derfor tror jeg ikke helt at jeg klarer å bestemme meg ordentlig. Hvordan skal man bestemme seg for noe slikt da? :p

Skjønner deg godt.
Barnet skal tross alt bære navnet hele livet.
Vi får mest sannsynlig jente denne gangen, og har navnet klart siden vi har bestemt oss for å kalle opp etter svigermor som er gått bort.
Men om det skulle vise seg å være gutt like vel, så sliter vi veeeldig.
Hadde vanskeligheter nok med å finne navn til sønnen vår.

Hehe, jeg tenkte ofte over det forrige gang. Var så redd for at navnet vi valgte kanskje var feil og alt mulig, men på tross av at jeg var litt usikker så finnes det ikke noe navn som er mer riktig for mini enn det navnet hun har fått :) Jeg synes fortsatt det er det fineste navnet i verden og hadde valgt det nå også om vi ikke hadde hatt en Thale fra før av :)
Men det å bli enige, det er ikke bare bare :p Her snakker vi ikke om det, mannen tenker fortsatt på et navn som jeg har foreslått.. Han blir liksom aldri ferdig med å tenke :p Jentenavn er enkelt, for der har vi ganske li smak, men guttenavn er utrolig vanskelig!

Vi hadde ikke de alt for store diskusjonene når det gjelder navn på storesøster. Det er som Littlemonkey sier, jentenavnt var enkelt, men guttenavnet denne gangen sliter vi med...

Vi har løst det med en navnebok. Så skriver vi en liste med 5-10 navn hver, ser om vi har noen av de samme, og får kuttet ned på utvalget på den måten.
Har vi ingen av de samme, så får vi bare ta vekk ett og ett fra den andres liste til vi står igjen med et navn hver... Jeg er ferdig med min liste, og den kom på 7 navn. Så er det bare å vente på at samboeren får ut fingeren og skriver sin liste...

Veldig vanskelig... Vi venter jente og klarer ikke finne DET navnet. Hadde det vert gutt hadde vi visst va vi skulle velge...

Vi var aldri i tvil på jentenavnet til første, ei heller denne gangen..

Men hadde det blitt gutt, ville han vert en 19 mnd gammel navnløs gutt..det er jeg overbevist om..:)

Ikke lett, nei....
Ikke bestemt oss enda vi heller.
Vi venter en liten prins.

Tips er å finne ut hvilke sjanger dere liker: eks gamle norske, moderne, utenlandske etc. Og så litt elimineringsmetoden... :) sambo har helt annen smak enn det jeg har,men jeg har kommet med masse forlag og bedt han tygge litt på dem. Navnet til lillegutt likte han ikke i det hele tatt i begynnelssen, men etter å ha blitt vant til det,så satt det heldigvis :) men det er ikke lett, føles noen ganger som den viktigste avgjørelssen man tar.

Jeg kom over ett navn i en artikkel jeg leste for noen uker siden. Det var utrolig fint og falt i smak med en gang... Jeg kom med det navneforslaget til samboer'n og han har tenkt litt på det nå, og vi har snakka om det nesten hver dag siden :-)
Idag spurte han meg: "Ja, blir det en E**** da tror du? Med et smil. "Ja, tror nok det2 svarte jeg. så idag ble det bestemt gitt :-D

Back
Topp