Den lengste setningen til barnet ?

3 ord tror jeg.... feks "pappa sitte der"

Her kan det komme 3 og noen ganger fire ord i slengen.

Hun er igrunn blitt veldig flink til å gjøre seg forstått.
(Idag ble vi forespurt om en av de ansatte i bhg kunne filme henne i forbindelse med et skoleprosjekt, de de skulle filme barn som hadde begynt å snakke endel. Så da var det Linnea og en til på avd som er noen mnd eldre de gjerne ville filme. Morsomt for mor [:D])

ehm...ja...se der [8D]

Vet ikke, han har hele lange setninger..
Som: Mamma, me ska kjøra bil til barnehagen no, sitta i sete.
Han synger hele første verset og refrenget på Kaptein Sabeltann og..

ORIGINAL: *Fru H*

ORIGINAL: Litolus

Oi! Så flink!
Teodor sier (les:roper) bare "hooo o hoooi" når han vil at vi skal sette på den sangen [8D]

Ja, han er flink...
I dag ble jeg så flau, var på småbarns-sang i kirken og Henry sang "ooo krabbe krabbe krabbeklo i udikken (undikken altså)" [8|]

ORIGINAL: *Fru H*

ORIGINAL: Litolus

Oi! Så flink!
Teodor sier (les:roper) bare "hooo o hoooi" når han vil at vi skal sette på den sangen [8D]

Her går det også i roping av HOOOOI.
Og på slutten sangen så hermer hun etter lattern til Kaptein Sabeltann.

Ofte er det kun denne sangen som er bra nok i bilen [&:]

Synes tida nå er så koselig asså (Sånn rent bortsett fra trassen selvfølgelig)

Vanligvis er det setninger på 3-4-5 ord. De lengste har 7-8 ord, men da er de oftest satt sammen av delsetninger, eller flerordsuttrykk han kan godt. Han plukker ikke 8 ord fra luften og bygger en ordentlig setning. Ordstillingen har hittil vært helt hulter til bulter, men det har kommet seg mye de siste par ukene.

ORIGINAL: Sukkertopp

Vanligvis er det setninger på 3-4-5 ord. De lengste har 7-8 ord, men da er de oftest satt sammen av delsetninger, eller flerordsuttrykk han kan godt. Han plukker ikke 8 ord fra luften og bygger en ordentlig setning. Ordstillingen har hittil vært helt hulter til bulter, men det har kommet seg mye de siste par ukene.

Sånn har det vært litt her og, men er gansk bra nå!
Pappaen til Henry er på jobb på en båt i Brasil nå, og "alle" spør han om hvor pappa er
I dag svarte han en nabo med litt oppgitt stemme : "på ... (navnet på båten) i Basil, vel! Jeiste me mange fly, fedi no!" Om han var ferdig å si det, eller om pappaen var ferdig å fly vet jeg ikke, men holdt på å daue av latter[:D] Såg for meg at han tenkte "at ikke folk klarer å følge med, hvor mange ganger må jeg si det????"[8D]

Den lengste setningen er "mamma æsj".. [:)]

Oi, kommer ganske mange på rekke og rad nå om dagen.. oftest 3-4 ord, men han kan mer også[:)]
Han er lynkjapp når det gjelder å lære nye ord! Blir skikkelig imponert av den lille knotten[:D]

bæ bæ ije am , synger sebbe.

kapteisabeltann har vi ikke hørt på, men det er en fin sang :)

siden jeg heter pappa, så sier han for eks "pappa der" "pappa pisse (pusse tenner)"

håvard prater mye, men vet ikke hvor mange ord egentlig. Han driver jo å forklarer og forteller alt mulig: "håvard og mamma kjøre den blå bilen og pappa kjøre den andre..." . "mamma ha på de roooooosa joggeskoa"
også kan han jo flere sanger, men det blir jo litt mer innøvd. Igår sang han hele Trollmorsangen for babyen i magen, søtnosen min.

Han æ hå mær ona mamma?

(Kan jeg få mer biola mamma?)[;)]

4 ord
Vil itte ha mej [:)]

Hun sier mye: "Oooj, se deeeen"[:D]
Så 3 ord på rad er vell det som har kommet ut, som er mulig å tyde.

Back
Topp