Den nattesøvnen.. Vel, nå

Ulve~Mamma

Elsker forumet
får jeg i det minste lagt minien rimelig rolig hver kveld. han legger seg i 18.30-19 tiden hver dag. Han spiser en flaske velling til kvelds, ca 240 ml. Han har leengeee sover natta gjennom,han la seg før i ca 20, så spist en flaske velling i 7-8 tiden, for så å sove videre til 10.30. Men nå, våkner han mellom kl 3-5 og spiser, og så skal han stå opp kl 7-8. Og da har han gjerne bæsja også [&:]

Jeg skulle jo gjerne hatt tilbake den gamle vanen med at han sov natta gjennom i alle fall.. jeg har nok blitt veldig bortskjemt egentlig [8D] Men lurer fælt på hvorfor han hr begynt å kreve nattmat igjen..

Matrutine:
Velling til nattmat/frokost - ca 240 m
Flaske mme 80-120 ml når vi står opp
1 porsjon grøt
Et halvt middagsglass
Velling til kvelds - ca 240 ml

jeg prøver å tilby han mer melk innimellom, men han vil IKKE ha. Prøver å få i han så mye vann som mulig i lpet av dagen.

noen ideer/tips??

Hehe, ja du har nok vært litt bortskjemt for det du beskriver nå høres ut som lykke for meg [:D]

MEN, hvis du vil prøve å få gamle vanen tilbake igjen, så kan du prøve å rokke litt om på måltidene. kanskje han trenger mer mat gjennom hele døgnet enn det han får?? Prøv å gi grøt i stedet for velling på morgen og kveld.. og middagen midt på dagen... Det er mitt tips. For om det ikke skyldes maten, så aner jeg ikke hva det kan være om han ellers er frisk og rask [:)]

Lykke til søta!

ORIGINAL: *Starwish*

Hehe, ja du har nok vært litt bortskjemt for det du beskriver nå høres ut som lykke for meg [:D]

MEN, hvis du vil prøve å få gamle vanen tilbake igjen, så kan du prøve å rokke litt om på måltidene. kanskje han trenger mer mat gjennom hele døgnet enn det han får?? Prøv å gi grøt i stedet for velling på morgen og kveld.. og middagen midt på dagen... Det er mitt tips. For om det ikke skyldes maten, så aner jeg ikke hva det kan være om han ellers er frisk og rask [:)]

Lykke til søta!

ja har vært suuuper bortskjemt med det der altså! og det var heeerrrlig, for jeg elsker søvn [:D]

Hmh, jeg får bare prøve å stappe i han mer mat, for når han bare fikk mme/velling, så spiste han jo gjerne 5 flasker dagen med 2x250 + 3x200! Så jeg må vel bare prøve å lure i han mer mat.. jeg har jo også tenkt tanken, for det er jo snodig at det plutselig skal snu sånn.

men er så usikker på grøt på kvelden, for de gangene han har fått det har han sovet veldig urolig. hmh..

jeg skal i alle fall kjøpe babysaft i dag, og håper at jeg får lurt i han mer væske i lpet av dagen så han kan få mer grøt/mat. [:)]

takk for tips søte du! :D

han e større nå så han trenge gjerna mer mat... og får det gjerne ikke gjennom dagen og når han då våkne på natten så kjenne han vel at an e sulten...prøv som starwish seie å gi mer i løpet av dagen..eg vet ikke helt kos mye du ska gi men..sånn andre med eldre barn eg kjenne har gjordt det så får barnet melk i 6-7 tiden grøt i 10 tiden, melk i 13 tiden + fruktmos, så middag i 4-5 tiden så melk og grøt før 8 da barnet legger seg...har du hørt med hs?

gi litt tykkere grøt kanskje

Jeg begynte å gi vesla velling for en stund tilbake. Det jeg opplevde som et problem med velling var at hun slukte en hel flaske som om det var ren melk. Resultatet ble at hun i løpet av natten ble svært urolig og jeg måtte frem igjen med flasken for å roe henne. Hun spiste da bare litt for grunnen til at hun var urolig var jo at hun hadde spist alt for mye velling.

Jeg sluttet med vellingen og begynte med grøt til morgen og kvelden. Grøten er jo tykkere, og nå merker hun når magen er full. Nettene er rolige igjen også [;)]

Du kan jo evt forsøke å gi litt mindre velling. 240 ml høres jo ganske mye ut?

Eyla var å sånn før når hun la seg seinere , da sov hun nesten hele natten gjennom uten mat.
Men nå skal hun gjerne ha 2-3 måltid om natten. Sliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiten

takk for tips alle sammen! I går fikk han grøt til kvelds og sov da til 5.30, så det er jo en liten forbedring! Prøver å mate han oftere på dagen nå og skal se an om det bedrer seg da. Det håper jeg. Men melk og sånt er ikke noe særlig populært bortsett fra midt på natten nå [8|] Jeg får kanskje lurt i han litt til lunsj, for drikke må han jo ha!

Jeg oppdateter etterhvert om det blir bedre hvis jeg får i han mer mat i løpet av dagen i alle fall :)

Hoppsi: Ja samme skjedde her. Snoodig det der! Men er sikkert som de sier, at de krever mer mat da, er eneste jeg kan tenke meg som er "galt" for han er så frisk og fin nå så.
men ja, man blir sliten og trøtt av å gå fra sove hele natta gjennom til plutselig nattmåltider igjen.. :P

Dette er akkurat slik de siste nettene har blitt her også, tidligere sov han fra 19-7 uten problem og uten mat. Men nå kreves det litt mat på natta igjen ja. Planen min er å få til ett måltid til om dagen, fruktmos til lunsj. Nå får han grøt, halvt middagsglass og grøt, også ammer jeg så ofte han har lyst på. Skal se om dette hjelper.

Back
Topp