Den store drømmen

Jeg tror ikke folk påpeker dette med symptomene for å være kjipe. Alle vet hvordan det er å få opp håpet også krasjer det bæng i bakken når mensen kommer. Det er ikke noe gøy, når man overbeviser seg selv at man er gravid måned etter måned også er man ikke det.

Den naturlige syklusen innebærer hormonstigninger og hormonfall, og da får man symptomer uansett hvor gravid eller ikke man måtte være.

Det er ikke akkurat uvanlig at man kjenner ekstremt godt etter og da innbiller seg veldig mye rart, så tror nok at folk sier det for å prøve å ikke gjøre det eventuelle fallet så innmari hardt.
 
Jeg tror ikke folk påpeker dette med symptomene for å være kjipe. Alle vet hvordan det er å få opp håpet også krasjer det bæng i bakken når mensen kommer. Det er ikke noe gøy, når man overbeviser seg selv at man er gravid måned etter måned også er man ikke det.

Den naturlige syklusen innebærer hormonstigninger og hormonfall, og da får man symptomer uansett hvor gravid eller ikke man måtte være.

Det er ikke akkurat uvanlig at man kjenner ekstremt godt etter og da innbiller seg veldig mye rart, så tror nok at folk sier det for å prøve å ikke gjøre det eventuelle fallet så innmari hardt.
Ja, jeg skjønner jo det. Men når jeg føler at noe er anderledes føler jeg nesten en skam over å si det høyt eller skrive om det. Har lest utallige tråder om symptomer, og det slår liksom aldri feil at en eller annet sender en litt små spydig kommentar om «det er umulig å kjenne noe så tidlig» og da mener jeg at man skal ikke være flau eller føler skam over at man tenker at noe er anderledes enn sist mnd, eller dette har jeg aldri opplevd før, for eneste grunnen til at vi gjør det er jo fordi vi håper sann. Og med den muligheten for sosiale medier i dag får vi slengt over alt at det er mulig, det er ikke mulig osv osv. Og da tenker og mener jeg at man bør heller være stolt av å kjenne de små tingene som kanskje nødvendigvis ikke betyr graviditet, men fordi vi håper sann. Og vi lærer faktisk våre egne kropper å kjenne! Alle skjønner uansett symptomer at man er faktisk ikke gravid før testen sier det. Og kan ikke akkurat si at jeg får mer håp av å kjenne at noe er anderledes på kroppen. Heller det motsatte, fordi jeg ikke tror min egen kropp før testen gir meg to streker. Men alt i alt, så synes jeg at ingen skal føle seg dumme eller flaue for å spørre/føle/kjenne etter tegn kroppen gir i dpo land. For vi ønsker jo dette så sterkt :gen014
 
7dpo. And my boobes are about too explode!
Yes! Korrekt. Jeg tror ikke det er langt unna til jeg må ringe "the bomb squad". :laughing002
De er så harde, spesielt venstre bryst. Jeg har silikon i tillegg, så de er nå litt harde fra før. Men nå er det helt vanvittig. Og så vonde! Selvfølgelig, kan være pms, men kjæregud skal jeg ha så vondt og så mye ubehag hver mnd fra EL til ikm så blir jeg tullerusk. :schocked028
Jeg er ikke så veldig inn i livmortapp opplegg, men jeg pleier å kjenne etter. Og har egentlig alltid syntes at den er plassert på samme sted hver gang. I dag plutselig er den høyt høy oppe at jeg trodde nesten at den var falt ut :laughing001 men den var der, men den var så høyt oppe og vendt bakover. Merkelig. Og ikke nok med det men utflod har vært ikke eksisterende frem til nå. Men nå plutselig hadde jeg bittelitt med slim.
Dette er helt helt uvanlig for meg. Såå, bare å håpe det er positive symptomer og ikke bare enda mer støy før stormen (ikm) :gen053
 
8dpo!
Om to dager skal jeg teste! Planen var egentlig ikm. Men nei... Jeg vil teste nå! Rart hvordan testetrangen kommer med et BANG 8dpo..:hilarious:
Puppene er fortsatt vonde, mest på siden av selve brystet. Stikker fortsatt fra tid til annen nederst i magen. Men i dag føler jeg bare på at det ikke er håp. Med 5 år uten prevansjon, fast forhold i 2 år og aldri sett 2streker. Hvorfor skal jeg være håpefull nå?
Jeg tenker stadig at det er for godt til å være sant. Det kommer ikke til å skje meg, kanskje med hjelp. Men ikke uten. Det er jeg sikker på. Hvertfall i dag. Vil teste, tør ikke teste. Skammer meg for å åpne munnen om null håp så tidlig, når andre har prøvd aktivt 3 ganger så lenge. Men i dag vil jeg føle meg litt trist. Fordi jeg tror ikke kroppen min vil. Jeg tror ikke kroppen min vil kunne få barn. Ja, en av de dagene. :sorry:
 
Fortsatt stikninger og murringer i magen. Har flyttet seg til mer midt i magen. Ved skambeinet? Bare litt mer mot venstre side. Er vel bare tr som markerer seg vel. 7 dager igjen. Litt vel tidlig men. Blir ikke overrasket :bored:
 
9dpo.
Gikk på en testteamsmell i dag også. Men sensitivitet på 25. Hvis jeg ser skikkelig skikkelig godt så er det antydning til noe. Men skal vel ikke være så vanskelig å se den streken. Men testen er for sterk til å kanskje få noe utslag på 9dpo likevel. Får kjøpe en med sensitivitet på 10 til i morgen tidlig. Da bør jeg få utslag hvis det er noe. :p Selvom jeg vet det er tidlig, jeg vet at testen egentlig ikke skal taes før ikm. Så blir jeg jo skuffet. Hvorfor gjør jeg det? Hm.
Har funnet ut at å skrive symptomer i hver pp er veldig fint. Da kan jeg gå tilbake og se hvor syk jeg var i hodet og sammenligne :hilarious:

Symptomer 3dpo o_O
- Luft i magen (sikkert EL som hang igjen)

Symptomer 4 dpo o_O
- fortsatt ekstremt mye luft i magen og oppblåst.
- stikninger i magen, venstre side.

Symptomer 5dpo o_O
- stikninger i magen
- ømme pupper

Symptomer 7 dpo o_O
- pupper som snart eksploderer.

Symptomer 8dpo o_O
- murring i magen, mye stikk mot venstre side
- tett nese
- HARD mage (sliter aldri med magen)
- vonde pupper (mest på sidene, neste under armenhulen og mot brystvorten)
- kløe på puppene
- oppblåst (luftig:hilarious:)
- økt lotion utflod
- blodtrykksfall

Symptomer 9dpo o_O
- hard mage, forstoppet
- oppblåst. Magen er som en ballong!
-vonde pupper (bare på siden.)
- tett nese.
- lotion utflod.

Det skal sies at alle symptomene som står over her er små ting. Unntatt puppene og hard mage.
Har mistet litt trua egentlig. For i bunn og grunn tror jeg ikke at jeg kan bli gravid. :(
 
Last edited:
Dagens oppdatering! 10dpo!
Kan den virkelig sitte?
Siden jeg ikke har klart å fått bestilt meg tidligtester, eier jeg ingen tester. Dumt. Men litt smart, men litt dumt. Det er dyrt på apotek :eek:
Satt hjemme i går kveld. Tenkte, skal jeg kjøpe en test? Nei, klarer å vente til fredag.
Våknet, tenkte ikke så mye over dpo,er jeg gravid osv osv... :banghead:
så var det jobb da. Sitter på jobben, vondt i puppene. VELDIG. Det gjør vondt når jeg sitter...
Plutselig kjenner jeg en lukt. Og brekningene begynner. Innser fort at jeg må spy. Løper på do og jeg blir hengende over toalettet en god stund. Og Vipps er det værste over. :bored:
Kvalm er jeg, men ikke noe mer. Da kan tankene. Sitter den nå? :eek: Hm. Vente til i morgen. Hvis jeg klarer. Tipper testen er negativ.
Hilsen pessimisten...
 
Dagens oppdatering! 10dpo!
Kan den virkelig sitte?
Siden jeg ikke har klart å fått bestilt meg tidligtester, eier jeg ingen tester. Dumt. Men litt smart, men litt dumt. Det er dyrt på apotek :eek:
Satt hjemme i går kveld. Tenkte, skal jeg kjøpe en test? Nei, klarer å vente til fredag.
Våknet, tenkte ikke så mye over dpo,er jeg gravid osv osv... :banghead:
så var det jobb da. Sitter på jobben, vondt i puppene. VELDIG. Det gjør vondt når jeg sitter...
Plutselig kjenner jeg en lukt. Og brekningene begynner. Innser fort at jeg må spy. Løper på do og jeg blir hengende over toalettet en god stund. Og Vipps er det værste over. :bored:
Kvalm er jeg, men ikke noe mer. Da kan tankene. Sitter den nå? :eek: Hm. Vente til i morgen. Hvis jeg klarer. Tipper testen er negativ.
Hilsen pessimisten...
Spennende! Gleder meg til i morgen :D
 
Spennende! Gleder meg til i morgen :D
Ja! Har fortsatt ikke kjøpt testen:eek: Har lyst å lure mannen. Så han ikke vet at jeg har kjøpt en test. For hvis den er positiv så kan den bare ligge klar på benken når han kommer hjem fra jobben i morgen ettermiddag. Men vet ikke hva jeg skal si for å lure meg til butikken nå klokka 22 på kvelden uten at han skjønner hva jeg driver med :hilarious::)
 
Ja! Har fortsatt ikke kjøpt testen:eek: Har lyst å lure mannen. Så han ikke vet at jeg har kjøpt en test. For hvis den er positiv så kan den bare ligge klar på benken når han kommer hjem fra jobben i morgen ettermiddag. Men vet ikke hva jeg skal si for å lure meg til butikken nå klokka 22 på kvelden uten at han skjønner hva jeg driver med :hilarious::)
Hahaha ;)
 
Hjelp!
Skulle ta en test for å få svar, og mer usikker ble jeg!
11 dpo så burde vel testen vært sterkere. Eller? :eek:
Er det skygge, er det på ekte. Streken forsvant jo nesten etter tidsfristen! Er det normalt? Aldri fått så sterk strek før! :eek: Er det baby? :dummy1:
4CC8A0DE-3646-4301-9A22-24CDAC92B7AF.jpeg

2CDCF47D-DA28-4A7F-BAD6-03CD5C6140C1.jpeg


Etter 1,5 time var nesten streken vekk. :(
3E53A08B-A840-4ACE-8DCB-70D5A8F6A1ED.jpeg


Svar fikk jeg ikke, ble bare fler spm! :dead:
 
Hjelp!
Skulle ta en test for å få svar, og mer usikker ble jeg!
11 dpo så burde vel testen vært sterkere. Eller? :eek:
Er det skygge, er det på ekte. Streken forsvant jo nesten etter tidsfristen! Er det normalt? Aldri fått så sterk strek før! :eek: Er det baby? :dummy1:
Vis vedlegget 280706
Vis vedlegget 280707

Etter 1,5 time var nesten streken vekk. :(
Vis vedlegget 280708

Svar fikk jeg ikke, ble bare fler spm! :dead:
Herreguuuud!! Ser jo streken GODT!! :happy093
Ser den jo også på siste bildet, selv om den er litt svakere!
Er det tidligtest fra RFSU?
Gjennomsnittet på FF for positiv test er 12 dpo, så synes ikke det er svakt til å være 11 dpo! Og det er jo STORE variasjoner innenfor normalen på dette :joyful:
Dersom det er RFSU tidlig ville jeg dratt innom Apotek og kjøpt en annen test for å få bekreftet i morgen tidlig, har dessverre sett ganske tydelige streker på RFSU uten at det har vært noe..
herreguuud dette er spennende!!!

Eller enda bedre! Ikke drikk noe idag og spar opp banytiss så kan vi ta ny test i ettermiddag :D
 
Herreguuuud!! Ser jo streken GODT!! :happy093
Ser den jo også på siste bildet, selv om den er litt svakere!
Er det tidligtest fra RFSU?
Gjennomsnittet på FF for positiv test er 12 dpo, så synes ikke det er svakt til å være 11 dpo! Og det er jo STORE variasjoner innenfor normalen på dette :joyful:
Dersom det er RFSU tidlig ville jeg dratt innom Apotek og kjøpt en annen test for å få bekreftet i morgen tidlig, har dessverre sett ganske tydelige streker på RFSU uten at det har vært noe..
herreguuud dette er spennende!!!

Eller enda bedre! Ikke drikk noe idag og spar opp banytiss så kan vi ta ny test i ettermiddag :D
Ja. Det er RFSU tidlig ja!
Herregud jeg håper sååå inderlig! Det hadde vært så gøy! :happy093
Ja, jeg må nok gjøre det altså. Bekymrer meg litt at den ble så mye svakere når den var tørket! Huff, dette er ikke bra for helsa!
Jeg gjør ikke en god jobb på jobben i dag synes jeg. Bare tenker, ser på bilder og bv! Hahaha :dance008
Jeg må nok nesten spare tisset i dag altså. Klarer ikke vente til i morgen :laughing001
 
Ja. Det er RFSU tidlig ja!
Herregud jeg håper sååå inderlig! Det hadde vært så gøy! :happy093
Ja, jeg må nok gjøre det altså. Bekymrer meg litt at den ble så mye svakere når den var tørket! Huff, dette er ikke bra for helsa!
Jeg gjør ikke en god jobb på jobben i dag synes jeg. Bare tenker, ser på bilder og bv! Hahaha :dance008
Jeg må nok nesten spare tisset i dag altså. Klarer ikke vente til i morgen :laughing001
Slutt å drikk! Spar opp tiss!!
Krysser fingrene!! :D
 
Ja! Må nok det. Heldigvis har jeg ikke drukket kaffe i dag! :laughing002 Problemet er at jeg ikke finner en eneste tidligtest med 10 mlu noen steder på apotekene! Ikke et eneste sted. Bare 25 mlu! :mad:

De har ikke CB early detection? :)
 
Ja! Må nok det. Heldigvis har jeg ikke drukket kaffe i dag! :laughing002 Problemet er at jeg ikke finner en eneste tidligtest med 10 mlu noen steder på apotekene! Ikke et eneste sted. Bare 25 mlu! :mad:
Og Lloyd har 10 mlu på vitus Apotek! Ellers har jeg veldig god erfaring med 25 mlu til Apotek 1, deres egne.. Tipper du får opp «noe» der dersom det er frø på gang, selv om det er 25 :happy:
 
Back
Topp