Den minste dragegutten

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
I dag tidlig fikk vi møte Dragefamiliens nyeste medlem :)

Han var 4025 g tung og var 52 cm lang.

Etter ett par kvelder og netter der jeg har vært "sikker" på at - nå starter det - var det endelig på ekte.

Søndag kveld hadde jeg igjen kynnere og tenkte jaja...når jeg legger meg ned nå så dabber det vel av igjen :P
Men, det gjordet ikke det.

Jeg la med i 23 tia men fikk ikke sove helt. De kynnerne slapp ikke heeelt taket. Magen ble stram og jeg fikk ala mens smerter og ned over lårene.
I 24 tia gikk det mere over i ryggen også, og de kom tettere og kl 01 ringte jeg føden og sa at jeg var sikker på at nå skulle lillegutten vår komme.

Vi var på sykehuset i 02 tia - hadde 3-4 cm.
Deretter gikk det slag i slag.
I 03 tia gikk jeg i dusjen for å vaske meg før jeg skulle opp i badekaret jeg ville føde i.
Riene kom tett og var lange. Jeg prøvde lystgass, men vet ikke om selve gassen egentlig gav meg noen ting, men det fikk meg til å fokusere enda bedre på pusten.
0430 var lilledragen ute.

Jeg brakk halebenet (igjen :P ) og navlestrengen var litt kort så den røk når jeg løftet han opp fra vannet.
Lilledragen mistet derfor litt av blodet han egentlig skulle hatt fra navlestrengen så det ble tatt hB av han. En prøve viste at verdiene var rett under var som er greit og en annen rett over. Derfor følges han opp med ny hB nå i kveld. De trodde kanskje jeg også hadde mistet litt blod i forbindelse med den navlestrengen som røk, men jeg hadde hB på over 13 så alt var greit hos meg.

Alt i alt - helt greit (for det vonde er det ikke å komme unna) bortsett fra et brekt haleben :P

gratulerer :D

jippi!!! endelig! Kos dere masse med dragebabyen :)

Gratulerer så masse! :) Lykke til med halebeinet, håper det heles fort!

Sent from my iPhone using BV Forum

Gratulerer

Gratulerer!! :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kjipt å høre at halebeinet gikk føyken, men godt han endelig ville komme ut :)
Gratulerer så mye igjen, kos dere masse, og hilse mannen og gratuler fra meg!!! :)

Gratulerer masse! :)
Kjedelig med det halebeinet, så håper det kommer seg raskt. :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Gratulerer :-)

Gratulerer :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Gratulerer!! Og god bedring til halebeinet :)

Back
Topp