den rører på seg...

pigne

Blir kjent med forumet
Sitter her å kjenner på at den lille inni meg styrer rundt... Har fått beskjed av legen om det ser ut til å være en temmelig aktiv liten en som skjuler seg der inne. Så da er det vel bare å forberede seg på at jeg kommer til å kjenne en del fremover... Har prøvd å få samboeren min til å fange opp de små bevegelsene, men når pappa-hånda kommerblir det brått slutt på bevegelsene. Lurer på om den terger oss... Men i går lurte vi den. På alle de"sparkene" den kommed i løpet av kvelden, klarte vi å fange det i pappas hånd, en gang [:D] Er det flere der ute som kjenner mye liv???

ja æ og kjenne masse liv, spesielt om kveldene. vi har samme problem med full stopp når pappas hand nærmer seg. Tror d har med forskjellig kroppstemperatur å gjøre.
Har kjent liv siden uke 17. Spennende!!

det er såå spennende og deilig , jeg kjenner masse liv jeg også..

jeg kjenner også når jeg legger handa oppå magen, men ikke pappan selvfølgelig, jeg tror han erter oss litt hehe[:D][:D]

men vi skal nok få lurt han så pappan kan kjenne snart[:D][:D]

så gøy at vi endelig bynner å kjenne ting. min er veldig aktiv.det så vi på ultralyd også. er veldig gla i å ligge med hodet ned. da kjenner jeg at det trykker litt nedover og så kjenner jeg noen bittesmå dunk på ene siden. skal tro om ribbena mine får gjennomgå når den tid kommer[8|]???

Det er så spennende å se på magene deres... Blir slått av at det er stor forskjell på hvor synlig gravid vi er om dagen... Jeg har fått litt mage , men mye mindre enn nettemor og lillemolla sin. Kanskje det har noe å si at livmoren min er bakoverlent??? Uansett, gleder meg til magen er skikkelig på plass, men inntil da får jeg vel nte at jeg enda passer noen av buksene mine [:D]

Hvis du ser for inni magen din. Så ligger de aller fleste livmorene fremover mot "blæra" di. Noen få har ei livmor som står rett opp, mens noen enda færre har ei som lener seg bakover mot ryggen. Disse siste har bakoverlent livmor. Dette har egentlig ingen betydning for hverken svangerskapet eller fødselen. Men jeg ser dette for meg, slik at når fosteret ligger lengre bak mot ryggen min, i forhold til andre, ja så har den også en lengre vei å gå før den er på utsida av magen. Ble dette forståelig, eller bare tull?

Hmmm jeg har også en bakovervendt livmor...

Hei.... Jeg er 17+3 og har ennå ikke kjent noe liv. Prøver iblant å konsentrere meg, men neppe... Akkurat nå for tida og de siste 3+ uker har jeg ikke hatt noe gravididtets syptom.. Noen ganger undrer jeg på om jeg faktisk er gravid [8|]Enten så er det en liten snill bebi som venter der inne... Eller så er det stille før stormen [;)].. Skal på UL til neste fredag... Da får jeg nok sett litt håper jeg... [:D]

Jeg har kjent litt liv siden uke 15 men kjenner det mer nå. Trenger ikke lenger å konsentrere meg om å kjenne det. Føles som knøttet turner he he. Gleder meg til ul den 19. Var der for tre uker siden oså da fikk vi se at alt var bra og at den var veldig aktiv. Men siden jeg kun var ca 15 uker på vei måtte vi ha en ul til for å sjekke at alt er som det skal. Men også for å få riktig termin[:D]

Hadde 2 runda med ul jeg også. Egentlig veldig fint,for da ble det jo flere bilder av den lille... Dere kan bare glede dere! Vil dere vite hva det blir?

Gutten vår er veldig aktiv sier legen, og det merkes ja! :-)
Nå har jeg kjent han sparke og "slå" rundt seg i 3 uker.
Syns det er en herlig følelse. Pappa`n har kjent det sparke noen ganger han også.
Ja, nå begynner det virkelig å bli moro! Godt å kjenne liv hver dag, og flere ganger om dagen.
Håper han roer seg når han kommer ut derfra... hehehe
Men de sier jo at aktive barn i magen blir aktive barn ute og omvendt...
Vi får se:-)

Termin 1 mars...

Back
Topp