den skjolen va ikke noe

idipsa

Forelsket i forumet
er det noen som har en enkel strikke oppskrift til noe babyen kan bruke??? har vært inne på nette men finner bare sånn vanskelige.. eg har bare 4,5 pinner:)

Jeg har strikket en del siklesmekker. Veldig enkle:
Pinne 4, passende garn til.

Legg opp (over to pinner, viktig at oppleggskanten ikke blir stram) 31 masker.

Ta alltid første maske på pinnen løst av

Første pinne: 15 r, 1 kast, 1 r, 1 kast, 15 r
Andre pinne strikkes rett tilbake så du får riller. Kastene strikkes som vanlig rett så det blir hull.
Tredje pinne: 16 r, 1 k, 1 r, 1k, 16 r
Fjerde pinne alle rett

Fortsett å øke en maske på hver side av midmasken foran på 2. hver pinne til ønsket lengde, feks 10 riller (20 pinner). Fell løst av.

For å strikke knytebånd/flapper bak, skal du legge opp 10 nye masker og plukke opp en maske i hver rille. Jeg legger opp først, over to pinner så knytebåndet blir så elastisk som mulig, og plukker opp etterpå. Strikk ca 4 riller, fell løst av.

Om man har et ligge-barn ville jeg ha strikket flappene kortere, feks. med 5 nye masker, og sydd på en trykknapp. Til et barn som beveger seg rundt går det fint å knyte en båtmannsknop i nakken. Pass på å holde oppsyn med barnet når det har noe knytt rundt halsen!

enkle luer kan man strikke..

Eller hadde jeg kosta på meg en rundpinne, jeg. da kan du strikke masse fine kjoler f.eks.[:D] enkle rundt og rundt med litt øking, gjerne en vrangbord oppe (under armene) og stropper. så kan man brodere på seinere.

ORIGINAL: Luthien05

enkle luer kan man strikke..

Eller hadde jeg kosta på meg en rundpinne, jeg. da kan du strikke masse fine kjoler f.eks.[:D] enkle rundt og rundt med litt øking, gjerne en vrangbord oppe (under armene) og stropper. så kan man brodere på seinere.

Har billige strikkepinner på rema/europris/nille[:D]

ORIGINAL: Kemmet

Har kjøpt alle mine på europris ja. Funker som bare søren de!
Men kjenner jo stooooor forskjell når jeg har prøvd et par av et dyrere merke da... [8|]

[:D]
ORIGINAL: Kickie

Men kjenner jo stooooor forskjell når jeg har prøvd et par av et dyrere merke da... [8|]

HEHE, ja jeg for min del foretrekker de tre/bambus strikkepinna, det er myyyye bedre enn vanlige stål(?) pinner... myyyye dyrere seff, men når man har kjøpt så har man jo[:D]

[:D]
ORIGINAL: Kickie

HEHE, ja jeg for min del foretrekker de tre/bambus strikkepinna, det er myyyye bedre enn vanlige stål(?) pinner... myyyye dyrere seff, men når man har kjøpt så har man jo[:D]

ja, jeg har kjøpt meg nye bambuspinner til monsterbukse-strikking [:D] vurderer å se om jeg kan strikke lue også.. tror det hadde vært moro med "monsterlue" .
Fant ut at jeg hadde ikke nok garn til å sette i gang og finner ikke rundpinnen, så ikke i gang enda, hehehe

ORIGINAL: idipsa

er det noen som har en enkel strikke oppskrift til noe babyen kan bruke??? har vært inne på nette men finner bare sånn vanskelige.. eg har bare 4,5 pinner:)

Hva slags garn har du? Og hvor lang er strikkepinnen din?

ORIGINAL: Undrer

garn er mitt i mellom tynn og tykk, rosa:) rund pinne nr4,5:)

ORIGINAL: Undrer

garn er mitt i mellom tynn og tykk, rosa:) rund pinne nr4,5:)

Er det bomullsgarn eller ullgarn? Hvor mange cm lang er pinnen? Hvis det er bomullsgarn er det best å strikke noe som skal brukes sommerstid. [;)]

garnstudio har oppskrifter tilgjengelig på nett[:)]

ta en titt der

Back
Topp