Den lille babyen vår er ikke så liten lengre :)

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Vel, hun har vel aldri vært direkte bitteliten med en fødselsvekt på 3820 g ti dager før termin, men nå begynner hun virkelig å bli stor (en annen helsesøster på helsestasjonen gjettet på at hun var ni måneder!). Hun er nå 6 måneder (og noen dager), veier 8380 g og er 68 cm lang. Vi bruker størrelse 74 i klær, hun spiser godt, er begynt med tutkopp til vannet sitt, og jeg finner henne stadig vekk helt andre steder på stuegulvet enn hvor jeg la henne. Hun babler i vei, slenger lekene rundt seg, ler høyt når vi kiler henne, og elsker når vi pusker henne på ryggen eller i ansiktet. Jeg er rett og slett stormforelsket :)

Hvordan går det med deres små gull?

Så hærlig :)
Min baby er heller ikke liten lengre, synes jeg da. 3100g 3uker før termin. Å 47cm.
Nå er hun 5,5mnd 6800g å 63cm :) hun ligger på samme plass som jeg legger henne, roterer bare. Snur seg ikke men på god vei :) jeg er også kjempe forelska :)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Vel, hun har vel aldri vært direkte bitteliten med en fødselsvekt på 3820 g ti dager før termin, men nå begynner hun virkelig å bli stor (en annen helsesøster på helsestasjonen gjettet på at hun var ni måneder!). Hun er nå 6 måneder (og noen dager), veier 8380 g og er 68 cm lang. Vi bruker størrelse 74 i klær, hun spiser godt, er begynt med tutkopp til vannet sitt, og jeg finner henne stadig vekk helt andre steder på stuegulvet enn hvor jeg la henne. Hun babler i vei, slenger lekene rundt seg, ler høyt når vi kiler henne, og elsker når vi pusker henne på ryggen eller i ansiktet. Jeg er rett og slett stormforelsket :)

Vi har det ganske likt! Nå er han 6mnd og en uke, da. På 5mndrs-kontrollen var han 68cm og 8520gr, skal på ny kontroll på mandag.
Han babler i vei, "fører samtaler " med oss, ruller rundt i stua og prøver å reise seg. Om han kan holde seg fast til noe eks babygymmen så reiser han seg også. Smaker på det meste av at og sover hele natta :)

Det går fint med lille tjommien. Han var på 5 mnd kontroll for en uke siden tror jeg. Og da var han 68, 5 cm og 8610 g:) stor gutt og helt nydelig:) eter alt han får foreløpig og er blid og fornøyd stort sett.

Gutt juli 2013 & Jente mai 2010

Så koselig skrevet ♡ og det passer veldig godt her i huset også. Lillesnupp er 6 mnd og 1 uke og på kontrollen i går var hun 7140 gram og 67 cm. Ved fødsel var hun 3190 g og 49 cm. Så hun har blitt en stor jente i forhold til da. Hun er selvfølgelig verdens fineste ♡ Hun babler, ler, sniffer på mamma og vet akkurat hva hun vil! Herlig tid, og så heldig som jeg føler meg ♡

Kom en mamma med en baby på 14 dager inn da vi var på helsestasjonen i går, denne babyen var 3500 g og jeg kunne ikke forså at min lille skatt har vært såååå liten som det...hehe, rare greier :)

Skjønner snuppis er liten når jeg leser hvor store deres har blitt;) var på helsestasjonen denne uka og da veide hun 6300g og var 64 lang:) og hun er 6 mnd om 1 uke;) men hun snur seg fra rugg tiø mage, dytter seg bakover på gulvet(så ender som regel opp med å sette fast rumpa inder et møbel o.l.♥), ler høyr når vi tuller og tøyser, og viser interet for å sette seg opp selv... Min lille skatt, som eier hele mitt hjertet♥ trodde ikke det var mulig:)

Prinsesse juli 2013

Litt forskjell på fotavtrykket fra 3 ukers alder og det fra 6 måneders alder :)

føtter.JPG

De vokser fort :) Min var bare 2,8 kg da han ble født. Var på kontroll nå når han var 5 1/2 mnd, og han er 7005 og 65 cm xsmile3 Bruker størrelse 68.

Jenta vår var 50 cm og veide 2.7 kg når hu ble født. På 5 mnd kontrollen var hu 64 cm og veide 8,3 kg. Utrolig hvor fort de vokser. Har holdt nyfødt baby for to mnd siden. Den var jo så liten. Ante nesten ikke hvordan jeg skulle holde den. Rart hvordan det er.

Sent from my iPhone using BV Forum

Min gutt er 5 mnd akkurat og er 8,5 kg og 70 cm.. Så din 6 mnd gamle baby er mindre enn min;) Hehe

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Gutten vår var 2,5 og 46 lang ved fødsel og er nå ca 7,5 og 68,5 lang ved 6,5 mnd

♡caspian f.20 juni, 5,5 uke før termin♡
Caspian! For et nydelig navn som jeg ikke har hørt før! Så det på signaturen din og måtte bare kommentere det❤️ Kan jeg få spørre om han er kalt opp etter noen? Eller har du funnet det andre steder?:)

Caspian! For et nydelig navn som jeg ikke har hørt før! Så det på signaturen din og måtte bare kommentere det❤️ Kan jeg få spørre om han er kalt opp etter noen? Eller har du funnet det andre steder?:)

Takk :D det er fra narnia ;) den siste filmen heter prins caspian ♡ er bare 130 ca i norge som heter det. Var ikke noe "navn" før narnia kom ut ;)

Leander er også veldig fint :D

Takk :D det er fra narnia ;) den siste filmen heter prins caspian ♡ er bare 130 ca i norge som heter det. Var ikke noe "navn" før narnia kom ut ;)

Leander er også veldig fint :D

Aha:) Da har jg faktisk hørt det likevell, når du sier det:) Men uansett, NYDELIG!:) Er veldig glad i litt sjeldne navn:)

Takk skal du ha❤️

Aha:) Da har jg faktisk hørt det likevell, når du sier det:) Men uansett, NYDELIG!:) Er veldig glad i litt sjeldne navn:)

Takk skal du ha❤️

Liker sjeldne navn selv ;) derfor jeg "overtalte" samboer :)

Back
Topp