den livmora ......

Ulvemamma

Glad i forumet
Hvor langt fra navlen og ned kan dere kjenne kanten på livmora.....? Og når man kjenner på magen, og kjenner jo det er noe der inne.... Er det mini eller livmor.....? Huf... skulle ikke tro det var 3 gang for meg dette.... men til mitt forsvar er det snart 6 år siden sist......[;)]

er 14+3 i dag... og kjenner kanten på livmora er ett par cm fra navlen....

hm... er det ingen der ute som kan kjenne hvor langt livmora har kommet opp? [&:]

D står i den boken eg fikk av legen at nå e livmorkanten 8 cm fra navlen å ned! Men er jo individuellt! Så noen er jo lengre opp å andre er lengre ned[:D]

ORIGINAL: Ulvemamma

er 14+3 i dag... og kjenner kanten på livmora er ett par cm fra navlen....

jeg er akkurat like langt på vei som deg, og kjenner livmora der jeg også [:)]
spurte legen om det i forrige uke, og hun sa det var helt perfekt [:D]

Hmmm...

Jeg er 12+ et eller annet i følge en tidlig ul i uke 9+ et eller annet, og jeg kjenner livmoren like under navlen.
Og det er visstnok bare en der...

Er ikke det litt høyt da?

Jeg synes det var litt rart da jeg også har lest at den rundt uke 12 bare skulle begynne og "titte" over skambeinet...

7-8 cm fra navlen og ned ja.... i denne uka ?? djeeezzzz.... er det monsterbaby der inne....? eller ulveflokk kanskje...? [:)]

jordmora kommer til å måle deg når du skal til henne :) hun målte meg nå når jeg var til kontroll på mandag(16 uker) og da var det 16,5 cm :)

7-8 cm fra navlen og ned ja.... i denne uka ?? djeeezzzz.... er det monsterbaby der inne....? eller ulveflokk kanskje...? [:)]

som sagt, du og jeg er like langt og kjenner livmora på samme sted. legen min sa at det var perfekt ut fra lengden på svangerskapet, så du kan ta det helt med ro [:D]

Er nok kanten på livmoren du kjenner, jeg er 13 uker på vei og den er 14 cm fra skambeinet mitt. Var hos jordmor på mandag. Blir ofte fortere større når en har vært gravid før...[:D][:D]

Det er nok livmora,ja :)

Livmora mi ligger litt forskjellig. Noen ganger er den veldig tydelig og bare 2-3cm fra navlen, mens andre ganger er den nærmere midt mellom navlen og toppen på skambeinet (som er det som er forventet)...

ORIGINAL: firsttime1

fra navlen å ned til livmorkanten da[;)] hmm... sjønner ikke helt va du mener? mener du at jeg er stor eller du? heheh. litt treig [:D].
Var vertfall til jordmoren i dag. hun målte fra skambeine opp til navlen. hun sa ikke hvor mye det var men forsto det slik at det var helt normalt[:D].

Mente at jeg syns jeg har mye mage til å være så kort.... så på skjema som legen fylte ut, og der var målet nesten 13 cm i uke 12.... og nå kjenner jeg livmora langt oppe.... [&:] Men ser ut til at det er veldig forskjellig her inne, så det er sikkert helt normalt[:D]

Back
Topp