Den lange veien mot nr 2..

Winning in life! :D

Hehe, ja kanskje det var meant to be :laughing002 uansett da så kan jeg ikke helt forstå at jeg skal få eggløsning så tidlig i syklusen :schocked028 har alltid hatt laange sykluser, men så har jeg brukt prevensjon de siste årene helt til jeg plutselig ble gravid, og begynte på prevensjon igjen etter fødsel. Så det har kanskje gått seg litt til i løpet av årene :confused013da forhåpentligvis?
 
Hehe, ja kanskje det var meant to be :laughing002 uansett da så kan jeg ikke helt forstå at jeg skal få eggløsning så tidlig i syklusen :schocked028 har alltid hatt laange sykluser, men så har jeg brukt prevensjon de siste årene helt til jeg plutselig ble gravid, og begynte på prevensjon igjen etter fødsel. Så det har kanskje gått seg litt til i løpet av årene :confused013da forhåpentligvis?

Det kan virke sånn ja :) Og dette er skikkelig fruktbare dager også, mtp slimet du har, så dette har jeg stor tro på! :)
 
Snart ferdig på jobb og kjenner jeg er sykt spent på å teste når jeg kommer hjem :angelic: håper håper håper ikke den har sunket igjen og at jeg må gå enda en runde med å lure på om jeg misset toppen eller om kroppen har lurt meg og vil prøve igjen :smiley-angry017

så la oss alle bare krysse fingrene for en sterkere strek eller positiv test nå kl 8 :smiley-angelic001:smiley-angelic001
 
Og det jeg fryktet mest skjedde selvfølgelig.. streken er svakere. Så da blir det samme spørsmålet som forrige gang. Har jeg misset lh-toppen? Slapp ikke egget? Er det eBay-testen som suger og ikke gir positivt resultat som noen skriver? :banghead::banghead::banghead:


5C0584F9-4E0B-400C-9AD7-AC43D9B48756.jpeg
 
bare så fryktelig kjipt å ikke vite helt sikkert. Fikk liksom understreket nå hvorfor jeg i utgangspunktet ikke ville teste, blir bare mer stresset :shifty:

Skjønner deg godt. Jeg har også veldig kort LH-topp. Tror min var på det sterkeste midt på natten, men fikk positiv test kl. 22.00 og negativ kl. 07.00 dagen etter. Man står jo ikke akkurat opp om natten for å teste heller.. Stort sett ;)
Hvis du har mulighet å tempe kan det si, riktignok i etterkant, når du hadde EL. Min test ble positiv CD16 og tempen viser at EL var CD17, så det er en av de datoene.
 
CD 11 - pp2

Nå ser det kanskje ut som at jeg har misset lh-toppen i løpet av natten en gang. Test i går kveld er den sterkeste jeg har hatt og jeg vil si den er hakket før positiv. Når jeg googler finner jeg også mange som skriver at de aldri fikk helt positiv med eBay sine one-step tester så jeg vet jo heller ikke om den prøven ville slått ut positiv med en annen type test.

det finnes også en mulighet for at det fortsatt er kroppen som klusser etter pilleslutt, jeg forventet ikke eggløsning før om 9-10 dager, så dette er jo veldig tidlig. Men appen setter peak på i går og sier at eggløsning finner sted i dag. Dette kombinert med EL-slim og sterke EL-smerter får meg jo til å tro mer på at det er eggløsning nå og jeg ikke har testet på rett tidspunkt.

Så jeg tror jeg regner 1dpo i morgen også fortsetter vi bare å legge inn aksjer hyppig i tilfelle kroppen failet nå og prøver igjen. Så merker vi jo det om det kommer positiv test eller mensen til slutt. El-testene kaster jeg hvertfall i bosset nå, for jeg orker ikke tenke mer på de :shifty:

19029FDB-85C6-457F-9D8A-9BE93F3358B5.jpeg
 
Bortimot positiv test + slim og el-tegnene du har hatt tyder veldig på EL ja :) Hadde du EL senere i forrige syklus? Er det lenge siden du begynte å ha oversikt over EL? Tenker siden du forventer EL om en stund, og ikke nå.

Blir spennende å følge med fremover :)
 
Bortimot positiv test + slim og el-tegnene du har hatt tyder veldig på EL ja :) Hadde du EL senere i forrige syklus? Er det lenge siden du begynte å ha oversikt over EL? Tenker siden du forventer EL om en stund, og ikke nå.

Blir spennende å følge med fremover :)

fikk aldri positiv test forrige syklus nei, og har gått på prevensjon frem til forrige syklus så null oversikt fra tidligere sykluser. Det er bare beregnet på hvordan syklus har vært før prevensjon!

Nå fikk ikke vi lagt inn noen aksjer i dag, så hvis eggløsning er i dag så håper jeg at det holder med sperm fra i går :(
 
Kjenner at jeg er litt sårbar i dag. Tankene faller stort sett tilbake på at jeg håper så inderlig at vi klarer å bli gravide, og ønsket om en baby til er så stort at uansett hva jeg gjør så ligger det i bakhodet hele tiden.

I dag går jeg å kjenner på en følelse som jeg ikke helt klarer å sette ord på, jeg kjenner meg litt nedfor. Jeg tror at disse eggløsningstestene som gir meg så uklare svar er en stor del av det hele og gjør meg veldig stresset og jeg føler at det ikke kommer til å klaffe siden jeg ikke får positive tester. Men jeg vet jo at vi kan, vi har jo allerede en nydelig liten en hjemme som er bevis på det ❤️

Akkurat nå hadde jeg bare trengt å ligge inntil min kjære, fått en god klem og høre han fortelle at dette kommer til å gå helt fint. Men jeg er på ny nattevakt og må bare prøve å distansere meg litt fra det hele, men før det trengte jeg å lufte litt tanker. Kanskje det også hjelper litt på denne håpløsheten og nedstemtheten jeg kjenner på.
 
CD 12 - pp2 - 1DPO

Okei, så jeg er fortsatt på nattevakt og kjente det var godt å få satt litt ord på tankene jeg hadde i går kveld og kjenner det skal bli enda mer godt å få komme hjem å legge seg og få hvilt hodet litt.

Men på en rolig nattevakt trengte jeg noe å henge fingrene i, så jeg ryddet i gamle notater på telefonen. Og gjett hva jeg fant. Jeg scroller meg nedover og finner et notat fra 7.november 2018, tre dager før jeg fikk min første positive graviditetstest. Jeg ante meg at jeg kunne være gravid på tross av prevensjon og har skrevet ned symptomene jeg hadde, i tilfelle jeg ikke var gravid slik at jeg kunne se tilbake og slippe flere «unødvendige pregnancy-scares» mens jeg gikk på pillen. Vel, den listen fikk jeg ikke bruk for til det formålet det var tiltenkt, men jammen fikk jeg bruk for den nå likevel. Mens vi prøver og ønsker en graviditet mer enn hjertelig velkommen. Så jeg legger den til her og har den klar til dpo-land!

Det som er litt spesielt er dette jeg har skrevet med strekk i lysken?? Se et par innlegg tilbake fra meg her så er det akkurat det samme! Men jeg er ikke gravid nå da. Og det kommer hvertfall ikke fra trening nå siden jeg har ikke trent siden gymmet stengte :shy: men kanskje er det et godt tegn likevel? Kanskje kroppen jobber som den «skal» før/i et svangerskap?

Uansett, det var veldig kjekt å finne igjen denne listen. Kjekt å se tilbake på, og også kanskje nyttig fremover :angelic::angelic:


A9AD0828-9FA6-4A46-B3CE-56A8872BA938.jpeg
 
Heihei, dobbeltmoralen selv her. Bestemte meg for å ta en EL-test til nå før jeg kastet testene. Ville bare dobbelsjekke, regner med flere kjenner seg igjen her?, at lh holdt seg nede for da er det jo litt større sjans for at det var lh topp for to dager siden. Og jeg har aldri hatt en så svak strek før? Jeg tolker det som positivt jeg, at kroppen gjorde som den skulle. Forrige syklus holdt testene seg relativt sterke hele veien.

4180C4CA-ABBC-4CEF-8770-FD7FE3F13618.jpeg


Nå ligger hvertfall testene i søppelet, og jeg legger EL-testingen bak meg. Hvertfall for en stund ❤️
 
fikk aldri positiv test forrige syklus nei, og har gått på prevensjon frem til forrige syklus så null oversikt fra tidligere sykluser. Det er bare beregnet på hvordan syklus har vært før prevensjon!

Nå fikk ikke vi lagt inn noen aksjer i dag, så hvis eggløsning er i dag så håper jeg at det holder med sperm fra i går :(

Det skal holde med gårsdagens sperm ;) Jeg har skikkelig troen på deg denne måneden og håper sånn på dine vegne at det dukker opp en spire :Heartpink
 
jeg håper for oss begge ❤️

Jeg også :Heartpink Jeg kjenner meg sånn igjen i tankene du beskriver ovenfor her. Det er så vondt når man vil noe så mye, og så går det ikke. Man blir bekymret for om man bare var heldig som fikk det til forrige gang, eller som i mitt tilfelle, er bekymret for om mannen min og jeg ikke skal få det til sammen, at vi bare klarte det med andre. Det er jo av og til sånn. Men så er det jo heldigvis sånn, at for de aller fleste går det, men man må ha litt tålmodighet. Og det er ikke alltid like lett, det kan jeg selv skrive under på. Jeg håper så inderlig at spiren dukker opp for oss begge snart og at vi ender opp i terminklubb i februar (regner med det er der du havner basert på EL for noen dager siden og jeg ettersom jeg ikke får positive tester tydeligvis). Vi får prøve, så godt vi kan, å tenke at vi er heldige som får nok en prøveperiode med spenning knyttet til eggløsning, tester og tegn. Og for din del så er det jo like rundt hjørnet dette med symptomer og testing etter en liten baby. Jeg krysser fingrene for deg :Heartpink
 
En liten frisk blødning i dag 1dpo ved toalett-besøk. Ingenting hverken før eller etter. Kan det være pga hormonforandringer etter EL?
 
CD 13 - pp2 - 2 DPO

Dagene i dpo-land går for sakte folkens. Selvom jeg har mye å gjøre om dagen så føles det som at dagene i dpo-land inneholder dobbelt så mange timer i løpet av et døgn enn ellers. Vi driver samtidig med å selge bilen og ser etter ny bil, og hunden er drektig og venter valper nå mot slutten av neste uke. I tillegg jobber jeg natt helt fem til onsdags morgen. Så man skulle jo trodd at disse dagene hadde flydd forbi men den gang ei.

Vi har bestemt oss for at om det ikke klaffer denne måneden så tar vi pause fra prøvingen neste måned og begynner igjen i juli. Jeg tror vi tok det litt for gitt at vi skulle få det til med en gang siden førstemann ble til på prevensjon. Så det har gått litt hardt utover psyken min. Vi tenker derfor at det vil bli godt å ha en mnd der vi fokuserer på noe helt annet og begynner igjen fra juli med blanke ark og litt mer tålmodighet ❤️
 
Back
Topp