Den mystiske SLIMPROPPEN?

BabyMama

Glad i forumet
Høres kankjse litt ekkelt ut, men bare kom til å lure på en ting nå som det nærmer seg fødsel for oss alle: har SLIMPROPPEN deres gått ennå?  Er det forresten nødvendig at den må ha gått før fødselen kommer i gang  - og hvordan merkes det når den går (kan den gå UTEN at en selv legger merke til det?).

Synes jeg leste et sted at det skjer i ukene før fødselen og at det slettes ikke trenger å se ut som noen propp... Men hva ser det ut som da??? 

Dette har jeg ikke hørt om engang jeg babymama.. huff.. det er tydeligvis
ENDA ting jeg ikke har fått med meg med fødsel... jaja...[&:]

Etter hva jeg har skjønt, er det en slimaktig barriere som danner seg ved livmorsmunnen, og skal fungere som beskyttelse mot infeksjoner o.l. fra skjeden og over til livmor, der fosteret ligger... Men den må nødvendigvis bort før bebisen kan komme bort - og jeg er interessert i å vite hvordan og når dette skjer (og om det i det hele tatt behøves å merkes?)??? 

tror ikke alle merker at slimproppen går..
kan jo skje mens du er på do feks.

Tror også at endel opplever den som litt tykkere utflod... ( den kan ha  blod iseg, og da er det vel ikke til å ta feil av...)

Okei.. da veit æ det... må uansett ha på truseinnlegg heile tida på grunn av utflod, så sjer vel hvis det samle sæ ¨nå der..
Men e vel verre hvis det skjer på do...

Ja, skulle tro det. Jeg venter i spenning, men her er det ikke noe spesielt på gang mht. utflod. Men så lenge det ikke har noe å si for om fødselen nærmer seg eller ikke, så er det jo like greit egentlig [:)] 

jeg hadde ingen problemer med å oppdage at slimproppen hadde gått under forrige svangerskap selv om det skjedde på do, var liksom som ekstra tykk utflod med litt blod i. Hos meg gikk den bare et par timer før riene startet.

Min gikk allerede for 2 uker siden den. Som oftest går den nærmere fødselen, men den kan gå opptil 6 uker før, sa jordmora til meg.

hmm jeg lurer på om min har gått jeg... er så mye rart som  skjer under en graviditet, og siden det er så forskjellig fra person til person er det ikke godt å vite

Min gikk 9.mai på kvelden....ble veldi forfjamset...merket det bare som en del rosa blodslim da jeg var på do...sambo mente vi skulle ringe jm for vi ble litt usikkre..men skulle til kontroll dagen etter,så jeg ville vente og da var det den som mest sannsynlig hatte gått sa jm...

Slimproppen....går den sånn uten videre eller går den ved kraftige kynnere/sammentrekninger av livmoren?eller er det ikke noe "oppskrift " der heller?..noen som vet?

Hø hø... hmmmm... når jeg leser dette... så er det mulig at min å har gått...
Hmmm.... kan det danne seg en ny slimpropp?

hmmmmmm......[8|]

har aldri merka noe til den noen av gangene jeg....[8|]

Hm, litt av hvert her. Tydeligvis ikke noe konsekvent mønster for når den der proppen går. Så får slå meg til ro med det, men takk for alle slimproppbidrag (eh... æsj, høstes ikke helt delikat ut!!! [&:])  

Back
Topp