* Den store «dumme spørsmål» tråden *

Ballettien

Glad i forumet
Mailykke 2018
Tenkte vi kunne ha en sånn tråd også, hvor vi kan stille alle spørsmål vi har uansett hvor «dumme» vi tenker at de er :) Som førstegangsfødende, og snart mamma for aller første gang ser jeg for meg at jeg kommer til å lure på mye rart fremover :)
 
Begynner jeg :p forbereder dere brystvortene deres på amming? Min mor er så påståelig på at jeg må forberede de på ammingen med å dra og tvinne på brystvortene, og smøre de inn [emoji85] Jeg som forter meg med å vaske de i dusjen, for jeg syns det er ekkelt å ta på [emoji1]
 
Begynner jeg :p forbereder dere brystvortene deres på amming? Min mor er så påståelig på at jeg må forberede de på ammingen med å dra og tvinne på brystvortene, og smøre de inn [emoji85] Jeg som forter meg med å vaske de i dusjen, for jeg syns det er ekkelt å ta på [emoji1]

Det er sikkert opp til hver enkelt, men jeg gjør ikke det. Hun som hadde ammekurset jeg var på, mente det ikke var nødvendig :p tror det var mer vanlig i "gamle dager", og at det henger litt igjen.
 
Begynner jeg [emoji14] forbereder dere brystvortene deres på amming? Min mor er så påståelig på at jeg må forberede de på ammingen med å dra og tvinne på brystvortene, og smøre de inn [emoji85] Jeg som forter meg med å vaske de i dusjen, for jeg syns det er ekkelt å ta på [emoji1]
Jeg gjør ikke det. Mener å ha lest at det er en myte at man kan "herde" de på forhånd. Men du venninne hevdet at det funker for henne
 
Den eneste måten å finne ut om det funker på er å bære herde èn brystvorte, for så å se om det blir lettere å amme på den :joyful:
 
Begynner jeg :p forbereder dere brystvortene deres på amming? Min mor er så påståelig på at jeg må forberede de på ammingen med å dra og tvinne på brystvortene, og smøre de inn [emoji85] Jeg som forter meg med å vaske de i dusjen, for jeg syns det er ekkelt å ta på [emoji1]

Jeg har ikke gjort det. Og ammingen går foreløpig bra her [emoji4]
 
Bare tull. Min bestemor kom også med det rådet. Blant mange andre gode råd som ville blitt ansett som galskap i dag
 
Jeg fikk høre det samme med min første, hun blir 11 i år.. er nok et kjerringråd som ikke egentlig har så mye for seg. Jeg gjorde det med første og ikke med andre, ammingen var like mye/lite smertefullt med begge to. Det som gjerne gjør at det kan gjøre vondt er jo blant annet at babyen får feil sugetak. Det kan man ikke forberede seg på ved å «herde» brystvortene. Og ikke tror jeg de blir så veldig herdet heller. Da ville man vel med samme logikk fått mindre følsomhet i dem etter å ha hatt sex (med puppeberøring) et visst antall ganger, og det har i alle fall ikke skjedd med meg [emoji6] et annet moment er jo at tvinning av brystvortene er en helt annen bevegelse enn man får på dem ved amming, så nei, tenker du med god samvittighet kan droppe herdingen [emoji4]
 
Jeg har et spørsmål[emoji4]
Babyen vår har akkurat nå mistet navelen sin. Er det noen som vet om og hvordan «hullet» skal stelles? Er en del størknet blod der. Skal det bare holdes tørt eller skal der renses på noen måte? [emoji4]
 
Jeg har et spørsmål[emoji4]
Babyen vår har akkurat nå mistet navelen sin. Er det noen som vet om og hvordan «hullet» skal stelles? Er en del størknet blod der. Skal det bare holdes tørt eller skal der renses på noen måte? [emoji4]

Vi fikk beskjed om å rense med litt pyrisept [emoji4]
 
Begynner jeg :p forbereder dere brystvortene deres på amming? Min mor er så påståelig på at jeg må forberede de på ammingen med å dra og tvinne på brystvortene, og smøre de inn [emoji85] Jeg som forter meg med å vaske de i dusjen, for jeg syns det er ekkelt å ta på [emoji1]

Min mor var også «på» med å herde brystvortene i forkant. Jordmor sa - som resten av gjengen under her - at det er bare en gammel myte som ikke har noe for seg. Jeg valgte å høre på jordmor, og har ikke vært noe plaget med at det er sårt. Det var litt småvondt de første dagene, men ikke sårt. Det er fortsatt litt småvondt avogtil ved de aller første sugetakene, men det er pga den første melkestrømmen som kommer er så kraftig. Med andre ord ikke noe som «herding» hadde løst [emoji4]
 
Min mor var også «på» med å herde brystvortene i forkant. Jordmor sa - som resten av gjengen under her - at det er bare en gammel myte som ikke har noe for seg. Jeg valgte å høre på jordmor, og har ikke vært noe plaget med at det er sårt. Det var litt småvondt de første dagene, men ikke sårt. Det er fortsatt litt småvondt avogtil ved de aller første sugetakene, men det er pga den første melkestrømmen som kommer er så kraftig. Med andre ord ikke noe som «herding» hadde løst [emoji4]

Så bra [emoji4] da lar jeg de rett og slett bare være i fred :D
 
Begynner jeg [emoji14] forbereder dere brystvortene deres på amming? Min mor er så påståelig på at jeg må forberede de på ammingen med å dra og tvinne på brystvortene, og smøre de inn [emoji85] Jeg som forter meg med å vaske de i dusjen, for jeg syns det er ekkelt å ta på [emoji1]
Det skal jeg prøve på[emoji4] Har vært så om i begynnelsen med de to andre så skal se om dette hjelper.
Min mor var også «på» med å herde brystvortene i forkant. Jordmor sa - som resten av gjengen under her - at det er bare en gammel myte som ikke har noe for seg. Jeg valgte å høre på jordmor, og har ikke vært noe plaget med at det er sårt. Det var litt småvondt de første dagene, men ikke sårt. Det er fortsatt litt småvondt avogtil ved de aller første sugetakene, men det er pga den første melkestrømmen som kommer er så kraftig. Med andre ord ikke noe som «herding» hadde løst [emoji4]
 
Tro om man kan gi shaken baby syndrom inni magen? event. under sex osv...
 
Tro om man kan gi shaken baby syndrom inni magen? event. under sex osv...

Jeg vet ikke, men trur ikke det. Jeg danser masse, og har super jm flere ganger om jeg kan skade han siden jeg går på ting hele tiden(magen er litt stor så jeg glemmer at den er så stor[emoji23]). Men vil tru som alt jeg har funnet på nett, at sex er bare sunt i svangerskapet[emoji6].
 
Tro om man kan gi shaken baby syndrom inni magen? event. under sex osv...

Det kan man ikke. Baby kan jo bysses, ligge i vogn når en triller på brostein osv så det skal en ikke være redd for [emoji4]
 
Back
Topp