Den store matpakketråden!

• Trådstarter Trådstarter EmmaN
  • Opprettet Opprettet
E

EmmaN

Guest
"Matpakke trenger ikke bare å være brødskiver Mamma" sa Jenta mi til meg her om dagen! Nei, det trenger ikke det. Og det bør ikke det. Det finnes ørten andre ting man kan ha i matpakka, og det skal denne tråden handle om.
Tenkte at denne tråden skal være til inspirasjon og nytte, og jeg oppfordrer ALLE dere matpakkelagere til å bidra.
Ta bilder av matpakkene dere lager til dere selv, og ungene, sleng inn her og forklar hva det er!

I mellomtiden, her er noen tips:

*En youghurt, en neve nøtteblanding (du får kjøpt usalta nøtter nå) og ca 10 druer.

*Diverse middagsrester. F.eks, hjemmelagede fiskepinner på knekkebrød. Kyllingsalat eller andre salater, kalde farsekaker på skiva.

*kokte store pastaskjell med ruller av ost og skinke inni

*Diverse grønnsaker skjært i staver, og en liten boks med dipp.

*Kalde kyllingbiter (kanskje rester etter middag) og f.eks pastaskruer

*omelett

tortillas med salat, ost og feks kjøtt av noe slag, - gode kalde også de:)

og fylte horn! kan fryses og tas opp om morgenen så er de tint til lunsj. kan evt varmes i micro:)

Orker ikke legge ut så masse bilder her, men jeg har en facebookside for de som er interessert i bento: Millemat

Skulle ønske mini spiste masse rart .. Her skal han ha skive el polarbrød med baconost. Prim 2 ganger i halvåret.. Litt frukt og bær spiser han :) men alt anna jeg har prøvd å sende med kommer hjem igjen.

Dagens matpakke. fullkornspasta og kyllingbiter på spyd. Sammen med dette sendte jeg med en håndfull druer. Ble heldigvis spist opp.

Jeg elsker matpakketråder!
Noen slagere hos oss, i tillegg til det vanlige som er brødskiver, frokostblanding, yoghurt etc:
- Babybel-ost
- "den glade ku"-ost med små kjeks som dyppes oppi (sikkert full av lumske EU-stoffer, men pyttsann)
- Smoothier; hjemmelagede, eller Ella's kitchen sine
- Bixit-kjeks; 1 hver av og til ;) (kan ikke få det hveeeer dag)
- Pølsekuler
- Gojibær
- Rosiner i små pakker

Back
Topp