Den massasje oljen

lillemy06

Forelsket i forumet
Er det noen som har brukt den oljen? Den du skal massere deg med nedentil?
Massere i 10 min! Det er veldig lenge!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har alle tre. :oops:

Kjøpte først den til brystene, da jeg var på babybutikk med søster og den sto til 70% og hun tvang meg. :P Så fikk jeg den til strekkmerker gratis på butikken fordi jeg handla så mye, også kjøpte jeg den olja til å smøre nedentil.

Har sjekket innholdslista på de, og det er nesten akkurat det samme i alle tre oljene.. Små variasjoner.

Jeg opplevde at den olja til å smøre nedentil svei, og det var ganske ubehagelig å massere. 10 min hver dag var helt uaktuelt for min del. Jordmor på fødekurset jeg var på sa det holdt på massere i 1-2 min. Effekten var visst størst hos førstegangsfødende, men den er begrenset. Så motivasjonen min for å smøre døde litt, og jeg bruker den nå til å smøre magen med (da den andre gikk tom).

Jeg opplever det hvertfall som mye styr for noe som bare kanskje har en liiiiten effekt.

Jeg har den, og bruker omtrent hver kveld i ca 5 min (jm mente det var mer enn nok). Merker jo at det har blitt mye mer tøyelig der nede siden jeg begynte med oljen i uke 34 tror jeg det var, men det gjenstår jo selvfølgelig å se etter fødselen hvorvidt den faktisk virket da :p Jeg synes hvertfall det er verdt å prøve om det betyr at jeg har noen som helst mindre sjanse til å revne :)

Jeg har den, men syntes det var temmelig ubehagelig å drive å massere og tøye der nede. Så syns jeg det klødde veldig etterpå. Så jeg har ikke brukt den. Synes selve oljen (jeg har den fra Weleda) ikke var noe særlig å smøre med, den var liksom ikke oljete nok. Vil heller anbefale å smøre med en annen olje, jojoba eller lignende olje som er drøyere i bruk.

Ved første fødsel brukte jeg ingen olje og revnet ganske mye. Både utvendig og innover. Med nr to brukte jeg den hver dag ( men kan ikke huske at jeg masserte så lenge) og da revnet jeg ingenting. Med 3 brukte jeg heller ikke oljen for jeg tenkte at jeg hadde jo gjort det før. Men da revnet jeg en del igjen.
Så jeg har litt troen på den oljen. Men sliter litt med å massere så lenge. Holder ut i 3-4 min kanskje.

Sent from my iPhone using BV Forum

Brukte jordnøttolje flittig sist, men ikke i ti (!) minutter - masserte den inn i maks ett minutt, tror ikke jeg holdt på så lenge engang. Hadde tangforløsning og trengte bare 4 pyntesting, men om det var takket være olja eller dyktig lege vet jeg ikke :) Har brukt litt denne gangen også, men helt sporadisk når jeg kommer på det.

Back
Topp