den store bakedagen i morgen!

Tjukkaaa

Forumet er livet
i morgen skal jeg bake boller. Men jeg har litt lyst å også bake litt søtt - å la cookies som kan serveres med kaffien om man skulle få besøk... har dere en god cookie oppskrift? Noter at jeg kun har og vil bruke mørk sjokolade! Har alt av nøtter også[:D]

Disse er farlig gode!!!!

Myke, seige cookies...

180g smør (litt smeltet)
205g sukker
90g brunt sukker
2 egg
2ts vaniljesukker
1.5 ts salt
1 ts natron
250g mel

Deretter smaker du til med det du vil - nøtter, mandler, sjokolade... Sett i små topper bakebrettet og stek på 190g til de er gyldne – ca ti min. Mmmmm!!!

[:)][:)][:)]

Spiser ikke vanlige bakevarer lenger, men tenkte jeg skulle lage nye lavkarbo-knekkebrød og "nøtte-/sjokoladetopper".. [:)]

ORIGINAL: MeMyself

Spiser ikke vanlige bakevarer lenger, men tenkte jeg skulle lage nye lavkarbo-knekkebrød og "nøtte-/sjokoladetopper".. [:)]

oppskrift takk!!!

ORIGINAL: Tjukkaaa

oppskrift takk!!!

Knekkebrød eller sjokkis-toppene..? [8|][:)]

oppskrift takk!!!

Knekkebrød eller sjokkis-toppene..? [8|][:)]

skjokkistopper takk[:D] har allerede verdens beste knekkebrødoppskrift[8D].

Eller - fuck it - ta begge deler om du gidder - er litt nyskjerrig på om du har samme knekkebrød som jeg og hvis ikke - så er det alltids rom for varitasjon[:D]

Ok, men de sjokoladetoppene er sikkert litt kjipe altså, men gull verdt når en går på lavkarbo.. [;)][:D]

Here it goes;

3 dl finmalte mandler og hasselnøtter
ca. 50 g mykt smør
Blandes godt
Ha i 1 egg
Blandes. Ha i evt litt splenda og vaniljeessens.
ca. 100 g hakket mørk eller lys, sukkerfri, sjokolade

Sett topper på bakepapir, stekes i 10 min på 180 grader.

Knekkebrød:

200 g solsikkekjerner
1 dl linfrø
1 dl sesamfrø
2,25 dl kli
2 ss fiberhusk (store toppede)
1/2 ts salt
5 dl vann

Rør sammen. Hvile i 10 min. Smør utover bakepapir. Rut opp med pizzahjul.
160-180 grader i vel en time, nederst i ovnen.

Ok, men de sjokoladetoppene er sikkert litt kjipe altså, men gull verdt når en går på lavkarbo.. [;)][:D]

Here it goes;

3 dl finmalte mandler og hasselnøtter
ca. 50 g mykt smør
Blandes godt
Ha i 1 egg
Blandes. Ha i evt litt splenda og vaniljeessens.
ca. 100 g hakket mørk eller lys, sukkerfri, sjokolade

Sett topper på bakepapir, stekes i 10 min på 180 grader.

Knekkebrød:

200 g solsikkekjerner
1 dl linfrø
1 dl sesamfrø
2,25 dl kli
2 ss fiberhusk (store toppede)
1/2 ts salt
5 dl vann

Rør sammen. Hvile i 10 min. Smør utover bakepapir. Rut opp med pizzahjul.
160-180 grader i vel en time, nederst i ovnen.

Takk!! Ditt knekkebrød er omtrent 100 ganger enklere å lage enn mitt[8D] så jeg kommer nok til å prøve meg på det[:D] jeg er veldig takknemmelig for det sunneste mulig av kaker og kjeks så toppene blir kjekke å prøve iallefall[:D]

Naiz Memyself......de oppskriftene knabber jeg....kjører samme løp som deg - lavkarbo - og kroppen elsker det. Baker noe av de samme knekkisene du har oppskrift på og de er rågode med hvitost på[8D][8D][8D]

ORIGINAL: Buble

Naiz Memyself......de oppskriftene knabber jeg....kjører samme løp som deg - lavkarbo - og kroppen elsker det. Baker noe av de samme knekkisene du har oppskrift på og de er rågode med hvitost på[8D][8D][8D]

Kjenner kroppen min også har veldig godt av minst mulig karbo! Blir jo skikkelig oppblåst og "rar" i magen av bakevarer og sånn.. [:-][X(] Har vært i ketose denne uka, og håper det fortsetter etter helga også.. [:-][:)]

Har skikkelig dilla på de knekkebrødene med kalkunpålegg! [:D]

kli som i havrekli eller hvetekli eller?

Jeg bruker kruskakli.. [:)] Den er det minimalt med karber i..

kli som i havrekli eller hvetekli eller?

Jeg bruker kruskakli.. [:)] Den er det minimalt med karber i..

*notererseg* Takk![:D]
da må jeg i butikken[>:]

Back
Topp