Den lange veien for å gjøre familien komplett

*RSB*

Hey
Assistert-jentene
Febbisbebbis'18
Jeg har en dagbok som ligger på skjult på assistert, den er helt fra 2015 og tar for seg den lange veien vi hadde med å få nr 1. Vi hadde tre prøverørsforsøk før jeg ble gravid naturlig 8-9 år etter vi startet prøvingen, et lite mirakel :Heartred

Nå har vi prøvd i over fire år på nr 2, nok en gang har vi hatt tre forsøk i det offentlige uten hell.. Etter vi fikk nr 1 så har det skjedd noe drastisk med kvaliteten hos mannen og han fikk påvist årebrokk/varikocele og azoospermi.. Så når vi hadde forsøk så måtte de hente ut sædceller fra pungen (tesa). Det er ingen mulighet for å bli gravid på naturlig måte. Så nå er vi i tenkeboksen om vi skal fortsette videre med forsøk privat.

Det er skikkelig dritt at vi må prøve så hardt på nr 2 når vi gjorde det samme med nr 1, noen ganger skjønner jeg ikke hvorfor vi er så uheldige. Vi har alt på stell, vi mangler nå bare det siste lille brikken før familien er komplett:Heartred
 
Last edited:
Jeg husker nicket ditt fra tidligere, og så leit å høre om den lange veien til nr 1 og nå med nr 2 :Heartred
En skal virkelig ikke ta ting som en selvfølge her i livet, det ser man flere ganger :Heartred
Jeg håper inderlig at dere får gode resultater på prøven og at det kommer en spire deres vei snarest :Heartred:Heartred
 
Jeg husker nicket ditt fra tidligere, og så leit å høre om den lange veien til nr 1 og nå med nr 2 :Heartred
En skal virkelig ikke ta ting som en selvfølge her i livet, det ser man flere ganger :Heartred
Jeg håper inderlig at dere får gode resultater på prøven og at det kommer en spire deres vei snarest :Heartred:Heartred
Tusen takk, vi gir ikke opp håpet enda :Heartred
 
Så leit å høre at veien til nr. 2 har blitt så lang for dere :sorry: krysser fingre og tær for at operasjonen til mannen var vellykket, og at dere får et fint prøveresultat ❤️ ønsker dere uansett masse, masse lykke til i jakten på den siste brikken :love017
 
Så leit å høre at veien til nr. 2 har blitt så lang for dere :sorry: krysser fingre og tær for at operasjonen til mannen var vellykket, og at dere får et fint prøveresultat ❤️ ønsker dere uansett masse, masse lykke til i jakten på den siste brikken :love017
Tusen takk :Heartred
 
8 dpo i dag, tok en test, men vet det er for tidlig. Den var negativ såklart, jeg har alltid fått utslag på 9 dpo, så det blir nå litt spennende i morgen. Lever i håpet selv om sjansen ikke er såå stor. Har ømme pupper og har hatt mye stikninger i livmora, men det er nå vanlig før mens så:hungry:
 
Denne dagboken inne på vi som prøver ble kort.. resultatet på sædprøven var null spermier.. ingen.. ikke et bittelite håp en gang.. og sykehuset som opererte kan ikke tilby noe annen behandling, prøverør er eneste måte for å få barn nå.. Så da vet jeg ikke, vi må fordøye dette og tenke på det.. klarer jeg å gi opp drømmen om et barn til?
 
Denne dagboken inne på vi som prøver ble kort.. resultatet på sædprøven var null spermier.. ingen.. ikke et bittelite håp en gang.. og sykehuset som opererte kan ikke tilby noe annen behandling, prøverør er eneste måte for å få barn nå.. Så da vet jeg ikke, vi må fordøye dette og tenke på det.. klarer jeg å gi opp drømmen om et barn til?
Ånei, så trist å høre :sad015
Det er en tøff avgjørelse, sender deg mange store bamseklemmer :Heartbigred
 
Denne dagboken inne på vi som prøver ble kort.. resultatet på sædprøven var null spermier.. ingen.. ikke et bittelite håp en gang.. og sykehuset som opererte kan ikke tilby noe annen behandling, prøverør er eneste måte for å få barn nå.. Så da vet jeg ikke, vi må fordøye dette og tenke på det.. klarer jeg å gi opp drømmen om et barn til?
Så utrolig trist å lese, en knusende beskjed og få :sad015
Det blir et veldig vanskelig valg å ta for dere, trist det ble slik❤️
La det synke inn, så kommer kanskje svaret snikende. Masse lykke til❤️❤️
 
Kjære deg, så ufattelig tung beskjed å få :sorry: ta godt vare på hverandre, og jeg håper dere med tiden finner riktig svar for veien videre, enten det er prøverør eller å slå dere til ro med det lille mirakelet dere har ❤️
 
Kjære deg, så ufattelig tung beskjed å få :sorry: ta godt vare på hverandre, og jeg håper dere med tiden finner riktig svar for veien videre, enten det er prøverør eller å slå dere til ro med det lille mirakelet dere har ❤️
Tusen takk :Heartred
 
Denne dagboken ble opprinnelig opprettet på vi som prøver, jeg trodde seriøst at vi skulle ha et håp om å klare det selv, men det er nå ikke mulig.
Så fikk den flyttet hit, vi har ikke helt bestemt oss, men jeg har hatt kontakt med spiren i trondheim og de sendte rekvisisjoner på blodprøver vi skal ta også etter vi har tatt de og fått journalen fra st. olavs så skal vi ha en telefonsamtale å snakke litt videre. Det tar sikkert litt tid å få journal tenker jeg, men blodprøvene mine fikk jeg tatt i dag. Heller nok mest mot å prøve privat forsøk, men det er veldig mye penger, koster jo ekstra med icsi og tesa også.. :bag: Men tenk om da det går da..:shy:
 
Back
Topp