Den lille "vibrerer" i magen

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Er det flere som føler at den lille "rister" eller "vibrerer" i magen? Jeg er i uke 25, og har kjent bevegelser/spark siden uke 15. I det siste har jeg også kjent på denne ristingen i tillegg til de vanlige sparkene og bevegelsene. Noen som vet hva det skyldes? (Jeg er ikke bekymret over det altså :) ) Det er forresten ikke hikking ut ifra slik jeg følte det i første svangerskap:)

Last edited:
Hvis du er gravid med gutt kan det være tissing :)

En lege sa til meg det var hikking, men vet ikke om jeg trodde helt på det. De drømmer også kan vare det og.

Hadde det mye da jeg gikk gravid med gutten vår, fikk også høre at han tisset:-)
Denne gangen vet vi ikke kjønn, men har ikke kjent no til den vibreringen:-P

Sånn har jeg og hatt, men ikke kjent på en stund nå. Virket nesten som nysing synes jeg, men det er vel neppe mulig å få til uten luft :-) Jordmor mante han antakelig tisset. Kjemperart.

Ja, det kjentes ut som et epilepsianfall nesten! :p var noen andre på termingruppa mi som sa de hadde fått høre at det var babyen som tisset :p

Hvordan kan tissing føre til at babyen rister? Bare nysgjerrig, første gang jeg hører om det.

Jeg kjente det i natt, ble litt bekymra, holdt på magen, også ble det rolig igjen. Nå kan jeg ikke si at jeg er bombesikker på at jeg har kjent spark heller enda (uke 16), så det første sikre tegnet var tissing! Fnis! Morsomt! :-D (og da er det kanskje gutt, som magefølelsen sier?)

Jeg har sånn vibrering... samme sted hver gang. Men føler liksom det er for høyt oppe? Det er i navlehøyde. Kommer jevnlig i løpet av hele dagen, ganske ubehagelig egentlig :bag: Rister i 3-4 sekunder. Er såvidt i 2. trimester...

Back
Topp