Den Norske Kirke

Trultan

Gift med forumet
Er du medlem? Hvorfor og hvorfor ikke?

Jeg bare lurer, føler av at flere bare er medlem pga "alltid" vært det; tradisjoner. Jeg var en av dem, men valgte å melde meg ut siden jeg ikke tror slik kristne gjør. Føler det blir feil over for meg selv eller for de som tror, av at jeg er medlem.

Jeg er ikke ute etter å hakke ned på verken den ene eller andre. Er bare nyskjerrig på hva folk sier!

Jeg er medlem, mannen min er det ikke, datteren vår er døpt og tvillingene skal døpes når den tiden kommer. Det er et bevisst valg [:)]

Nei, og har ikke vært det. Er ikke døpt eller konfirmert(heller ikke "borgerlig"). Samboeren min er heller ikke medlem, og barnet vårt er ikke døpt.
Ganske enkelt fordi vi ikke er religiøse [:)]

Er ikke spesielt kristen av meg, men er likevel medlem. Det er liksom bare helt naturlig for meg[:)] Velger også å døpe gutten vår, så får han heller melde seg ut når han blir eldre hvis han vil det.

Blir en automatisk medlem når en blir født?

Jeg er ikke medlem, og ingen av mine unger er døpt. Jeg trodde da de ikke var medlem jeg, men har hørt fra andre i det siste at en blir automatisk medlem, en må melde seg eller ungene ut selv?

Sambo er foresten medlem [:)]

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

Jeg er ikke medlem, og ingen av mine unger er døpt. Jeg trodde da de ikke var medlem jeg, men har hørt fra andre i det siste at en blir automatisk medlem, en må melde seg eller ungene ut selv?

er man ikke døpt er man vel heller ikke medlem.. har jeg alltid trodd iallefall... for man får ikke konfirmere seg i kirka om man ikke er døpt.. så det må egentlig være sånn..

Jeg er medlem og er både døpt og konfirmert.. Jeg tror ikke på Gud.. Vet ikke hvorfor jeg ikke har meldt meg ut jeg.. Redd for å skuffe foreldre kanskje? Latskap? Har i alle fall ikke blitt til det. Min samboer tror, og datteren vår vil også blir oppdratt i "kristen barnetro". Han får ta stilling til de religiøse spørsmålene.

Ohh no... Jeg er meldt meg ut! Sambo hadde også, men kirka hadde på en rar måte meldt han inn igjen.. Måtte da melde seg ut enda en gang.. [&:] Vi døpte ikke våres unge. Så trudde ho ikke "eksisterte" i kirkeboka. Og trudde man måtte være døpt for å være medlem?!?

Jeg er medlem ja, er kristen, både døpt og konfirmert i kirken, til sommeren gifter vi oss og i kirken [:)] jeg har også jobbet i kirken i 3,5 år så hadde vært rart å ikke vært medlem da [;)]

Er ikke medlem.

Er døpt, men meldte meg ut da jeg var 18 fordi jeg ble muslim.

Har meldt meg ut av kirka nå, men det tok lang tid.
Begynte for alvor å tenke på det når vi skulle ta stilling til om lillemann skulle døpes eller ikke.
Jeg er ikke kristen, og derfor føles det feil å være medlem også.
Samboer har også meldt seg ut, så her er ingen medlem.
Og i dag hadde vi navnefest for sønnen vår, i Human-etisk forbund. Veldig fornøyd! [:)]

Er en av foreldrene medlem blir ungene automatisk medlem også ja. Kommer an på om legen skriver det opp på helsekortet når en er gravid. Eldste her ble medlem fordi faren var medlem, meldte begge ut og nr 2 ble ikke medlem da hun kom.

Er medlem, rett og slett fordi jeg er for lat til å melde meg ut [:-]

ORIGINAL: Mimo86

Er ikke spesielt kristen av meg, men er likevel medlem. Det er liksom bare helt naturlig for meg[:)] Velger også å døpe gutten vår, så får han heller melde seg ut når han blir eldre hvis han vil det.

Sign!

ORIGINAL: Miriel

Nei, og har ikke vært det. Er ikke døpt eller konfirmert(heller ikke "borgerlig"). Samboeren min er heller ikke medlem, og barnet vårt er ikke døpt.
Ganske enkelt fordi vi ikke er religiøse [:)]

Samme her.

Back
Topp