Den store husarbeidstråden

Vegasus

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Snøkrystallene2021❄️
Februarbarna 2023
Jeg er sikkert ikke den eneste som synes husarbeid er noe herk. Men det er sikkert noen som liker å drive med det også.

Hva skal du gjøre av husarbeid i dag?
Og har du noen gode råd for å gjøre husarbeidet litt mindre kjedelig? :D :p

Kom også med noen gode kjerringråd hvis dere har. :happy:

I dag skal jeg støvsuge, vaske klær og vaske badet. :dead:

Skal innrømme at jeg gjør nada fortiden. Mannen må gjøre alt, jeg brekker meg av hvert minste gjøremål og det er det ingen av oss som orker å oppleve/høre på :P

Skal innrømme at jeg gjør nada fortiden. Mannen må gjøre alt, jeg brekker meg av hvert minste gjøremål og det er det ingen av oss som orker å oppleve/høre på :p

Uff, kjedelig med sånn kvalme da. Vil heller gjøre husarbeid enn å være så kvalm som du er kjenner jeg. :shy: Men da er det godt du har en mann som stiller opp :love017

Jeg er veldig spent på hvordan det blir her hvis jeg er ute av stand til å ta husarbeid, og mannen må stå for alt. Han er skikkelig bortskjemt av moren sin fra før han møtte meg, så det har vært en veldig lang prosess med å få han til å gjøre noe særlig husarbeid. Og vi er ikke helt i mål enda. Men han er heldigvis villig til endring, det tar bare litt tid. :hilarious: Og jeg har ikke alltid tålmodighet til å vente på at han skal gjøre ting, så jeg har jo gjort meg selv en bjørnetjeneste der da. :p

Jeg skal vaske og brette klær, samt handle mat :happy: Ikke akkurat et revolusjonerende tips - men liker å høre på podcast når jeg gjør husarbeid!

Har for det meste bare sovet på sofa de siste dagene, men kjenner at jeg har mer energi i dag. Tenker å ta oppvasken, støvsuge og sette på en klesvask i dag. Musikk/podcast på øret eller på høytalerne bruker å hjelpe meg. Spesielt lørdagsrådet eller skrekkpodden/truecrimepodden får tiden til å fly! :D

Uff, kjedelig med sånn kvalme da. Vil heller gjøre husarbeid enn å være så kvalm som du er kjenner jeg. :shy: Men da er det godt du har en mann som stiller opp :love017

Jeg er veldig spent på hvordan det blir her hvis jeg er ute av stand til å ta husarbeid, og mannen må stå for alt. Han er skikkelig bortskjemt av moren sin fra før han møtte meg, så det har vært en veldig lang prosess med å få han til å gjøre noe særlig husarbeid. Og vi er ikke helt i mål enda. Men han er heldigvis villig til endring, det tar bare litt tid. :hilarious: Og jeg har ikke alltid tålmodighet til å vente på at han skal gjøre ting, så jeg har jo gjort meg selv en bjørnetjeneste der da. :p

Enig med deg, gjør gladelig husarbeid hvis jeg bare slipper kvalmen...
Kjenner igjen min mann under du skriver ja... vært sammen lenge? Tok 5 år å lære opp min :hilarious:

Skal rydde/vaske i kjøleskapet, og støvsuge og vaske over gulv og bad. Får besøk imorgen, så vil shine litt. Foreldra mine kommer neste helg, så tar det mer nøye da.

Enig med deg, gjør gladelig husarbeid hvis jeg bare slipper kvalmen...
Kjenner igjen min mann under du skriver ja... vært sammen lenge? Tok 5 år å lære opp min :hilarious:

Haha, du gjør det ja! :hilarious: Tror egentlig det er ganske mange som kan kjenne igjen sin mann i dette med husarbeid :hilarious:

Vi har vært sammen i 8 år. Men i begynnelsen bare gjorde jeg husarbeidet når jeg synes det var behov, så jeg gjorde jo egentlig bare en stor bjørnetjeneste for meg selv da. :shy: Men da hadde vi mye mindre plass, nå bor vi i hus, så nå er det en hel del mer å gjøre også.

Jeg kom plutselig på at jeg ikke hadde feid gata utenfor huset enda, det gjør jeg hvert eneste år før 17. Mai. Så nå har jeg fått gjort det, og satt på en vask. Da er det støvsuging neste :wtf: Setter på litt god musikk så går det fortere :smug:

Har foreløpig satt på en vaskemaskin med klær, ryddet kjøkkenet, vært ute og handlet.

skal brette klær, vaske badet, støvsuge og lage middag. Noe særlig mer enn det blir det ikke idag.

Jeg skal vaske bad, støvsuge, rydde kjøkken og håper jeg får kommet et stykke ned i skittentøyskurven ila dagen :) Burde vaska gulv og vinduer også... men det får bli en annen dag :p

Hundre ting som jeg føler at skulle vært gjort, men kvalmen gjør så jeg ikke orker noe.
Mannen har tatt kjøkkenet idag :D

Endelig ferdig med støvsuging! Liten pause, så vaske badet og henge opp klesvaska :happy:

Det er noe herk å komme i gang, egentlig helt greit når man holder på, og bare så utrolig deilig når det er gjort!! :)

Holder på med badet, men måtte ta en pause. Knakk sammen i gråt fordi jeg følte meg kvalt av sure oppstøt og kvalme :hilarious: Ikke godt å stå bøyd fremover når formen ikke er helt på topp :p

Fått kokt potetene til morgendagens potetsalat, og laget en porsjon makroner med salt karamell- og rydda kjøkkenet etterpå. Mannen har gjort MASSE ute, utrolig deilig. Vært på handlerunde. Nå gjenstår badene og litt støvsuging, før det blir tur med bikkja og rolig kveld. Spaghetti carbonara til middag- gleder meg! Og finale på Kompani Lauritzen og!

Puh. Da var badet vasket også. Jeg tror nesten jeg må vaske kjøkkenet i dag også, det er fort gjort heldigvis. Mannen har klippet gresset, beskåret hekker og busker, og ryddet opp masse i hagen i dag. Så da tar jeg kjøkkenet i dag. :rolleyes: Er nok å gjøre når man har hus og hage.

Må i butikken også. Blæh. Det er så kjedelig å handle... skulle ønske jeg var en sånn flink ukeshandler så jeg slapp å handle flere ganger i uken. :shy:

Da er nesten alt husarbeidet gjort for i dag! Mangler bare henge opp en siste vask. :happy:
Det hjalp veldig å sette på Eminem på full guffe for min del. :D

Da er nesten alt husarbeidet gjort for i dag! Mangler bare henge opp en siste vask. :happy:
Det hjalp veldig å sette på Eminem på full guffe for min del. :D
Samme her! Venter på siste vaska :happy: For min del var det best å ha det helt stille i dag. Skulle ingenting til for å vippe meg av pinnen - enten var det for høyt, for lavt, dårlig sang osv. Da ble det heller å styre på i ro og fred :hilarious:

Samme her! Venter på siste vaska :happy: For min del var det best å ha det helt stille i dag. Skulle ingenting til for å vippe meg av pinnen - enten var det for høyt, for lavt, dårlig sang osv. Da ble det heller å styre på i ro og fred :hilarious:

Det vil vel være noen sånne perioder hvor alt er irriterende innimellom. :hilarious: Uansett deilig å få ting gjort :D

Husarbeid?? o_O

Neida :hilarious: idag hjalp jeg 6 åringen med å rydde av bordet etter middag, å det var alt! På fredag støvsugde 4 åringen stue og kjøkken, sånn halvveis :hilarious:
Og jeg må mote meg opp til å starte på klesvasken, igjen... :banghead:

Husarbeid?? o_O

Neida :hilarious: idag hjalp jeg 6 åringen med å rydde av bordet etter middag, å det var alt! På fredag støvsugde 4 åringen stue og kjøkken, sånn halvveis :hilarious:
Og jeg må mote meg opp til å starte på klesvasken, igjen... :banghead:

Greit med små medhjelpere da :happy:
Klesvasken er det verste synes jeg. Det er så kjedelig. Men nå har mannen her heldigvis sagt at så lenge jeg bare sier fra når jeg har satt på en vask, så henger han opp og så bretter vi sammen. Jeg tar gjerne den fordelingen jeg, kjedelig å henge opp :D

Back
Topp