Den stora vogntråden.

svenskan87

Andre møte med forumet
Vet inte om ni pratat om det förut. Men är det någon som börjat fundera på vilken vagn ni ska ha?
Blir 2 tetta här (18 mnd) så här måste vi ha syskonvagn så då kommer vi gå för en Bugaboo Donkey för att slippa ha 2 vagnar. :)

vet ikke om jeg skal bruke min tfk eller om jeg skal kjøpe ny :)

Vi skal definitivt ha tfk joggster twist :) var litt usikker en stund, men nå har jeg bestemt oss! :D

Her tror jeg det blir bugaboo buffalo, hadde cameleon sist og var veldig fornøyd med vogna.(bortsett fra bremsene, men det har de visst bedret på buffalo'en)..

Aner ikke hva slags vogn vi vil ha, om vi skal ha ny vogn.
Har Emmaljunga Mondial Duo fra før, men jeg bruker vogna veldig sjeldent.
Men med to tette (18mnd), som skal med på tur så må man kanskje ha søskenvogn?

Har ikke sett så mye på ting ennå, graviditeten kom litt som et sjokk.

Men om noen har erfaring fra søskenvogner de liker så si gjerne i fra...

Vi blir å bruke den vogna vi har fra før. Lillingen vil heller gå selv enn å sitte i vogna så da kan minste bare overta den. Får ha eldste i bæresele når han blir lei av å gå. Har Manduca bæresele og den går jo opp til ganske mange kilo :)

Vi skal ha emmaljunga City cross :-)

Vi har emmaljunga Edge duo etter storebror. Blir ca 2 år og 10 mnd mellom de, så nøyer oss med søskenbrett:)

Tror vi ender opp med Emmaljunga double City cross.
Har emmaljunga fra før og elsker den. Men siden vi venter tvillinger må vi jo ha ny ;) Og som jeg finner er Emmaljunga og Brio eneste merkene der tvillingvogna har 4 faste hjul. Jeg kan nemlig ikke fordra 3hjulinger eller med svingbare hjul foran!

Jeg aner ikke hvilken vogn vi skal velge denne gangen, så jeg får følge med litt her, kanskje jeg får litt tips :)

Har emmaljunga fra før og elsker den. Men siden vi venter tvillinger må vi jo ha ny ;) Og som jeg finner er Emmaljunga og Brio eneste merkene der tvillingvogna har 4 faste hjul. Jeg kan nemlig ikke fordra 3hjulinger eller med svingbare hjul foran!

Tror att en syskonvagn utan svängbara hjul är väldigt svår att styra. Min syster har tvillingar och är väldigt nöjd med mountain buggys tvillingvagn. På många av dom med svängbara hjul (easywalker, bugaboo, mb mfl) Så kan du sätta fast hjulen också så dom blir fasta. :)

Mitt tips är att åka till olika barnvagnsbutiker och gå runt med vagnen :)

Det er fire hjul på mange tvillingvogner, bare ikke faste! Og så vidt jeg vet er ikke de så ustødige som singelvogner med ett hjul :) Jeg ville prøvd på butikken før jeg bestemmer meg :)

Vi har Emmaljunga city cross fra før, men jeg har veeldig lyst på ny, da jeg ikke er spesielt fornøyd med denne.. syns egentlig den er litt tung! :/ Vet ikke helt hva jeg vil ha istedet da, men det har vi jo veldig god tid på å finne ut av heldigvis ;-)

Jeg heller mot Easywalker Duo....Har Easywalker Sky fra før og er kjempefornøyd med den, utrolig lettkjørt og god vogn :)

Tror att en syskonvagn utan svängbara hjul är väldigt svår att styra. Min syster har tvillingar och är väldigt nöjd med mountain buggys tvillingvagn. På många av dom med svängbara hjul (easywalker, bugaboo, mb mfl) Så kan du sätta fast hjulen också så dom blir fasta. :)

Mitt tips är att åka till olika barnvagnsbutiker och gå runt med vagnen :)

Hadde jeg bodd i byen eller litt mer sentralt der det i det minste er asfalt hadde jeg nok hatt en litt annen mening. For på harde underlag er nok svingbare hjul mye lettere for å styre. Men saken er at vi bor på bondelandet! Kun mjuk grusvei, plen, skog og ulent terreng. Og da funker det rett og slett ikke med svingbare hjul. De kun vrenger seg. Hadde ei sportsvogn til førstemann med svingbare hjul. Hatet den vogna så endte med at den gikk på bålet. Håpløst å bruke på grusvei med grov grus. Og er ikke bare meg med den oppfatningen her ute på bygda. Mine samtlige venninner som har vært i butikk å falt pladask for en 3hjuling eller med svinghjul har byttet den ut igjen innen 3mnd fordi det er ubrukelig her:) Men skjønner at andre liker det! Man må bare se litt på hvor den skal brukes :)

Det er fire hjul på mange tvillingvogner, bare ikke faste! Og så vidt jeg vet er ikke de så ustødige som singelvogner med ett hjul :) Jeg ville prøvd på butikken før jeg bestemmer meg :)

Er ikke fordi jeg tror de er ustødige. Er fordi jeg bor på bondelandet og hjula vrenger seg i dumper, på grus på plen osv hele tiden. Har hatt svingbare hjul før, og den gikk på bålet ;)
Også hjelper det ikke å prøve i butikk for min del. Butikkgulvet er jo slett og hardt. Er jo ikke en cm på min gårdsplass eller vei som er hard en gang ;)
Men skjønner at andre syns de er gode:)

Følger med her :) dette er vår første så har lite erfaring, bor på landet så blir mer brukt i bil enn på offentlig transport :P sett på kombi/duo vogn av noe slag. Er det så praktisk som de sier? :)

Følger med her :) dette er vår første så har lite erfaring, bor på landet så blir mer brukt i bil enn på offentlig transport :p sett på kombi/duo vogn av noe slag. Er det så praktisk som de sier? :)

Ville helt klart gått for duo eller kombi ja, ser ikke helt poenget med ren bagvogn, bagen brukes jo kortest tid. Er sportsvognen som brukes mest/lengst.

Det er vel også flest duovogner på markedet, altså at man kjøper et understell med sportsvogdel til og så kan man kjøpe bag utenom.

Personlig liker jeg Mountain Buggy Urban Jungle, den er super! Har også Emmaljunga City Cross, men jeg liker ikke å trille den. Men flott sovevogn i bhg som jeg bruker den til:-)

Ville helt klart gått for duo eller kombi ja, ser ikke helt poenget med ren bagvogn, bagen brukes jo kortest tid. Er sportsvognen som brukes mest/lengst.

Det er vel også flest duovogner på markedet, altså at man kjøper et understell med sportsvogdel til og så kan man kjøpe bag utenom.

Personlig liker jeg Mountain Buggy Urban Jungle, den er super! Har også Emmaljunga City Cross, men jeg liker ikke å trille den. Men flott sovevogn i bhg som jeg bruker den til:)
å, tusen takk for masse info :D mountsin buggy skal sjekkes ut ;) hvordan er den lett og løfte inn og ut av bil? :)

Back
Topp