Den lengste setningen til barnet ?

Det er vel ikke så mye begrensninger lenger [:)] hun sier det meste.

Gjentar stortsett alt vi sier og lager sine egne, lange setninger.

Synger teksten på mange sanger også nå, veldig mange riktige ord og rett melodi [:)] glad i sang!

Kommer hjem fra barnehagen og har lært en ny sang, og jeg hører godt hvilken det er [:D] *stolt*

Jeg tror den lengste setningen hun sier i det daglige er "d'æ mamma in" eller "d'æ Amma in" (det er Alma sin). Veldig opptatt av det om dagen (hva som er hvem sitt)[:D]. Ellers er det mest setninger på to eller tre ord (f.eks. "Amma døe to to"- Alma kjøre tog)

Jenta mi skravler som en foss og også ganske rent, synger mange sanger og vet nesten ikke den lengste setningen hennes kanskje Johan er i barnehagen hos Tore?. Skal prøve å følge med litt.

det går vel generelt i 4 ords setninger som vi skjønner, men det kommer jo flere nå og da.
Den mest brukte setningen er "Kiea må ha mat" "Kiea må ha saft" "Kiea må ha muss" osv.. med andre ord, Kiera må ha veldig mye :D

Her går det stort sett i "mamma sin" og "pappa sin" og peker ivrig på diverse ting! Den lengste setningen har bestått av 3 ord, men da har han gjerne hermet etter oss. Her om dagen fortalte jeg han at pappa klippet gresset, og da kom det fra han rett som det var "pappa klippe gress" [:D] Ikke så lett å høre alltid hva han sier, så kan godt hende han har hatt flere sammenhengene ord på lager [:)]

Bæ bæ lille lam og 12345[:D]

Her snakker lillemor som en foss! Hun har alltid kunnet mange ord for alderen, men i vår/sommer har hun begynt å lage lange setninger. I dag ropte hun fra soverommet: "Mamma, jeg later som Ole Brumm er en liten hest" Da satt hun oppå bamsen sin og "red" på Ole Brumm. Måtte le der jeg smugtittet på henne. Like etterpå satt hun igang å fortelle hele eventyret om de tre Bukkene Bruse. Da ble mamman imponert her ute i stuen. "Først kom den minste Bukkene Bruse. Tripp, trapp. Hvem er det som tramper på min Bru... osv.... " Hun snakker aldri så mye som om kvelden når hun egentlig skal sove[:D]

Snuppa her snakker som en foss.. vanskelig å plukke ut noe, men her om dagen sa hun; "Mamma ikke sove no, mamma rydd" (mamma skal ikke sove nå, mamma skal rydde) [:)]

Back
Topp