Den rareste appetitt forandringen?

LittleHunt

Gift med forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Merker du at noe du normalt liker smaker helt bleh og du ser for deg at noe du normalt ikke er så keen på plutselig frister?

Jeg har fått en merkelig avsmak på sjokolade. Noe som er helt utrolig... jeg elsker sjokolade!

Fikk plutselig lyst på saft med fruktchampagne smak. Jeg drikker aldri saft... :bored:

Jeg er Pepsi-Max elsker, men får helt avsmak på det når jeg er gravid. Har skjedd alle gangene :hungry:

Ja, jeg har veldig lite søtsug!! Tar meg en troika på lørdager, men ellers ingenting søtt. Har mye lyst på frukt og friske ting, og middager som jeg ikke har spist på årevis. I går kveld fikk keg f eks plutselig lyst på fiskeboller i hvit saus med karri, poteter og grønnsaker. :hilarious:

Frukt med saft i:p får innimellom et behov for smågodter. Og må for all del ikke ha ekstra ost på noe pizza ect. Blitt avsmak på det, og jeg har ellers ikke noe mot ekstra ost:wideyed:

Jeg har også fått avsmak på sjokolade, det meste av brus og alt søtt. Jeg er en skikkelig søtmums ellers. Men drømmer om alt sundt for tide men sliter og få i meg mat da.

Greier ikke lukta av kyllingmiddag eller kokt egg.
Skikkelig lyst på salt lakris, grønne druer, kiwi, appelsin juice og sorbet is.

Jeg drakk fanta til kos istedet for cola zero, men igår så bestemte kroppen seg for at vi liker ikke fanta heller.

Jeg blir så dårlig av agurk. Spiste masse agurk og gulrot med storesøster, men takler det ikke nå. Stakkar mannen min tror alle graviditeter er samme, så har kjøpte masse gulrot og agurk.

Jeg fikk så dilla på brunost intill jeg fikk svangerskapskvalme og kastet opp. Nå er det corn flakes. Beste som finnes!

Jeg *elsker* pasta. Pasta er seriøst alfa og omega i livet mitt. Nå synes jeg lukten av nykokt pasta er forferdelig, det er til å grine av :bag:

*Elsker* indisk, curry, uncle bens av diverse varianter. Nå klarer jeg ikke det heller. Helt grusomt. Smaker ikke godt, for ikke å snakke om lukta....

Men det med pastaen er det vondeste. Jeg kan fint spise det, men at lukta gjør meg så kvalm... whyyyyy, kroppen min! why!

Blir kvalm av ting annahver dag, i går spiste jeg kaviar, i dag gjør tanken meg kvalm.. plutselig ville jeg ha villa Farris, nå blir jeg kvalm.
Ellers blir jeg småkvalm av all mat, men jeg må spise for å gå sulten gjør meg enda kvalmere :banghead:

Blir kvalm av ting annahver dag, i går spiste jeg kaviar, i dag gjør tanken meg kvalm.. plutselig ville jeg ha villa Farris, nå blir jeg kvalm.
Ellers blir jeg småkvalm av all mat, men jeg må spise for å gå sulten gjør meg enda kvalmere :banghead:

Sånn har jeg det også.. Når jeg spiser ting jeg synes er godt der og da, så har jeg på en måte «brukt det opp», og kan ikke spise det igjen på en stund.. :hungover: Veldig slitsomt, for må liksom finne ut fra måltid til måltid hva jeg skal spise.. Og når alt generelt sett gjør meg kvalm, så tar det sånn tid :depressed:

Vann av alle ting har blitt vanskelig nå. Vann er omtrentlig det eneste jeg drikker. Merker jeg blir grinete :arghh:

Ting jeg ellers ikke er så fan av har blitt veldig populært, og ting jeg ellers elsker/ikke har problem med å spise er litt blæ.

Jeg har konstant lyst på baguetter/lyst brød med smør, ren pasta, enkle middager med rene og fine smaker. Kokte grønnsaker f.eks er helt fantastisk!

Men sjokolade, cola, godteri, ostesaus, kylling (av alle ting) er æsj.

Er veldig glad for at jeg klarer å spise normal mat og har lyst på det. Har hørt om mange som bare vil ha godteri :wtf:

For meg er det noe nytt omtrent annenhver dag, og kan plutselig få avsmak på det jeg spiste masse av dagen før. Spennende å handle :D
Jeg liker brus til vanlig, men drikker kun bittelitt cola nå om jeg er veldig kvalm, drikker derimot mye mer jus enn noensinne. Har aldri vært sjokoladeelsker, men fått dessverre litt lyst på det om dagen :-(
Ellers går det mye av rugbrød, snøfrisk og all slags frukt og grønnsaker.

Jeg elsker sjokolade! Kan sitte å spise opp ei 200g plate på en lørdagskveld, men nå har jeg overhodet ikke søtsug, og spiser derfor ikke sjokolade :p

Jeg var gal etter sprudlevann under første svangerskap og er gal etter sprudlevann denne gangen også.

Jeg sikler etter mr.lee nudler men nekter meg det hælet - aldri spist før.

Blir kvalm av lukten av stekt kjøtt. Kvalm av surkål en dag, elsker det dagen etterpå, etc.

Eneset som er stabilt er det sprudlevannet XD

Får også endagsdiller. Forleden var det sure colaflasker fra HARIBO, så er det plutselig sourcream and onion-potetgull fra pringles... Jaja. Kunne vært verre :p

Får også endagsdiller. Forleden var det sure colaflasker fra HARIBO, så er det plutselig sourcream and onion-potetgull fra pringles... Jaja. Kunne vært verre :p
Nå fikk jeg sinnsykt lyst på den nye chips typen med eddik og salt fra sørlandschips. Den er sååå god. *mon tro om butikken er åpen*

Alt går ned her. Om jeg ikke spiser på blir jeg kvalm ‍♀️ Blir gøy å se hva vekta sier etterhvert...

Back
Topp