Den o`store navnediskusjonen

rampen

Betatt av forumet
Novemberskattene 2014 <3
Hei alle dere supre damer.

Har et lite dilemma, luksusproblem eller i-landsproblem eller hva man nå kan kalle det.

Har termin i november, men vi har allerede startet å prate om navn. Og vi er stort sett enige om type navn, om dere skjønner hva jeg mener. Vi har ganske stødige, ikke for gammelmodige, navn på våre to (jente og gutt) og ønsker nå noe i samme linja. Den er enkel, vi er enige i det.

Men. Så kommer spørsmålet. Når det kommer til guttenavn er det kun to stk. jeg ønsker meg i utgangspunktet, kun to jeg kan se for meg å kalle mine barn. Det ene heter selvsagt sønnen min :)

Det andre er "opptatt" i den form av at sønnen til broren til mannen min heter dette. Vi har veldig lite med dem å gjøre, de bor på en helt annen kant av landet. Vi har truffet dem en gang på de siste 5 årene. I min familie hadde ikke dette vært noe stort problem, men mannen min mener dette er uhørt. Jeg uenig.

Hva mener dere? (Jeg for min del satser på at lille i magen er ei jente, da blir alt så mye lettere)

Jeg må kanskje si meg litt enig med mannen din, jeg tror selv ikke jeg ville brukt samme navn til min sønn som nevøen min hadde :/ samtidig så er det jo kjipt å ikke kunne bruke et navn man liker veldig godt pga det, hvertfall når dere aldri ser dem!

*ble nysgerrig på hvilke navn dere tenker på*

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg forstår dere begge egentlig. Men selv ville jeg ikke valgt et navn som er likt eller samme som noen andre jeg kjenner. Jeg ønsker å gi barna mine "egne" navn. Men så velger vi sjeldne navn også da, så er kanskje litt "enklere" sånn sett... ;p

Jeg ville nok ikke valgt det samme som nevøen, men på den annen side er ikke Johannes så uvanlig og dere har lite kontakt med de. Hadde han hatt et veldig spesielt navn ville jeg definitivt ikke tatt det.

Farmoren til barna vil jo da ha to barnebarn som heter Johannes. Det er jo rart.
Når navnet er tatt så nært familien er det vel uhørt som mannen din sier. Må nok si meg enig i han. Synd det ble slik siden du liker det navnet så godt men prøv å finn et annet du liker :) Har jo god tid på oss :)

Tja, hvis dere har sett hverandre en gang på 5 år, så vet jeg ikke om jeg hadde brydd meg så mye om det. Men på en annen side skjønner jeg mannen din å, for det er jo onkelbarnet hans..

Sent from my iPhone using BV Forum

Ville funnet et annet fornavn og hatt Johannes som et mellomnavn. Blir litt teit å hete det samme som fetteren din. Hadde broren min gitt sine barn de samme som mine hadde jeg syntes at det var weird uavhengig om vi var mye sammen eller ikke

Hmm.. jeg ser hva dere sier. Men.. huff.
Vi tar ikke den diskusjonen lengre før vi vet hva som er i magen tenker jeg.
Så får jeg se hvordan det blir... kan jo endre seg mye frem til OUL disse tankene om navnet. Kanskje når jeg VET at jeg ikke kan ha det, så finner jeg noe annet :)

Men for min egen del så satser jeg på jente, da er navnevalget mye enklere.

Hvis jeg vil kalle min sønn det samme som kusina mi har kalt sin så gjør jeg det. Men jeg kaller ikke opp ungen etter bestevenninna mi sin unge for vi ses mye oftere.
:)

Jeg tror jeg hadde gått for ett annet navn, men så er det jo som du sier at dere ikke ser dem så ofte. Så lett var det ikke. Men for besteforeldrene blir det jo litt "rart" å ha to barnebarn som heter det samme. Heldigvis har dere god tid på å bestemme dere, og kanskje er det en liten jente inni der :)

Jeg hadde syns det va litt rart og brukt samme navn som nevøen min hadde ... Er jo så mange fine navn og velge mellom , så du finner sikkert et du liker til slutt :)
Her fikk ikke kommende storesøster navn før hun var over 1 uke gammel , så du har god tid :)

Back
Topp