Den store filmtråden

hissigproppen

Gift med forumet
Mannen og jeg så en koselig film i sag, Crazy Stupid Love. Romantisk komedie, med litt "guttehumor" inni, så den passet for begge.

Hva slags filmer liker dere? Eller scener fra filmer har satt seg fast i hukommelsen?
Hvilke filmer har du sett mange ganger?

Ooooog hvilke filmer har du ikke sett, som "alle" andre har sett?
Jeg så Ringenes Herre ifjor eller noe, og ble ikke trollbundet. Star Wars har jeg heller ikke sett ;-)

Crazy Stupid Love er supermorsom, så den på kino for et par dager siden :)

Favorittfilmer:
- Inception
- Lucky Number Slevin
- Shutter Island
- SuperBad
- 21
- Eagle Eye
-Jumper
- Pirates filmene <3
- Taken
- The Departed

Filmer jeg kan se om og om igjen:
- Sex and the City 1
- Mamma Mia
- Dirty Dancing
- High School Musical filmene (flaut)

Jentefilmer jeg liker:
- Mean Girls
- 27 Dresses
- Bride Wars
- Bring it On
- John Tucker Must Die
- Wild Child
- Just go with it

Filmer andre har sett, som jeg ikke er så begeistret for:
- Ringenes Herre (har fortsatt ikke sett den siste, så vet ikke hvordan det ender ;p)

Jeg er veldig glad i 2 verdenskrig filmer som drama. Fordi jeg er veldig interessert i den epoken og handlingene derfra. Så favoritt filmene mine er: Jeg liker ikke komedier,men som oftest drama hvor tårene triller;)

Schindlers Liste (varer i nesten 4t og sett den ca 50 ganger=p)
Harts War.
American Histori X,
Bowling for Colombine (mer dokumentar)
Ringenes Herre triologien.
Matrix triologien,
Armageddon
Monster
I am Sam (grine film delux!!! Sterk film)
127 timer (sann historie om en som sitter fast i en klippe i Grand Canyon).
The Town.
Requiem for a Dream.
Den Grønne Mil.
Forrest Gump.

Huff listen ble lang,men er nå disse jeg liker best da;)

Jente filmer:
Sweet November

Ja Avatar... DET var filmen som ikke passet for meg.
Og mannen kjøpte på Blu-Ray for at bi skulle kunne se den igjen...

Ellers er jo Dirty Dancing en klassiker og jeg har sett den aaaalt for mange ganger!

En annen film jeg pleide å se hver dag jeg kom hjem fra skolen var Sgt. Bilko med Steve Martin... SÅ bra er den ikke, men ble en vane.

Jeg er ikke noe flink på navn, men liker spesielt skrekkfilmer, drama og komedie :)

Cmilla skrev:
Jeg er ikke noe flink på navn, men liker spesielt skrekkfilmer, drama og komedie :)

Du kan f.eks bruke http://www.imdb.com for å finne navn eller søke opp :-)
Genial side!

Hva slags filmer liker dere?
Jeg må innrømme at jeg ofte liker storfilmen, men de skal helst ses i Oslos storstue da...
Ellers liker jeg action, eventyr, romantiske komedier, thrillere, og asiatiske grøssere.
Hvilke filmer har du sett mange ganger?
Jeg har sett de fleste av Jane Austen filmene/seriene mange ganger, Jane Eyre, Stardust, Princess bride, Ringenes Herre, Harypotter filmene, HHGTTG, Pans labirynt, 300 og mange fler...
Og hvilke filmer har du ikke sett, som "alle" andre har sett?
De siste Bourne filmene, og siste Matrix filmene (Jeg blir dårlig av for my eristing/bevegelse på skjermen)

Åhhh! Matrix-filmene ja. Hadde glemt de! For noe driiit :P hehehe. Mannen liker de da, men jeg klarer det bare ikke!
Jason Bourne-filmene er bra! Men mye action og kamerabevegelse ja!

Vi ble også positivt overrasket over filmene om Arn - tempelridderen.

Jeg ser ikke noe serlig på film , men jeg er hekta på serier :)

The vampire diaries
Ringer
Revenge
The lying game
Hart of Dixie
Sons of anarchy
The unit 

Arn-filmene føler jeg var helt greie, men ikk enoe mer, men jeg likte bøkene veldig godt da...

Lionne skrev:
Arn-filmene føler jeg var helt greie, men ikk enoe mer, men jeg likte bøkene veldig godt da...

Vi leste ikke bøkene da... Men etter å ha sett de tre filmene så måtte vi lese fjerde boka!

Hissigproppen: Jeg har de alle på lydbok, du får si ifra hvis du skulle være interessert.

Lionne skrev:
Hissigproppen: Jeg har de alle på lydbok, du får si ifra hvis du skulle være interessert.

Det skal jeg gjøre! Takk for tilbudet :-)

Akkurat nå er jeg stuck i Åndenes hus, og klarer ikke lese mer, men føler jeg må bli ferdig med den. Så kanskje jeg kan se filmen også, hehe

Lionne skrev:

Det skal jeg gjøre! Takk for tilbudet :-)

Akkurat nå er jeg stuck i Åndenes hus, og klarer ikke lese mer, men føler jeg må bli ferdig med den. Så kanskje jeg kan se filmen også, hehe

Glemte å få med Phantom of the Opera på filmer som jeg kan se igjen og igjen og igjen....elsker den historien.

Eg har en litt annen smak for filmer, selv om jeg elsker mye av de som er nå (komedie++), så er jeg veldig glad i klasikere, og musikaler:-) Såg ofte på TCM før, filmer hvor clark gabel, gene kelly, frank sinatra osc. er med i:-) Også filmer basert på virkligheten slikt som Alive er o en god film.

Jeg er en sucker for dansefilmer jeg da...

Save the Last Dance
Step Up filmene
Flashdance
Dirty Dancing 1 og 2
Step it up
Streetdance
Fame

Trenger ikke være så bra historie egentlig, så lenge dansinga fenger!

Ja, og jeg tror jeg har sett Sound of Music aaaalt for mange ganger som barn!

Hvis du liker dansefilmer, har du sett Billy Ellliot? Elles liker jeg sef. Dirty dancing og Chicago men for meg er det nok mer musikken som fenger.

Egentlig liker eg best typiske jentefilmer :)

Love Actually har eg sett så mange ganger at eg kan de fleste replikkene utenat :)
og sonne kostyme drama alla stolthet og fordom ellsker eg :)

ellers seg eg MASSE film eg da. mest sammen med mannen, så eg har sett ringenes herre, alt av star wars.. osv.. synes det er heilt ok filmer :)

liker ikke sonne mørke actionfilmer der det føler somd et bare er biljakter og skyting.. det gir meg ingenting.
og etter eg blei mor har eg ikkje klart sonne sterke filmer.. vertfall der barn ikkje har det bra.. alla Slumdog Milionare, Blod Dimond osv.. får heilt vondt leeeeenge etter å ha sett en son film..

og grøssere og trillere kan eg ikkje se.. alt fro livlig fantasi og mørkeredd til det :)

Lionne skrev:
Hvis du liker dansefilmer, har du sett Billy Ellliot? Elles liker jeg sef. Dirty dancing og Chicago men for meg er det nok mer musikken som fenger.

Har ikke sett Billy Elliot nei, men burde det absolutt!

Back
Topp