Den likestillingsministeren!

x1xMsMarte.

Forumet er livet
Skryter av rettighetene til mennene om at de får betalt perm osv.. Det er jo langt fra alle som får[:'(][:'(][:'(]

Menn har ikke slevstendig opptjeningsrett. det hadde jeg faktisk trodd en regjering på vestresdien skulle ordne. for er det en ting som er sikekrt, så er det at en regjerning på høyresiden vil neppe ordne opp i sånne ting...

ORIGINAL: Fru Riskorn

Menn har ikke slevstendig opptjeningsrett. det hadde jeg faktisk trodd en regjering på vestresdien skulle ordne. for er det en ting som er sikekrt, så er det at en regjerning på høyresiden vil neppe ordne opp i sånne ting...

Det er jeg helt enig i!

ORIGINAL: Fru Riskorn

hihi, har du sett all skriveleifen din?[:D] Ikke noe klaging på det altså, synes bare det var litt morro[8D][:D]

ORIGINAL: eleonora

De får jo det, hvis de og mor har tjent opp foreldrepenger? 

nei, ikke i alle tilfeller..

ORIGINAL: thealita

ORIGINAL: MsMarte.

Fortell hvilke tilfeller? Jeg er nysgjerrig..

Jeg lurer og. Jeg trodde de hadde krav på det så lenge mor har rett på permisjon og foreldrepenger.

og hva hvis mor ikke har tjent opp permisjon, så skal det gå utover far[:'(] tragisk

ORIGINAL: Hyssamaia!

ORIGINAL: thealita

ORIGINAL: MsMarte.

Fortell hvilke tilfeller? Jeg er nysgjerrig..

Jeg lurer og. Jeg trodde de hadde krav på det så lenge mor har rett på permisjon og foreldrepenger.

og hva hvis mor ikke har tjent opp permisjon, så skal det gå utover far[:'(] tragisk

noen jobber betaler jo pengene, de som ikke får der kan jo få det av NAV.. Men om man får for 1,2,3 eller fire uker er helt opp til hver situasjon virker det som.. Om de får i hele tatt..

fordi jeg jobbet 2% for lite (altså 48% stilling i stedet for 50%) fikk ikke mannen min sine 6 uker med perm.. Fordi JEG ikke hadde jobbet nok.. så langt fra alle får sine 6 uker. Synes det er håplølst at det er min feil, når mannen min har jobbet langt over 100% og burde fått de 6 ukene på grunnlag av det!

ORIGINAL: AB

fordi jeg jobbet 2% for lite (altså 48% stilling i stedet for 50%) fikk ikke mannen min sine 6 uker med perm.. Fordi JEG ikke hadde jobbet nok.. så langt fra alle får sine 6 uker. Synes det er håplølst at det er min feil, når mannen min har jobbet langt over 100% og burde fått de 6 ukene på grunnlag av det!

Men du vet vel at pappaen HAR selvstendig opptjeningsrett og fint kan ta en del uker permisjon av den felles delen - det er ikke bare 6 uker som er til pappaen vet du - man har faktisk 29 eller 39 uker man kan dele.................. Forutsetningen for at det kan skje er at mammaen går ut i minst 75% jobb eller fulltidsstudier...

Back
Topp