Den maten den maten,

Wiccababe

Gift med forumet
Føler meg helt inkompitent til tider. Husker liksom så sabla lite.[:'(]

Nå har jo Joachim fått grøt i vel en uke kanskje, bæsjinga går bra han har bæsja hver dag. Men jeg gir fortsatt en tynn tynn suppe jeg.

Å hvor lenge skal de ha det sånn, å når kan jeg feks introduserer for fruktmos? Middagsglass om kvelden istedenfor grøt.Virka ikke helt som om grøten falt så veldig i smak lenger i kveld faktisk, var veldig misfornøyd [:o]

Kan ikke helt svare deg på det her fordi jeg begynte liksom på med en gang. Var to - tre dager hvor hu fikk 4 - 5 teskjeer grøt og etter det var det fullt grøtmåltid morgen og kveld. Når jeg etter et par dager så at det gikk greit begynte jeg med middagen i tillegg - uten smaksprøving.

Jeg skal fortsette med å ha amming som hovedmat så det blir kun 1 måltid om dagen her ennå så lenge. Når må jeg egentlig begynne med flere måltider? Når jeg merker at han trenger mer mat eller må det følges sånn tidsfrist?

Det er vel ikke noe direkte fasit svar på dette,men jeg økte maten hans over en uke. Begynte først med 2-3 skjeer til et fullt måltid. Så økte jeg det til 2 måltider (morgen og kvelds). Hvis han virker mer sulten og ikke har problemer med magen går det nok bra å øke måltidet. Kan jo gi litt malt eller sviskesaft for sikkerthetens skyld. [:)]

Hmm, ja får vel bare prøve litt tykkere grøt i morgen da. Kanskje den glir ned litt lettere, å så avslutte med litt fruktmos kanskje eller blir det for mye når han ikek har fått noe særlig mat før?

Sigve får kun grøt om kveldn, en go og stor posjon...etter grøten får han pupp, førr å slukke tørsten![;)]

ORIGINAL: Siripia

Sigve får kun grøt om kveldn, en go og stor posjon...etter grøten får han pupp, førr å slukke tørsten![;)]
Hvor lang tid brukte du før du gjorde grøten tykkere til han? Joachim har jo kun fått tynn tynn suppe i nesten en uke nå, å i dag virka han rett og slett misfornøyd så tror jeg skal begynne med litt tykkere grøt til i morgen å se om han er mer fornøyd da.

Æ hadde ikkje så frøkteli tynn grøt, æ laga en smaksprøve, sånn som det sto på pakken, fikk 3-4 ts kvær kveld i ei uka, deretter så økte æ litt på etterkvert...Blanda grøten sånn at det va passeli tjukk...Og nu kainn det ikkje gå fort nok å få ei ny skjei me grøt...Såvidt at æ får tadd nytt på skjeia, før han klage...

E sekkert ikkje så dumt å lage grøtn litt tjukkar, kainn hende han sett pris meir pris på grøten da åsså! [;)]

Jupp, det høres ut som en god ide. Prøver på nytt i morgen til middag/kvelds så får jeg se hvordan det går. Takk for råd :)

Vi lager fortsatt grøten helt tynn, for William synes det er best. Han "drikker" liksom av skjea. Vi bytter på litt, vi. Noenganger grøt, noenganger litt grønnsaksmos. Noenganger virker det som om det er kjempegodt, andre ganger bare blåser og tøyser han.

Han får litt fruktmos sånn innimellom.. Blir jo bare ett par tesjeer. Det synes han er kjempegodt!!!!

Jeg tror ikke mengden er så viktig, men tror det er fint å få smake masse forskjellige smaker. Så William får smake på nesten alt jeg spiser(unntatt ting med mye sukker i). Bare bittelitt på fingeren. Ifølge Gro Nylander(som jeg liker) er jo den største grunnen til å begynne med mat i 6 mnd alder, at det er en fin tid å bli vant til nye smaker på. [:D]

Takk for svar Jannka. Men mener du at han får smake brødmat og alt av deg? Pålegg gir du han en liten dert av hver gang du spiser eller hva mener du med at han får smake på alt du spiser for det merker jeg at Joachim gjerne vil med meg, han er helt med hehehe

Back
Topp